Gå til innhold

Skuffet av kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst ønsker jeg at barnet mitt er frisk og at alt er som det skal være, men når det kommer til kjønn håper jeg veldig at det er en liten gutt inni der 😊 har ei jente fra før, og det hadde vært gøy å få bli guttemamma også. Kommer til å måtte omstille meg litt hvis det viser seg at det gjømmer seg enda ei lita jente der, men da blir det jo veldig økonomisk for oss. Jeg tror med hele meg at jeg bærer på gutt da, så det blir spennende med oul 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsket meg en jente første gang, for jeg ble alenemor og jenter "kan" jeg. Fikk vite at det var gutt på ul, og ble skuffet men ikke så skuffet som jeg trodde jeg skulle bli. Denne gangen har vi fått beskjed om at det er jente, men jeg tør ikke helt å tro på det. Vi skal på en ul til, og jeg håper de sier det samme der. Nå har jeg en gutt fra før så nå kan jeg gutt og :P men hadde vært ekstra hyggelig med en jente nå!

Anonymkode: 5bb10...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aamu skrev:

Nei, det er en voldsom generalisering, jenter er like forskjellige fra hverandre som det gutter er. De er individer. Alle sammen. 

Om du får 5 jenter er det ikke sagt at det blir drama i det hele tatt, jeg har kjent endel søskenflokker opp gjennom årene, og guttene var minst like store mobbere som jentene. Med drama og alt det der. 

Gener, miljø og personlighet stiller sterkere enn kjønn, gitt.

Absolutt. Jeg generaliserer grovt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg gutt og ble overlykkelig når UL visste gutt💙 Venninner sa at alle ønsker seg jenter. Men ikke jeg. Nå har de samme venninnene en av hver og de syns det er veldig kos og ukomplisert med guttene sammenlignet med jenter😅 Uansett. Vær glad vi er så heldige å få barn, uansett kjønn. Ikke alle som er like heldige

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Dorey skrev:

'Disser' (er det i det hele tatt et ord?) ikke jenter, men det er generelt mer drama med jenter. På godt og vondt. 

Åh, jeg kan knapt vente på den dagen vi blir kvitt myten om at jenter fra naturens side er mer dramatiske enn gutter.

Anonymkode: 00ef9...a05

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at mange av dem som ønsker seg jenter så sterkt ser for seg jenter som små prinsesser i søte kjoler som sitter rolig å pussler med dukkene sine, mens gutter er ville, grisete og slitsomme. Har selv en gutt, og var overlykkelig da jeg fikk vite det på UL, men irriterer meg mye over at venninnene mine,som har jenter, går ut i fra at jeg bare MÅ være helt desperat etter  å få en jente neste gang! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var overbevist om at vi fikk ei jente, ønsket meg dog gutt, og fikk det. Ble overrasket, men ikke skuffet😊 heller glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helst ha gutt. Fordi jeg ville ha flere barn og uansett kjønn på andremann så passet det så fint med en storebror. Både jeg og min mann har en storebror, og vi er glade i brødrene våre og de har gitt oss en fin barndom. Så det var nok bare det at det var "kjent".. men samtidig hadde alle rundt meg i familien fått gutter de siste årene, så jeg innbilte meg derfor at jeg hadde jente i magen. Også jobbet jeg med å "forsone" meg med at det sikkert ble jente, og søskenflokken min får en storesøster. På UL sa de at det var gutt og jeg ble helt paff. Og resten av den dagen "sørget" jeg over jenta jeg hadde tapt. Selv om jeg opprinnelig ønsket meg gutt først! Det er helt rart, men det er fordi jeg var begynt å drømme og tenke om den lille. Så jeg tror det er litt hva man ønsker/er kjent med fra før... og litt hva magefølelsen sier fordi man venner seg til den tanken. Man vil jo gjerne kjenne denne personen som bor inne i magen, og da føles det rart å få teppet rykket under beina sine.

Anonymkode: d072f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg har sett hva jentene gjør mot andre jenter fra 3dje klasse og frem til voksen alders (spesielt her på KG) (og hva de er utsatt for) er jeg så utrolig glad jeg har bare gutter!  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tanuki skrev:

Får inntrykk av at mange av dem som ønsker seg jenter så sterkt ser for seg jenter som små prinsesser i søte kjoler som sitter rolig å pussler med dukkene sine, mens gutter er ville, grisete og slitsomme. Har selv en gutt, og var overlykkelig da jeg fikk vite det på UL, men irriterer meg mye over at venninnene mine,som har jenter, går ut i fra at jeg bare MÅ være helt desperat etter  å få en jente neste gang! 

