Gå til innhold

"Samsoving" + kjæreste (ikke barnefar)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 15. august 2016 at 22.39, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt flere ganger. Det ender i ramaskrik og null søvn. Drøftet dette med helsesøster på 2årskontroll, og hun mente hun ikke var klar for det enda, og at så lenge vi sov godt og nok så var dette det beste for oss. 

skal selvfølgelig fortsette å prøve, da.

Anonymkode: 3051e...ca4

Ja, det ender med ramaskrik i noen netter. Men det er det som skal til hvis hun skal kære å sove i sin egen seng. 

Og å fortsette og prøve uten å gjennomføre er ihvertfall dumt. Da skjønner hun jo at bare hun holder ut lenge nok så får hun viljen sin og at det også kan gjelde på andre områder. Enten får du bestemme deg og gjennomføre eller så får du droppe prøvingen og feilingen til du virkelig er klar for å fullføre det du begynner på.  

Anonymkode: d01d9...8b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 15. august 2016 at 23.01, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er galt med å sove nakne?!? Det er en toåring, ikke en tolvåring. En toåring ser ikke på en tiss som mer skummelt enn en albue. Herregud, for et hysteri! Ikke rart unger ikke vet hvordan en normal kropp ser ut når folk tenker på denne måten. 

Anonymkode: 520e2...d3c

Enig i dette!

• Liker 1
Skrevet
Den 15. august 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Du bør heller legge ned noen netters arbeid i å kutte at hun kommer inn til deg hver natt. Stå opp og følg henne tilbake hver gang, så slutter det ganske fort. 

Anonymkode: 2c398...2f9

Dette. 

Anonymkode: 6ede9...fa2

Skrevet
Den 15.8.2016 at 22.35, ViljaH skrev:

Det tror jeg går fint i din situasjon. Hun vil ha sin mamma tett på, og driter nok i om han og er i sengen. Så da blir du i midten. Eneste jeg ville tenkt på, er at hun må slippe at dere er nakne når hun kommer.

Den 15.8.2016 at 23.14, ViljaH skrev:

Toåringen er kanskje vant til å se sin mamma naken, men ikke mammas kjæreste. Og jeg tror nok det vil kunne bli kleint for både jenta og kjæresten om de våkner opp og hun ligger tett i tett med ham naken.

Mine barn ser meg ofte naken, ikke noe med det. Men når de sover med meg, foretrekker jeg litt stoff imellom våre kjønnsorganer rett og slett. Vi skal ikke borti hverandres, selv om det er greit og naturlig å se.

Unger tåler fint å se nakne voksne, de tenker ikke mer over det enn påkledde voksne. Hvordan i alle dager skal en toåring tenke det er "kleint" å se mammas kjæreste naken? Ungen vil sannsynligvis ikke reagere i det hele tatt.

Ikke rart mange unge har problemer med nakenhet nå for tiden, når foreldrene tror 2-åringer synes det er flaut å se nakne voksne...

• Liker 2
Skrevet

Så lenge alle sover godt og komfortabelt, så er det null stress med samsoving. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, lingua franca skrev:

Unger tåler fint å se nakne voksne, de tenker ikke mer over det enn påkledde voksne. Hvordan i alle dager skal en toåring tenke det er "kleint" å se mammas kjæreste naken? Ungen vil sannsynligvis ikke reagere i det hele tatt.

Ikke rart mange unge har problemer med nakenhet nå for tiden, når foreldrene tror 2-åringer synes det er flaut å se nakne voksne...

Barn tenker absolutt over nakne voksne, men ikke seksuelt, som du kanskje mente. En 2 åring som aldri har sett en tissefant kan finne det ganske rart å se en. Alle mine døtre har i hvert fall vært gjennom den fasen at "pappa ser rar ut". 

Det er derimot helt naturlig å se andre mennesker nakne. 

Anonymkode: 7331b...d54

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/forbruker/helse/baby-doede-i-mammas-seng/a/23466227/

Dårlig kvalitet på barns søvn om de må sove med foreldre (og i dette tilfellet mors elsker som ikke er barnets far...!): http://www.aftenposten.no/norge/A-sove-sammen-kan-gi-barn-darligere-sovn-84773b.html

Anonymkode: cf3c8...ee5

I vårt tilfelle sover hun mye bedre sammen med meg enn alene. Men sikkert bare en periode.

Har ikke barnet en far?

Har ikke far "delt bosted"?

Anonymkode: cf3c8...ee5

Jo, hun har en far. Men ikke noe delt bosted da faren ikke ønsker/har tid/gidder. Hun har aldri sovet hos han.

Skrevet

Ja, det ender med ramaskrik i noen netter. Men det er det som skal til hvis hun skal kære å sove i sin egen seng. 

