Gå til innhold

"Samsoving" + kjæreste (ikke barnefar)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, vil gjerne ha noen innspill. 

Jeg har en datter på 2 år. Jeg og pappaen hennes har aldri vært sammen etter hun ble født. Vi har det siste året samsovet, men siste 6 mnd har hun sovnet først i sin egen seng for så å komme inn til meg i løpet av natta. Dette skjer nesten uten unntak. Det har gått veldig fint, siden det bare har vært meg og henne i senga. 

De siste månedene har jeg hatt kjæreste. De gangene vi har sovet sammen har jeg drivd å bytta seng i løpet av natta. Dvs; datteren min sovner i sin seng på sitt rom. Jeg og kjæresten legger oss på gjesterommet. Når hun våkner på natta går jeg da inn på mitt rom sammen med henne, og sover der resten av natta. Det er slitsomt, og jeg sover aldri særlig godt mtp at jeg vet jeg må stå opp en eller annen gang midt på natten.

Synes dere det er feil av oss å sove alle tre i samme seng? Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Kjæresten min er redd det er ekkelt for datteren min, men mener selv HAN ikke hadde hatt noe problem med det. Datteren min kjenner han godt (har kjent han veldig lenge), og er veldig trygg på han. Tror helt ærlig ikke hun hadde hatt problemer med det, men vi har jo aldri prøvd, så vet ikke. Om morgenen kan vi ofte gå inn til han og ligge litt der for å se på iPaden eller bare slappe av. Koselig for alle tre.

Har selvfølgelig forsøkt å avvenne henne denne samsovingen, men det har så langt ikke lykkes.

Anonymkode: 3051e...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller legge ned noen netters arbeid i å kutte at hun kommer inn til deg hver natt. Stå opp og følg henne tilbake hver gang, så slutter det ganske fort. 

Anonymkode: 2c398...2f9

• Liker 20
Skrevet

Det tror jeg går fint i din situasjon. Hun vil ha sin mamma tett på, og driter nok i om han og er i sengen. Så da blir du i midten. Eneste jeg ville tenkt på, er at hun må slippe at dere er nakne når hun kommer.

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes dere kan gi det et forsøk å samsove alle tre.

• Liker 3
Skrevet

Der ser jeg ikke problemet med, de kjenner jo hverandre godt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville nok ha avvent henne samsoving som første prioritet. Det kan umulig være komfortabelt å sove på den måten. 

Anonymkode: 07bbf...248

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør heller legge ned noen netters arbeid i å kutte at hun kommer inn til deg hver natt. Stå opp og følg henne tilbake hver gang, så slutter det ganske fort. 

Anonymkode: 2c398...2f9

Jeg har forsøkt flere ganger. Det ender i ramaskrik og null søvn. Drøftet dette med helsesøster på 2årskontroll, og hun mente hun ikke var klar for det enda, og at så lenge vi sov godt og nok så var dette det beste for oss. 

skal selvfølgelig fortsette å prøve, da.

Skrevet
5 minutter siden, ViljaH skrev:

Det tror jeg går fint i din situasjon. Hun vil ha sin mamma tett på, og driter nok i om han og er i sengen. Så da blir du i midten. Eneste jeg ville tenkt på, er at hun må slippe at dere er nakne når hun kommer.

Nei, naken sover jeg ikke uansett :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ha avvent henne samsoving som første prioritet. Det kan umulig være komfortabelt å sove på den måten. 

Samsoving er absolutt ikke ukomfortabelt. Det er koselig og trygt (for henne). Vi sover godt sammen, ikke noe med det. Mest redd for at det skal være skikkelig ekkelt/galt eller noe sånt.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, naken sover jeg ikke uansett :) 

Samsoving er absolutt ikke ukomfortabelt. Det er koselig og trygt (for henne). Vi sover godt sammen, ikke noe med det. Mest redd for at det skal være skikkelig ekkelt/galt eller noe sånt.

Mente ikke noe negativt med samsoving. Men i dagens samfunn der folk roper pedofili ut vinduet bare en far gir sin datter en is, så kan det umulig være komfortabelt for kjæresten din å dele seng seng med ei så lita frøken. Greit at du er der og det er helt sikkert ikke noe mulighet for at noe sånt skulle ha skjedd, men når kjæresten din utrykker at det ikke føles riktig, så ville jeg latt det ligge og prøve å avenne henne samsoving

• Liker 3
Skrevet

Så lenge hun er trygg på han og kjenner han godt så ser jeg ikke problemet. Hun er jo bare 2 år.

Hun begynner jo å sove i egen seng, og tusler inn til dere ila natta. Det at hun begynner å sove i egen seng er et godt tegn på at hun er i ferd med å sove hele natta i egen seng, så jeg ville ikke ha pushet henne. 

Han er jo ikke en vilkårlig Ons som du har tatt med deg hjem, men en stefar og en person hun er vant med å ha i hus. Så tror ikke det er noe merkeligere for henne om han sover der eller om faren hennes skulle ha sovet i senga.

