Gå til innhold

Er katolisismen den ekte kristendommen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du som ekte protestant lese selv hva kotilisisme er, så kanskje du lærer noe?

Du er flink til å unngå å besvare spørsmål.

Anonymkode: 004d1...80f


Jeg gir blaffen i hva katolisisme er, men registrerer at dere forguder paven, Maria, helgner og relikvier. Guds Ord kaller det avgudsdyrkelse. Døm selv..

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, debatant skrev:


Jeg gir blaffen i hva katolisisme er, men registrerer at dere forguder paven, Maria, helgner og relikvier. Guds Ord kaller det avgudsdyrkelse. Døm selv..

 

 

Hvis du ikke ønsker å forholde deg til virkeligheten, så er det helt greit - men da må du innrømme at det er det du diskuterer ut fra.

Det du lister opp har kirken selv forbudt. Saken er at du ikke ønsker å sette deg nn i hva katolisisme er, fordi det passer din agenda bedre å opprettholde løgner som setter kirken i et dårlig lys. Det er ganske nedrig av deg!

Anonymkode: 004d1...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke ønsker å forholde deg til virkeligheten, så er det helt greit - men da må du innrømme at det er det du diskuterer ut fra.

Det du lister opp har kirken selv forbudt. Saken er at du ikke ønsker å sette deg nn i hva katolisisme er, fordi det passer din agenda bedre å opprettholde løgner som setter kirken i et dårlig lys. Det er ganske nedrig av deg!

Anonymkode: 004d1...80f

Virkeligheten er at paven plyndrer en milliard mennesker ved å dikte opp masse løgner. Videre omskriver dere bibelen slik at genuine katolikker ikke forstår at de går imot Herren. En får si paven er godt betalt for å prate vås på latin.

Kirken har heldigvis ikke forbudt noe som helst, da det ikke er et psykopatisk organ. Til frihet har Jesus frigjort oss. Om vi synder, har vi en talsmann i himmelen som rettferdiggjør oss.

Min agenda er å se hva bibelen sier og søke å leve etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, linsejesus skrev:

Trenger ikke det, du gjør det jo for oss :D

Hvorfor sier du det?

Guds ord er krystallklart i at avgudsdyrkelse er galt. Derfor er det det. Det betyr ikke at jeg er bedre enn noen katolikker som har gått feil. Jeg har mine ting i livet jeg må jobbe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, debatant skrev:

Hvorfor sier du det?

Fordi postene dine stort sett består av fordømmelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, linsejesus skrev:

Fordi postene dine stort sett består av fordømmelse :)

Hva synes du om å forgude paven, Maria og helgner?

Strengt tatt er det katolikker som dømmer seg selv, ved å bryte budene. Hold meg utenfor.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katolske kirken stjeler fortsatt fra oss. Nå i form av falske medlemslister og sugerør i statskassen. Ingen er dømt for det og pengene går til å berike presteskapet.

Anonymkode: 63936...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Jeg har mine ting i livet jeg må jobbe med.

Du bør i alle fall jobbe med holdningen din til ikke- og annerledestroende.

11 minutter siden, debatant skrev:

Strengt tatt er det katolikker som dømmer seg selv, ved å bryte budene. Hold meg utenfor.

Her er det DU som dømmer dem. Alle dømmer hele tiden, og å dømme er ikke noe galt i seg selv. Men man må være ærlig om at det er det man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Du bør i alle fall jobbe med holdningen din til ikke- og annerledestroende.

Det vil jeg.

2 timer siden, linsejesus skrev:

Her er det DU som dømmer dem. Alle dømmer hele tiden, og å dømme er ikke noe galt i seg selv. Men man må være ærlig om at det er det man gjør.

Jeg prøver å eksponere katolisisme da jeg er glad i mennesker.

Bibelen sier: ikke døm etter synet, men fell en rettferdig dom. Guds vilje er nå en gang åpenbart gjennom hans Ord.

Jeremia, Døperen Johannes og Jesus gikk gjennom livet og gjorde nesten ikke noe annet enn å dømme.

Men om en søker å følge Jesus, vil en bli missforstått hele tiden, da en snakker åndelig og ikke verdslig.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den katolske kirken stjeler fortsatt fra oss. Nå i form av falske medlemslister og sugerør i statskassen. Ingen er dømt for det og pengene går til å berike presteskapet.

Anonymkode: 63936...c25

Om du sitter på relevant informasjon burde du kanskje gå til politiet. Om ikke, er den katolske kirke uskyldig intil det motsatte er bevist.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Om du sitter på relevant informasjon burde du kanskje gå til politiet. Om ikke, er den katolske kirke uskyldig intil det motsatte er bevist.

Leser du ikke aviser?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/slik-skal-den-katolske-kirken-ha-jukset-med-medlemmer/a/23404653/

"Tiende" har blitt erstattet med falske medlemslister.

Anonymkode: 63936...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser du ikke aviser?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/slik-skal-den-katolske-kirken-ha-jukset-med-medlemmer/a/23404653/

"Tiende" har blitt erstattet med falske medlemslister.

Anonymkode: 63936...c25

Så lenge han ikke er dømt er han uskyldig i vårt rettsvesen.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant for meg som katolikk at en del her tydeligvis vet mer om mitt kirkesamfunn enn jeg selv gjør, og at jeg tydeligvis lyver når jeg forteller at de bygger argumentasjonen sin på feilinformasjon og fordommer....

Anonymkode: 004d1...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er interessant for meg som katolikk at en del her tydeligvis vet mer om mitt kirkesamfunn enn jeg selv gjør, og at jeg tydeligvis lyver når jeg forteller at de bygger argumentasjonen sin på feilinformasjon og fordommer....

Anonymkode: 004d1...80f

Tenker akkurat det samme. Føler jeg lærer virkelig mye av enkelte brukere her inne om min egen Katolske tro :) Har sikkert ikke satt sin fot i en Katolsk kirke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,99% av alle katolikker er hjernevasket hjemme til å tro det de trodde. Katolikkenes kritiske sans er dermed noe begrenset når det gjelder å se seg selv i speilet:heks:

Anonymkode: 63936...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...