AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #41 Skrevet 14. august 2016 Jeg er ganske oppegående fysisk og psykisk. Og med sinnsykt gode støtterodningene i Norge, hadde jeg fint klart å ta vare på 20 barn, om ikke mer. Anonymkode: a58dd...722
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #42 Skrevet 14. august 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: 5-6. Handler ikke om antall barn, men oppdragelse. Anonymkode: e11ab...4d3 Barna trenger mer enn oppdragelse. De trenger tid, oppmerksomhet, kjærlighet, klær, penger, stort nok hus for antall barn, stor nok bil, de skal på fritidsaktiviteter og oppfølging av både det skole. I tillegg spørs det på alder, da det å ha 5 barn fra 10 år og oppover er noe helt annet enn 5 barn fra 0 og feks opp til 10 år. Jeg har syv søsken, ingen av oss er uoppdragne, men jaggu er det mange å holde styr på. Kjenner selv at jeg aldri skal få så mange da det ikke er snakk om at to personer klarer å gi så mange barn den oppmerksomheten og oppfølgingen de trenger. De tror selvfølgelig det, men de gjør det ikke.. Anonymkode: ff5dd...24e 3
estrella Skrevet 14. august 2016 #43 Skrevet 14. august 2016 Jeg kunne klart å hatt 6-8 stk, men vi vil ikke ha så mange (vil ha 2). Grunnen til at vi ikke vil ha flere enn 2 er både praktisk og økonomisk, da er vi alltid en voksen til hvert barn og vi har større økonomisk frihet til å reise med de, la de delta på aktiviteter som koster etterhvert osv. Men jeg har vokst opp med mange søsken, eldst av 9, og det er virkelig gøy med stor familie. Minus er som sagt at det er fryktelig dyrt (og vi har da ikke mulighet til at alle skal ha en fritidsaktivitet som koster litt, reiser og oppleve som i utgangspunktet er relativt billig blir jævlig dyrt med stor familie) og at foreldrene ikke har like god tid til hver enkelt barn. 1
Puny Skrevet 14. august 2016 #45 Skrevet 14. august 2016 Tenker at jeg hadde takket de jeg hadde fått. Jeg ønsker meg ikke mer enn 3 barn, men hadde jeg mot all formodning fått 8linger, eller noe, hadde jeg jo taklet det også på et vis.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #46 Skrevet 14. august 2016 Max 2. Har 1 nå å er fornøyd med det. Det krever nok. Anonymkode: 620fe...48e
asterix Skrevet 14. august 2016 #47 Skrevet 14. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske oppegående fysisk og psykisk. Og med sinnsykt gode støtterodningene i Norge, hadde jeg fint klart å ta vare på 20 barn, om ikke mer. Anonymkode: a58dd...722 Om du måtte baserer deg på støtteordninger så hadde du jo ikke tatt vare på dem selv. Det å takle/ta var på barn innebærer jo også den økonomiske biten. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #48 Skrevet 14. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Barna trenger mer enn oppdragelse. De trenger tid, oppmerksomhet, kjærlighet, klær, penger, stort nok hus for antall barn, stor nok bil, de skal på fritidsaktiviteter og oppfølging av både det skole. I tillegg spørs det på alder, da det å ha 5 barn fra 10 år og oppover er noe helt annet enn 5 barn fra 0 og feks opp til 10 år. Jeg har syv søsken, ingen av oss er uoppdragne, men jaggu er det mange å holde styr på. Kjenner selv at jeg aldri skal få så mange da det ikke er snakk om at to personer klarer å gi så mange barn den oppmerksomheten og oppfølgingen de trenger. De tror selvfølgelig det, men de gjør det ikke.. Anonymkode: ff5dd...24e Kanskje Barnevernet kan hjelpe dere med avlastning? Anonymkode: 34928...713
Gjest Belle âme Skrevet 14. august 2016 #49 Skrevet 14. august 2016 0. Har skule, fester, type og venner å prioritere😄 Men når er faktisk er vaksen, kan eg sikkert greie 6-7-8. Eg passa 9 unger ein dag, gjekk overraskande fint.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #50 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, Fireproof skrev: 0. Har skule, fester, type og venner å prioritere😄 Men når er faktisk er vaksen, kan eg sikkert greie 6-7-8. Eg passa 9 unger ein dag, gjekk overraskande fint. Trist at man kan være så naiv. 😫😱 Anonymkode: 34928...713 3
Gjest Belle âme Skrevet 14. august 2016 #51 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Trist at man kan være så naiv. 😫😱 Anonymkode: 34928...713 Supernaive lille meg😭 Eg og mine 8 unger hadde nok greie oss heilt fint, men ikkje f om eg skal ha 8 unger.
