Gå til innhold

Hvor mange barn hadde du taklet?

Fremhevede innlegg

Gjest Sjørøveren
Skrevet
2 minutter siden, asterix skrev:

Greia er tvert i mot at mange unger gjør at en holder seg ung lengre...

Nei. Man holder seg mest ung uten barn. Da kan man gjøre hva man vil, leve livet, ta det med ro, ikke stresse hver eneste dag. Stress er verstingen når det gjelder aldring. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Sjørøveren skrev:

Nei. Man holder seg mest ung uten barn. Da kan man gjøre hva man vil, leve livet, ta det med ro, ikke stresse hver eneste dag. Stress er verstingen når det gjelder aldring. 

Da hadde jeg vel vært som en konfirmant nå da om jeg ikke hadde hatt barn... 😆

Gjest Sjørøveren
Skrevet
Et øyeblikk siden, asterix skrev:

Da hadde jeg vel vært som en konfirmant nå da om jeg ikke hadde hatt barn... 😆

Haha hvem vet :P 

Skrevet

2-3. Men blir nok bare 1-2.

Anonymkode: a5af4...356

Skrevet

5-6. Handler ikke om antall barn, men oppdragelse. 

Anonymkode: e11ab...4d3

Skrevet

1, max 2.

Anonymkode: 647b4...21e

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde greid å oppdra 5-6 barn, men ikke 7 mener du?

Anonymkode: a52fd...873

• Liker 1
Skrevet

Vi har opp til fire barn når alle er her samtidig (mine, dine, våre) og det fungerer greit, men på fulltid hele året så tror jeg at tre ville vært nok. 

Men det kommer jo an på aldersforskjellen også. Her er alle tette og fortsatt nokså små. Med større aldersforskjell tror jeg at fire ville fungert bra. :) 

Anonymkode: d1f6a...88b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du ser bort fra hvor mange barn du faktisk ønsker deg, hvor mange barn mener du at du greit hadde taklet å ha?

Kun hvis mannen var mangemilliardær: 2.

Anonymkode: 34928...713

Skrevet

4,hadde klart et par til

Anonymkode: d5274...259

Skrevet

Jobber i barnehage og der må vi ved sykdom takle flere barn pr voksen en andre dager. Har fint klart en gruppe ¨på ti toåringer. Valgte å være på avdelingen med de alene, en inn på et stort rom med to andre vokse og eldre barn.  

Har selv tre barn og skulle hatt et til. Går så fint at. Hadde fint klart fem seks stykker, men skal og ha plass til de. :) 

Anonymkode: 5e76c...440

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Om du ser bort fra hvor mange barn du faktisk ønsker deg, hvor mange barn mener du at du greit hadde taklet å ha?

Nå er jeg enslig og alt det der så kan vell ha noe med det å gjøre. Jeg skal aldri si aldri, man vet jo aldri når man møter mannen i sitt liv og plutselig for en trang til å produsere seg, det er ihvertfall det alle sier til meg når jeg bastant påstår at jeg heller vil rive ut alt der nede enn å få flere unger. Før ønsket jeg meg mange barn, og med mange så mener jeg mange, men føler ikke at jeg hadde orket, taklet å skulle oppdra flere. Grensene hadde sklidd ut, oppdragelsen hadde sklidd ut. Nå skal jeg jo ikke påstå det bastant, men det er sånn jeg tenker på å skulle takle en til i huset som aldri går hjem :P

Skrevet

5 tipper jeg.

Skrevet

Du hadde greid å oppdra 5-6 barn, men ikke 7 mener du?

Sikkert klart både 7, 8 og 9 også :) Men jeg har vokst opp med fem søsken, derfor er det er naturlig tall siden jeg vet at det går fint uten problemer :) 

Skrevet

Vi har tre. Skulle fint ha klart å takle to til.

Da hadde det gått på prioritering ang egentid og karriere/økonomi. Derfor synes vi tre var nok.

Jeg synes det er utrolig kjekt med barn, og det blir bare bedre og bedre etterhvert som de vokser til. 

Jeg synes det viktigste du kan gi er tid og tilstedeværelse, nå som de er blitt eldre er det endelig mer tid til å tenke på meg selv igjen. Vi fikk de forholdsvis tidlig og når vi er i slutten på 40-årene er de voksne. 

Anonymkode: ba44d...a60

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner opptil flere som mente dette (at oppdragelse er _alt_ som skal til) før de plutselig fikk et barn hvor det ikke funka. Den samme oppdragelse  som gjorde susen på den/de eldste var ubrukelig. Det handler nemlig om oppdragelse, ja, men også i svært stor grad om barnas personlighet og medfødte temperament. 

Jeg kunne klart noen flere av samme sorten som min yngste, men min eldste har en intensitet og voldsom stahet som gjør at vi derfor stopper med de to fantastiske barna vi har vært så heldige å få, selv om jeg i teorien gjerne ville hatt et par til.

Anonymkode: 966f1...100

• Liker 2
Skrevet

Kommer så an på barna.

Barn som sover/spiser greit og kan leke for seg selv- og i tillegg er friske, kanskje 3.

Nå sliter jeg med tanken på 2 fordi førstemann har tullet mye med søvn/mat og annet som gjør en ekstra sliten. Dvs: ingenting er unormalt, men barnet er energisk og ønsker mye oppmerksomhet.

De gangene det har vært roligere dager ser jeg annerledes på det. 

Anonymkode: 05390...a8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at vi kunne taklet ganske mange flere enn de tre vi har. Det vesentlige er jo at med store barneflokker er ikke barna i samme alder samtidig, man har ikke 6-8 bleiebarn midt i verste trassalder på en gang. Etterhvert blir de eldste mer selvstendige og kan bidra mer hjemme. Økonomisk sett ville vi sikkert også måtte gjøre noen endringer om vi hadde 2-3 ganger så mange barn som nå. Det hadde gått, men hadde ført til prioriteringer vi ikke ønsker å gjøre. Nå har vi ikke lyst på flere barn enn de tre vi har, så hvorvidt vi kan takle eller ha råd til flere blir sånn sett uvesentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...