Og å fortsette og prøve uten å gjennomføre er ihvertfall dumt. Da skjønner hun jo at bare hun holder ut lenge nok så får hun viljen sin og at det også kan gjelde på andre områder. Enten får du bestemme deg og gjennomføre eller så får du droppe prøvingen og feilingen til du virkelig er klar for å fullføre det du begynner på.  

Anonymkode: d01d9...8b1

Derfor har vi bestemt oss for å vente :)

Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt å sove sammen med kjærestens barn. Det hadde også vært uaktuelt å bli stuet bort på gjesteværelse slik at lillegullet kan få bli enda litt mer bortskjemt og sove med mamman sin i stedet for å lære seg å sove i egen seng. Å sove naken sammen med barn er incestiøst. 

Nei, jeg har ikke, og skal ikke ha egne barn, og aleneforeldre er i mine øyne udatebare, siden mange av dem har latt barnet/a ta over ekspartners rolle i det meste unntatt det seksuelle. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor har vi bestemt oss for å vente :)

Vi = du

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært helt uaktuelt å sove sammen med kjærestens barn. Det hadde også vært uaktuelt å bli stuet bort på gjesteværelse slik at lillegullet kan få bli enda litt mer bortskjemt og sove med mamman sin i stedet for å lære seg å sove i egen seng. Å sove naken sammen med barn er incestiøst. 

Nei, jeg har ikke, og skal ikke ha egne barn, og aleneforeldre er i mine øyne udatebare, siden mange av dem har latt barnet/a ta over ekspartners rolle i det meste unntatt det seksuelle. 

Hun er 2 år gammel og går gjennom en periode i livet der trygghet og anerkjennelse er meget viktig. Mitt barn er på ingen måte bortskjemt. Men jeg setter vår nattesøvn høyt, fordi det er avgjørende for alt annet. Samsovingen vil nok ikke være et vedvarende problem.  Jeg sover heller ikke naken sammen med henne. 

Dessuten er det vel ikke bare aleneforeldre som samsover med barna sine.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi = du

Ja, jeg. I samråd med helsesøster og lege.

Skrevet
Den 15. august 2016 at 23.14, ViljaH skrev:

Toåringen er kanskje vant til å se sin mamma naken, men ikke mammas kjæreste. Og jeg tror nok det vil kunne bli kleint for både jenta og kjæresten om de våkner opp og hun ligger tett i tett med ham naken.

Mine barn ser meg ofte naken, ikke noe med det. Men når de sover med meg, foretrekker jeg litt stoff imellom våre kjønnsorganer rett og slett. Vi skal ikke borti hverandres, selv om det er greit og naturlig å se.

Jeg er helt enig i dette. Samsover med min seksåring og plutselig har jeg en fot eller en hånd et sted den ikke bør være, og da liker jeg ikke tanken på å være naken. Men han ser meg naken stort sett hver dag, da han liker å sitte på badet og skravle mens jeg dusjer.

Den 16. august 2016 at 11.57, AnonymBruker skrev:

Ingen voksne sover godt med større barn i senga. 

Anonymkode: 2dcec...a02

Det er jo bare tull. Jeg sover bedre når seksåringen er i senga mi og han sover bedre i senga mi. Samtidig velger han å sove på eget rom hos faren sin, fordi faren snorker. Samsoving er den naturlige måten å sove på, bare se på hva de gjør i mer "primitive" kulturer og hva folk gjør når de blir kjærester. Samsoving gir rett meg rett og slett ekstra tid til å gi barnet mitt den nærheten han trenger og fortjener.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Sariou skrev:

Jeg er helt enig i dette. Samsover med min seksåring og plutselig har jeg en fot eller en hånd et sted den ikke bør være, og da liker jeg ikke tanken på å være naken. Men han ser meg naken stort sett hver dag, da han liker å sitte på badet og skravle mens jeg dusjer.

Det er jo bare tull. Jeg sover bedre når seksåringen er i senga mi og han sover bedre i senga mi. Samtidig velger han å sove på eget rom hos faren sin, fordi faren snorker. Samsoving er den naturlige måten å sove på, bare se på hva de gjør i mer "primitive" kulturer og hva folk gjør når de blir kjærester. Samsoving gir rett meg rett og slett ekstra tid til å gi barnet mitt den nærheten han trenger og fortjener.

Jeg tenker også slik!

Barnet er i barnehage hele dagen mens jeg jobber, så da har vi morgen, ettermiddag/tidlig kveld og helger. På hverdagene blir det litt lite tid totalt, så når vi samsover får vi vært samnen og synch'et oss på hverandre. Barnet trenger fysisk kontakt med meg. Vi koser og prater og bond'er. Deilig. Jeg sover veldig godt med samsoving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...