Jeg ville ha latt henne komme inn, og jeg hadde ikke byttet seng sånn som du gjør ts. Du får jo veldig avbrutt søvn, og det er ikke bra. Så lenge det er greit for deg, barnet har det bra og kjæresten er komfortabel med det så ser jeg ikke problemet. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke noe negativt med samsoving. Men i dagens samfunn der folk roper pedofili ut vinduet bare en far gir sin datter en is, så kan det umulig være komfortabelt for kjæresten din å dele seng seng med ei så lita frøken. Greit at du er der og det er helt sikkert ikke noe mulighet for at noe sånt skulle ha skjedd, men når kjæresten din utrykker at det ikke føles riktig, så ville jeg latt det ligge og prøve å avenne henne samsoving

Da misforstod jeg :) 

Skjønner hva du mener, og har snakket med han om det. Han sier det ikke er noe problem, men er redd for at det skal være ubehagelig for henne å måtte dele senga med andre enn meg. Det har hun nemlig aldri opplevd. Umulig å si hvordan hun reagerer egentlig.. 

Heldigvis er kjæresten meget tålmodig, og setter datteren min sine behov først. Han ligger gladelig på gjesterommet selv om han bare får dele halve natten med meg. Tror helt ærlig det er jeg som stresser mest med det. 🙊

Skrevet
25 minutter siden, ViljaH skrev:

Hva i alle dager er galt med å sove nakne?!? Det er en toåring, ikke en tolvåring. En toåring ser ikke på en tiss som mer skummelt enn en albue. Herregud, for et hysteri! Ikke rart unger ikke vet hvordan en normal kropp ser ut når folk tenker på denne måten. 

Anonymkode: 520e2...d3c

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, skruf skrev:

Så lenge hun er trygg på han og kjenner han godt så ser jeg ikke problemet. Hun er jo bare 2 år.

Hun begynner jo å sove i egen seng, og tusler inn til dere ila natta. Det at hun begynner å sove i egen seng er et godt tegn på at hun er i ferd med å sove hele natta i egen seng, så jeg ville ikke ha pushet henne. 

Han er jo ikke en vilkårlig Ons som du har tatt med deg hjem, men en stefar og en person hun er vant med å ha i hus. Så tror ikke det er noe merkeligere for henne om han sover der eller om faren hennes skulle ha sovet i senga.

Jeg ville ha latt henne komme inn, og jeg hadde ikke byttet seng sånn som du gjør ts. Du får jo veldig avbrutt søvn, og det er ikke bra. Så lenge det er greit for deg, barnet har det bra og kjæresten er komfortabel med det så ser jeg ikke problemet. 

Hun har tidligere kun sovet i egen seng natten gjennom, så denne samsovingen er noe "nytt" hun har kommet på. Litt omvendt mange andre barn, kanskje. 

Hun har jo aldri sovet sammen med faren heller. Kun med meg, og med meg + tanten sin i perioder vi har vært på ferie eller lignende. Det har ikke vært noe problem for henne. 

Tror vi bare må prøve oss frem. Så lenge det ikke høres helt sprøyte gærnt ut er det i alle fall verdt et forsøk. Jeg vil gjerne sove med begge to 🙊

Skrevet

Begynte hun å komme inn rundt de tider du og kjæresten ble sammen?

Anonymkode: fa8c8...9a4

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte hun å komme inn rundt de tider du og kjæresten ble sammen?

Anonymkode: fa8c8...9a4

Nei, hun begynte før det.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er galt med å sove nakne?!? Det er en toåring, ikke en tolvåring. En toåring ser ikke på en tiss som mer skummelt enn en albue. Herregud, for et hysteri! Ikke rart unger ikke vet hvordan en normal kropp ser ut når folk tenker på denne måten. 

Toåringen er kanskje vant til å se sin mamma naken, men ikke mammas kjæreste. Og jeg tror nok det vil kunne bli kleint for både jenta og kjæresten om de våkner opp og hun ligger tett i tett med ham naken.

Mine barn ser meg ofte naken, ikke noe med det. Men når de sover med meg, foretrekker jeg litt stoff imellom våre kjønnsorganer rett og slett. Vi skal ikke borti hverandres, selv om det er greit og naturlig å se.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, ViljaH skrev:

Toåringen er kanskje vant til å se sin mamma naken, men ikke mammas kjæreste. Og jeg tror nok det vil kunne bli kleint for både jenta og kjæresten om de våkner opp og hun ligger tett i tett med ham naken.

Mine barn ser meg ofte naken, ikke noe med det. Men når de sover med meg, foretrekker jeg litt stoff imellom våre kjønnsorganer rett og slett. Vi skal ikke borti hverandres, selv om det er greit og naturlig å se.

Men mor ligger jo i midten, så hvordan skal jenta havne tett i tett med mors kjæreste?? Man løfter jo ikke opp dyna og ser på hverandre. Har selv sovet med barn i mange år, og dette har aldri vært en problemstilling. Også med kjæreste som ikke var barnets far. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mor ligger jo i midten, så hvordan skal jenta havne tett i tett med mors kjæreste?? Man løfter jo ikke opp dyna og ser på hverandre. Har selv sovet med barn i mange år, og dette har aldri vært en problemstilling. Også med kjæreste som ikke var barnets far. 

Vel, jeg funderer, jeg har da vel ikke fasit. Dette har du tydeligvis bredere erfaring med enn meg. Så da foreslår jeg at du henvender deg til TS, og ikke jager etter meg. 

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet i at dere sover sammen alle tre, hvis det viser seg å fungere :)

Skrevet
25 minutter siden, ViljaH skrev:

Det er jo bare å ta på seg noe nattklær når man vet at en unge mest sannsynlig kommer til å komme inn ila natta å legge seg i dobbeltsenga. 

Boxer til mannen og ei truse til ts, ikke no verre enn det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...