Jeg vil si litt motsatt her.  De fleste jeg kjenner som ønsket seg jenter er fordi de har jentene sine frem til de dør....spesielt når de gifter seg, flytter ut og få barn.  Jentene deler livet med mødrene og kommer til dem for råd, for mange, er de beste venner når de blir eldre.  Gutter ofte, dessverre, bli knyttet til konene/jenter de deler livet med og rett og slett har ikke samme behov for å "dele alt med mor".  Dette her er helt riktig :  “A son is a son 'til he gets a wife, but a daughter is a daughter all her life. ” 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 gutter og 1 jente og kan bare si at jeg elsker å være guttemamma og fotballmamma. Guttene er mer knyttet til meg en det jenta mi er. Min samboer ønsker seg veldig en jente. Han har ikke barn fra før, så det er ikke alltid menn ønsker seg gutt. Uansett et barn er et mirakel og den som kommer er ment to be. Skuffelsen forsvinner nok fort når dere har gutten deres i armene:-)

Anonymkode: 1d740...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg kan knapt vente på den dagen vi blir kvitt myten om at jenter fra naturens side er mer dramatiske enn gutter.

Anonymkode: 00ef9...a05

Vel, da burde de fleste jenter skjerpe seg snart da, så kanskje "myten" blir borte etter hvert.

Anonymkode: 583a5...1fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt siden dag 1 at det er en gutt jeg har i magen. Så vil ikke bli skuffet hvis det blir jente fordi det er jente, men mer pga at jeg "ikke kjenner kroppen min". Friskt barn er selvfølgelig det viktigste! 

Anonymkode: c2cfa...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At døtre er mer knyttet til mødrene som voksen tror jeg ikke alltid stemmer. Jeg har to søstre og vi tre er alltid i konflikter med vår mor og hverandre. Samboer har to brødre og har et fantastisk forhold til sin mor. 

Når det gjelder drama så vil jeg tro at jenter slår guttene langt ned i støvlene. I min 12 år gamle datters klasse er til og med en egen Facebookside der det diskuteres hva vi foreldre kan få gjort med miljøet blant jentene i klassen. Det gjelder baksnakking, sjalusi og press fra alle kanter. Hører aldri at det er noe styr blant guttene i klassen :vetikke:

Anonymkode: 5d7e1...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig lei meg om UL hadde vist jente. 

Anonymkode: 0f852...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aamu skrev:

Nei, det er en voldsom generalisering, jenter er like forskjellige fra hverandre som det gutter er. De er individer. Alle sammen. 

Om du får 5 jenter er det ikke sagt at det blir drama i det hele tatt, jeg har kjent endel søskenflokker opp gjennom årene, og guttene var minst like store mobbere som jentene. Med drama og alt det der. 

Gener, miljø og personlighet stiller sterkere enn kjønn, gitt.

Herregud, dere og de jævla individene deres. Statistisk sett så er det mer drama med jenter. Jada, alle er unike snøflak, så det kan hende at det ikke stemmer, men det er fakta at det blir mindre drama med gutter.

Anonymkode: fb123...3f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gutt selv, og synes det er veldig koselig. Når det gjelder guttebarn eller jentebarn, så synes jeg det er det samme hva du får. Det jeg tenker litt på, er dette som så mange skriver, sier og mener. Nemlig at gutten "mister" du som voksen. At han vil prioritere kjærestens familie foran sin egen. At han forsvinner og at det ikke går an å ha like nært forhold til en sønn som en datter. Har mange som sier det rundt meg. Og da blir jeg lei meg. Er så vondt å tenke på! 

Anonymkode: 6c997...368

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gutt selv, og synes det er veldig koselig. Når det gjelder guttebarn eller jentebarn, så synes jeg det er det samme hva du får. Det jeg tenker litt på, er dette som så mange skriver, sier og mener. Nemlig at gutten "mister" du som voksen. At han vil prioritere kjærestens familie foran sin egen. At han forsvinner og at det ikke går an å ha like nært forhold til en sønn som en datter. Har mange som sier det rundt meg. Og da blir jeg lei meg. Er så vondt å tenke på! 

Anonymkode: 6c997...368

Jeg må bare kommentere litt på siden her - vi har langt mer kontakt med mannens foreldre enn mine, så det der stemmer ikke alltid :)! Min svigermor er gull, og pleier å si at hun har fått to ekstra barn gjennom svigerbarna sine. 

Anonymkode: a3b00...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dere og de jævla individene deres. Statistisk sett så er det mer drama med jenter. Jada, alle er unike snøflak, så det kan hende at det ikke stemmer, men det er fakta at det blir mindre drama med gutter.

Anonymkode: fb123...3f1

Mindre drama, kanskje, men mye mer bråk med gutter. Ser mange veldig fysisk aktive gutter. Hadde heller foretrukket en rolig jente, om jeg kunne velge, som likner mer på meg selv (har ikke barn, så det har ikke noe å si). Jeg tror ofte man lettere kan identifisere seg med og forstå seg på barn som likner en selv, men det går vel så mye på personlighet som kjønn. Synes den dramapåstanden også er overdrevet. 

Anonymkode: 7dae1...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da burde de fleste jenter skjerpe seg snart da, så kanskje "myten" blir borte etter hvert.

Anonymkode: 583a5...1fe

... Ja, det er jo det jeg skriver.

Anonymkode: 00ef9...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...