Arabella Skrevet 15. august 2016 #52 Skrevet 15. august 2016 Jeg vet ikke hvor mange barn jeg kunne hanskes med på en god måte. Jeg har hatt fem, men jeg ble tidlig alene med dem, så da stiller det seg selvfølgelig annerledes enn når man lever sammen med partner.
Arabella Skrevet 15. august 2016 #53 Skrevet 15. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske oppegående fysisk og psykisk. Og med sinnsykt gode støtterodningene i Norge, hadde jeg fint klart å ta vare på 20 barn, om ikke mer. Anonymkode: a58dd...722 Hvilke sinnssykt gode støtteordninger tenker du på?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #54 Skrevet 15. august 2016 Nøyaktig 0 Anonymkode: 6e127...20d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #55 Skrevet 15. august 2016 Umulig å svare på, kommer helt an på hvordan ungene er. Vår eldste er veldig lettvint, kunne hatt fem slike . Vår mellomste er så utrolig krevende, han er virkelig en håndfull, hadde ikke klart mange slike unger. Anonymkode: e1f56...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #56 Skrevet 15. august 2016 Den 14.08.2016 at 10.52, AnonymBruker skrev: Jeg har syv søsken, ingen av oss er uoppdragne, men jaggu er det mange å holde styr på. Kjenner selv at jeg aldri skal få så mange da det ikke er snakk om at to personer klarer å gi så mange barn den oppmerksomheten og oppfølgingen de trenger. De tror selvfølgelig det, men de gjør det ikke.. Anonymkode: ff5dd...24e Det klarte ikke mine heller, selv om vi var bare to søsken. Men foreldrene mine brukte mest tid på seg selv, sitt dårlige parforhold, sine krangler og konflikter, og etter hvert sin bitre skilsmisse, at det ble fint lite igjen til oss barna. Det er dessverre ikke sånn at 1-2 barn er noen garanti for god oppfølging og mye oppmerksomhet, det heller. Det finnes også noen barn som får for mye oppmerksomhet og fokus, det tror jeg heller ikke er bra. Selv ser jeg for meg at jeg skal få 3 barn, men at jeg hadde klart å takle 5-6. Tror jeg da, vet jo ikke ennå. Anonymkode: fbe08...761
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #57 Skrevet 15. august 2016 Den 8/13/2016 at 21.17, AnonymBruker skrev: Om du ser bort fra hvor mange barn du faktisk ønsker deg, hvor mange barn mener du at du greit hadde taklet å ha? Anonymkode: a52fd...873 1, (jeg har 2) Anonymkode: 0dcd6...9f9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #59 Skrevet 15. august 2016 1 - og derfor har jeg nettopp det. Anonymkode: e59c1...a65
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #60 Skrevet 15. august 2016 Jeg har to, på 3 og 1 nå. Det føles nok, men jeg skulle nok klart å håndtere 1-2 til, uten at det var noe problem. Litt svett ville jeg nok blitt. Spedbarnstida suger litt livskraften ut at meg, men nå som 1 åring begynner å komme seg rundt på egenhånd, kjenner jeg at jeg har veldig lyst på en til... Anonymkode: 3ca61...0fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå