Gå til innhold

Kvinner som voldtar/har voldtatt.

Fremhevede innlegg

Skrevet
49 minutter siden, Knocks skrev:

Ja enig. Og i hvilke forumer skal dette foregå. Folk er nok ganske med på notene om at menn som blir voldtatt av andre menn er like mye ofre som kvinner som blir voldtatt av menn. Men her er fokus på kvinner som voldtar menn. Hvilke arenaer kunne brukt makten sin til å ta opp disse problemstillingene. Mannekampen? 

Synes det et på høy tid at mennene får sin egen mannedag hvor man tar opp temaer som menn sliter med feks høy selvmordsrate, faller ut av videregående og helseproblemer. Her kunne man også fremmet dette med menn som blir voldtatt og slått av kvinner, ødelagt noen tabuer. Skammer meg når jeg ser at det i filmer etc fortsatt er ok at kvinner slår en mann og blir sett på som sexy bestemt o.l vi bør ha kommet lenger. Men menn må ikke latterliggjøre disse problemstillingene. Der tror jeg mye ligger.

Dere må kjempe for å få en mannedag, nytter ikke å bare si dere har lyst på en. Les om hvordan kvinnene fikk sin kvinnedag. Ta eksempler derfra. Ha det som mal for å starte en mannskamp. Ut i gatene og rop og vift flagg og konfronter mennesker, del ut flyers, opprett grupper på facebook der dere inviterer til mannemøter eller whatever dere nå vil kalle det, syklubb for menn. Opprett organisasjoner, krisesentre osv. Det er mye enklere å skape blest om saker i 2016 enn det var på 14-15-16-17-1800 tallet da kvinnene løp rundt og hylte og skreik og lagde plakater og hadde hemmelige møter i kjellere osv.

Anonymkode: c9a00...300

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sjørøveren
Skrevet
4 timer siden, Knocks skrev:

Anmeldte du det? 

De aller fleste voldtekter blir ikke anmeldt og det er nesten så man dessverre får støtte på det av fagfolk for det skal så sykt mye til for at vedkommende blir dømt. Og alt man må gjennom på veien dit er en enorm påkjenning.

Jeg anmeldte men saken ble fort henlagt. Hun kom med løgner og de trodde så klart mer på henne som er kvinne enn på meg som er mann. Jeg orket ikke kjempe mer med noe jeg vet jeg taper uansett. Hun kom jo frem med tårene sine og da fikk hun all støtten. 

Skrevet
4 timer siden, Knocks skrev:

Men først må vel en samlet mannebevegelse være enige om at kvinner kan voldta menn og ikke akseptere at det blir ledd vekk som "umulig" og "heldiggris"? 

Skammelig hvis det finnes kvinner som ikke anerkjenner at dette er et problem som finnes men tenker det må skje en mer uttalt høyreist stemme blant mennene også. Men mulig det er så tabu å snakke om at kvinnene må ta saken. 

Hva tenker du? 

Det finnes ingen mannsbevegelse på linje med kvinnebevegelsen. Mest av alt fordi vi mener at kvinner ikke er en fiende. Menn finner ikke noe konstruert matriarkat å sloss mot, slik kvinnebevegelsen har konstruert seg et forhatt patrikariat. En ytre fiende egnet til å samle kvinner mot menn. Jeg ønsker en menneskebevegelse som samarbeider mot all undertrykking og overgrep - uansett hvem som rammes.

Kvinnebevegelsen har alltid ansvarliggjort alle men for de overgrep noen få menn begår. Men ikke faen om kvinnebevegelsen ønsker å ta et oppgjør med overgriperne i egne rekker.

Det finnes idioter av begge kjønn. Noen få men høylytte. Det er disse som ytrer seg håpløst om kvinners voldtekter av menn. Individer som antakeligvis aldri selv har hatt sex og som dermed mener at all sex er ønskelig.

Den vulgære ekstremfeminismen vi har sett konturene av etter Hemsedalsaken har vist sitt sanne jeg. Noen har vist seg å reagere irrasjonelt, sist forhenværende ordfører i Trondheim som tydelig har oppfordret til vold. Mens feministene har hylt etter rettssikkerhet for kvinner, er jeg opptatt av rettssikkerhet for alle. Det finnes for øvrig flust med eksempler på kvinner som inngir falske anmeldelser om voldtekt. Det er derfor helt maktpåliggende at rettssikkerheten må ivaretas også for menn.

Det er for øvrig ironisk at av de tre som frikjente mennene i Hemsedalsaken var to av dem kvinner.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Jalp skrev:

Det finnes ingen mannsbevegelse på linje med kvinnebevegelsen. Mest av alt fordi vi mener at kvinner ikke er en fiende. Menn finner ikke noe konstruert matriarkat å sloss mot, slik kvinnebevegelsen har konstruert seg et forhatt patrikariat. En ytre fiende egnet til å samle kvinner mot menn. Jeg ønsker en menneskebevegelse som samarbeider mot all undertrykking og overgrep - uansett hvem som rammes.

Kvinnebevegelsen har alltid ansvarliggjort alle men for de overgrep noen få menn begår. Men ikke faen om kvinnebevegelsen ønsker å ta et oppgjør med overgriperne i egne rekker.

Det finnes idioter av begge kjønn. Noen få men høylytte. Det er disse som ytrer seg håpløst om kvinners voldtekter av menn. Individer som antakeligvis aldri selv har hatt sex og som dermed mener at all sex er ønskelig.

Den vulgære ekstremfeminismen vi har sett konturene av etter Hemsedalsaken har vist sitt sanne jeg. Noen har vist seg å reagere irrasjonelt, sist forhenværende ordfører i Trondheim som tydelig har oppfordret til vold. Mens feministene har hylt etter rettssikkerhet for kvinner, er jeg opptatt av rettssikkerhet for alle. Det finnes for øvrig flust med eksempler på kvinner som inngir falske anmeldelser om voldtekt. Det er derfor helt maktpåliggende at rettssikkerheten må ivaretas også for menn.

Det er for øvrig ironisk at av de tre som frikjente mennene i Hemsedalsaken var to av dem kvinner.

Ta initiativ til å lage en menneskebevegelse da. Kvinnebevegelsen er forøvrig ikke en homogen mannehatende gruppe.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta initiativ til å lage en menneskebevegelse da. Kvinnebevegelsen er forøvrig ikke en homogen mannehatende gruppe.

Kanskje ikke, men alt for mange av de i gruppen er det, uten at de som er lik de tidligere feministene vil gjøre noe med dette.

Anonymkode: 2a741...cf2

Skrevet
1 time siden, Jalp skrev:

Enig i at det er ganske ironisk at det er kvinnene som ender opp med ikke og ville dømme menn. Hvorfor er det sånn tro?

Husk at det er kun en promille av voldtektene som ender med domfellelse!  Så jeg tror rettssikkerheten er godt ivaretatt. 

Det er vel historiske grunner til at man har en tydeligere kvinnebevegelsen enn mannebevegelse. Fortsatt er det ulikheter i dag mtp lønn, men så er det også flere kvinner som fullfører videregående. 

Når du skriver så bastant om at kvinner mener menn er fienden da synes jeg det blir vanskelig å diskutere egentlig. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i hverken personlig eller i samfunnet. Det er en Hersketeknikk å dra sånne konklusjoner og hindrer konstruktiv diskusjon. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Knocks skrev:

Enig i at det er ganske ironisk at det er kvinnene som ender opp med ikke og ville dømme menn. Hvorfor er det sånn tro?

Husk at det er kun en promille av voldtektene som ender med domfellelse!  Så jeg tror rettssikkerheten er godt ivaretatt. 

Det er vel historiske grunner til at man har en tydeligere kvinnebevegelsen enn mannebevegelse. Fortsatt er det ulikheter i dag mtp lønn, men så er det også flere kvinner som fullfører videregående. 

Når du skriver så bastant om at kvinner mener menn er fienden da synes jeg det blir vanskelig å diskutere egentlig. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i hverken personlig eller i samfunnet. Det er en Hersketeknikk å dra sånne konklusjoner og hindrer konstruktiv diskusjon. 

Her ber jeg om at du er mer presis når du viser til hva jeg skriver. Det er virkelig ikke kvinner generelt som mener menn er fienden. Det er de politiske pressgruppene som definerer seg selv som feministiske. De har et fiendebilde og et problembilde som entydig retter seg mot alt som kan forbindes med menn. Man snakker om patriarkatet (som skal bekjempes) og man underslår og bagatelliserer all undertrykking som ikke rammer kvinner spesifikt. Disse gruppene vil ikke ha noe samarbeid med menn for å bekjempe samfunnsproblemer. Jeg som mann kan for eksempel ikke få stemmerett i Kvinnefronten hvis jeg av en eller annen grunn ønsket å slutte meg til dem. Du må være kvinne hvis du skal ha stemmerett i Kvinnefronten. Man ser seg med andre ord ikke tjent med samarbeid for å bekjempe voltektsproblemet. Man vil bare hyle, krisemaksimere, skjelle ut vise fingeren til menn som ønsker å arbeide for å bekjempe alle overgrep - uansett hvem som rammer.

Gjest Sjørøveren
Skrevet

Det er fakta at mange kvinner (ekstreme feminister og sånne som bare ikke liker menn) gir faen i om kvinner voldtar menn. Som jeg hørte en gang. "Menn fortjener å få igjen etter alt de har gjort mot kvinner". 

Skrevet
Den 10.8.2016 at 17.03, Sjørøveren skrev:

Hvorfor er det så lite snakk om de? Kun om menn som har voldtatt og at de er grusomme udyr og bør sitte inne for godt. Er ikke kvinner som voldtar like grusomme? 

Det tror jeg har noe med at samfunnet ikke ser for seg kvinner som overgripere. Tror i tillegg det er lettere for menn å begå en voldtekt, pga at menn har penis og kvinner vagina(altså, det er mannen som penetrerer). Kan gjerne ta feil. Men gjetter at dette er en forklaring. 

Gjest Sjørøveren
Skrevet
25 minutter siden, Mari Y skrev:

Det tror jeg har noe med at samfunnet ikke ser for seg kvinner som overgripere. Tror i tillegg det er lettere for menn å begå en voldtekt, pga at menn har penis og kvinner vagina(altså, det er mannen som penetrerer). Kan gjerne ta feil. Men gjetter at dette er en forklaring. 

Derfor må samfunnet lære seg at de med vagina kan enkelt voldta de med penis. Spesielt sovevoldtekt, dope han ned og binde han fast. Overfallsvoldtekt er nok veldig sjelden at kvinner gjør. Men være voldelig klarer også kvinner fint. 

Skrevet
24 minutter siden, Mari Y skrev:

Tror også noe av grunnen er at 98,6% av alle voldtekter utøves av menn (kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall-41579b.html )

Sammen med den generelle holdningene veldig mange har om at mannen er den parten med mest makt i en seksuell situasjon og at mannen "vil ha sex uansett", er det nok vanskelig for mange å se for seg kvinner som overgripere.

Ser mange menn her inne er sinte fordi "absolutt alle kvinner ler av menn som blir voldtatt". De aller fleste kvinnene som har kommentert her inne er av den mening at voldtatte menn skal tas like seriøst som voldtatte kvinner, meg selv inkludert, men jeg tror mange menn bare ser det de vil se og bruker denne retorikken for å ytre sitt generelle hat mot kvinner.

Dessverre er menn de verste til å spøke bort det faktum at også menn kan bli voldtatt av kvinner, spesielt i kommentarfelt på nett, noe som er fryktelig trist.

Anonymkode: 90616...ea9

Skrevet
5 timer siden, Sjørøveren skrev:

Jeg anmeldte men saken ble fort henlagt. Hun kom med løgner og de trodde så klart mer på henne som er kvinne enn på meg som er mann. Jeg orket ikke kjempe mer med noe jeg vet jeg taper uansett. Hun kom jo frem med tårene sine og da fikk hun all støtten. 

Det er fryktelig trist å høre om det som skjedde med deg. Dessverre er ikke historien din unik, spesielt i en slik situasjon som du beskriver. Det er vanskelig å bevise slike voldtekter, uansett kjønn på offer og overgriper, og selv de få sakene som faktisk blir anmeldt, ender stort sett med henleggelse :( 

Anonymkode: 61b22...d54

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å voldta tilbake de som voldtok meg.

Gjest Sjørøveren
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fryktelig trist å høre om det som skjedde med deg. Dessverre er ikke historien din unik, spesielt i en slik situasjon som du beskriver. Det er vanskelig å bevise slike voldtekter, uansett kjønn på offer og overgriper, og selv de få sakene som faktisk blir anmeldt, ender stort sett med henleggelse :( 

Anonymkode: 61b22...d54

Det verste er at jeg snoket litt (dum som jeg var) for å finne ut hvordan hun har det nå. Det var bare vondt å se. Hun er gift, har barn og en god jobb. Ser ut som hun lever et lykkelig liv. Aldri fått noe igjen. Dette er bevis på at folk har lov å voldta uten å få straff. Kun noen som får straff. Kvinner som voldtar menn blir jo absolutt ikke tatt seriøst. Veldig sjelden kvinner blir straffet for det. Mens mange menn blir uskyldig straffet for noe de aldri har gjort. Dette er urettferdig og vondt! Synes det er forskjellsbehandling av kjønn og sånn bør det ikke være. 

Ja mange kvinner blir heller ikke trodd, men skjer oftere at menn blir dømt og at menn som voldtar kvinner blir tatt mer seriøst og ikke latterliggjort. 

Gjest Sjørøveren
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror også noe av grunnen er at 98,6% av alle voldtekter utøves av menn (kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall-41579b.html )

Sammen med den generelle holdningene veldig mange har om at mannen er den parten med mest makt i en seksuell situasjon og at mannen "vil ha sex uansett", er det nok vanskelig for mange å se for seg kvinner som overgripere.

Ser mange menn her inne er sinte fordi "absolutt alle kvinner ler av menn som blir voldtatt". De aller fleste kvinnene som har kommentert her inne er av den mening at voldtatte menn skal tas like seriøst som voldtatte kvinner, meg selv inkludert, men jeg tror mange menn bare ser det de vil se og bruker denne retorikken for å ytre sitt generelle hat mot kvinner.

Dessverre er menn de verste til å spøke bort det faktum at også menn kan bli voldtatt av kvinner, spesielt i kommentarfelt på nett, noe som er fryktelig trist.

Anonymkode: 90616...ea9

Jeg har ingen hat mot kvinner. Kun de som gjør meg vondt. Ikke et helt kjønn. Jeg elsker kvinner. Men jeg vil ikke ha denne urettferdigheten. Ikke når det gjelder noe så alvorlig som vold og voldtekt. Det er for vondt til å godta. 

Jeg er sykt forbanna på menn som spøker med det, og kaller menn heldig eller noe negativt for han har hatt ufrivillig sex med ei kvinne. Jeg regner med sånne menn kaller de heldig for de ikke får seg noe selv og drømmer om å bli voldtatt av ei kvinne kun for å få seg noe..

Endret av Sjørøveren
Skrevet

8 timer siden, Sjørøveren skrev:

Du må bare godta at kvinner har statens og samfunnets støtte til å voldta. 

Anonymkode: c4c9f...93e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...