Gå til innhold

Kvinner som voldtar/har voldtatt.

Fremhevede innlegg

Gjest Sjørøveren
Skrevet
17 minutter siden, Elliespelli skrev:

Jeg er så trist over at du og så mange andre har opplevd dette 💔

Det var ikke din feil, det var kun hennes. hun hører hjemme i fengsel. Og jeg håper du har ett godt nettverk rundt deg.

Takk. Ja hun burde fått straff, men fikk det aldri. I dag er hun gift og har barn. Har søkt opp navnet hennes og fant henne. Hun bor ikke så veldig langt fra meg. Heldigvis ikke samme by. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har lov å voldta det er bare å akseptere det.

Anonymkode: c4c9f...93e

Kommer aldri til å akseptere det. Sjelden noe blir gjort, men hatet vil alltid være der. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett en del GLEE i det siste (jeg har kjedet meg og har sett alt annet), det er en ganske ok serie som tar opp til tider alvorlige problemstillinger. 
Der var det en av gutta som reiser seg og forteller om hvordan han ble missbrukt av sin kvinnelige barnevakt som ung. Hvor de andre gutta lurer på hvorfor han sutrer om det? Det er jo "alle menns drøm å få ha sex med sin kvinnelige barnevakt" :P
Jeg lurer på om ikke det er litt sånn i real life også, at det å bli "voldtatt" av en kvinne virker som en drøm på mange, og derfor ikke noe som faktisk skjer, for "alle" mannfolk vil det jo?  (altså at tankegangen er sånn, ikke at det faktisk er sånn)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt om voldtekt den veien, fra noen jeg kjenner.. jeg har jo lest om det, men ikke hørt erfaringer liksom. Som jeg har fra kvinner som er blitt voldtatt av menn. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar dere ikke opp dette på et manneforum da, hvis det er så vanskelig, istedet for å sanke sympati her.

Jeg er så lei av menn som manipulerer.

Anonymkode: 93aa6...c8b

Og her ser man det kommer med en gang ja. Slik som deg er grunnen til at vi menn ikke kan ta opp ting. Begynner å hyle om manipulasjon og at man må gå et annet sted hvis man er ute etter sympati. Hvorfor drar ikke heller du til et annet forum og sanker symati hvis du har lyst på det?

Anonymkode: 2a741...cf2

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi samfunnet og staten støtter at kvinner voldtar. De ser på det som en bra ting.

For noe tull.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de hele tiden, snakker om det. De trekker det frem i hver debatt om voldtekt mot kvinner for å lede fokuset vekk fra saken.

Gjør en mann dette får han beskjed om å slutte og syte og oppføre seg som en mann. Eller så ler man bare og flirer.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, kattepusen skrev:

Jeg har sett en del GLEE i det siste (jeg har kjedet meg og har sett alt annet), det er en ganske ok serie som tar opp til tider alvorlige problemstillinger. 
Der var det en av gutta som reiser seg og forteller om hvordan han ble missbrukt av sin kvinnelige barnevakt som ung. Hvor de andre gutta lurer på hvorfor han sutrer om det? Det er jo "alle menns drøm å få ha sex med sin kvinnelige barnevakt" :P
Jeg lurer på om ikke det er litt sånn i real life også, at det å bli "voldtatt" av en kvinne virker som en drøm på mange, og derfor ikke noe som faktisk skjer, for "alle" mannfolk vil det jo?  (altså at tankegangen er sånn, ikke at det faktisk er sånn)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt om voldtekt den veien, fra noen jeg kjenner.. jeg har jo lest om det, men ikke hørt erfaringer liksom. Som jeg har fra kvinner som er blitt voldtatt av menn. 

Det er nøyaktig det som skjer.

Skrevet
40 minutter siden, Elliespelli skrev:

Ja, det må også settes lys på.

Det irriterer meg så jævelig når det kommer i nyhetene saker der kvinner har voldtatt. Og nesten uansett hvor ung guttene er eller om det er voksne menn så reagerer ofte mange med at de er "heldige". Og for å strø ekstra salt i såret blir noen av de gravid, og i enkelte tilfeller blir barnet hos moren. Enda hun ble gravid for at hun voldtok faren til barnet. Og for å snakke om forskjellen i straff. 

Nei, voldtekt og straff er noe som må settes fokus på uansett om offeret er mann eller kvinne.

Spør av ren nysgjerrighet. Hvordan er det mulig for damen å bli gravid, når det er hun som voldtar? Mannen må jo da være så neddopa at han har ikke mulighet til å få utløsning? 

Anonymkode: 169f6...31d

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å begynne å snakke om det. Dere menn får sette lys på saken selv, og ikke forvente at damene skal gjøre det for dere. 

Anonymkode: 54fd9...e8b

Så kvinner skal ikke forvente at menn støtter kvinnelige voldtektsoffer heller da eller? Jeg tar det faktisk som en selvfølge at man støtter voldtektsoffer uansett kjønn.

Jeg kjenner jeg blir helt kvalm når det er nyhetssaker der kvinner har voldtatt gutter/menn og alle kommentarene handler om hvor "heldig" den gutten var osv. Husker en sak for ikke lenge siden der en lærer som var kvinne hadde voldtatt en gutt som var rundt 13 år, nesten alle kommentarene handlet om hvor heldig gutten var, og at han var en legende. Mange av disse kommentarene hadde over 100 likes. Vi trenger virkelig mer fokus på voldtekt, og da spesielt også på det at det ikke bare er menn som voldtar og at menn også kan være voldtektsoffere.

Anonymkode: e7607...7aa

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør av ren nysgjerrighet. Hvordan er det mulig for damen å bli gravid, når det er hun som voldtar? Mannen må jo da være så neddopa at han har ikke mulighet til å få utløsning? 

En kvinne kan være fysisk overlegen en mann, akkurat som omvendt.

Anonymkode: fbc73...0b3

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lite snakk om det i forhold til hvor ofte det kommer fram at det har skjedd. Slike ting blir det snakk om når det skjer. Hver gang det kommer fram at det har skjedd blir det mye snakk om det. Som for eksempel når kvinnelige lærere i USA forgriper seg på elevene sine. Det er ikke mangel på fokus på det da. Det er heller ikke mange som mener at det er værre at menn voldtar enn at kvinner voldtar. Og de som faktisk mener det har forskrudde meninger i min bok. 

Anonymkode: 04f53...4c2

Det er faktisk veldig lite fokus på at menn også kan bli voldtatt, noe som er en av grunnene til at menn ofte velger å ikke anmelde voldtekt. Når det gjelder voldtektsoffere som er menn så er det store mørketall.

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Vet dere hva som skjedde med kvinnen som voldtok meg når jeg sov og var dårlig? Ikke en dritt. Hun ble aldri straffet. Hun gråt seg ut av det! Hun trodde det var greit og at jeg likte sånn for jeg var mann. Ja jeg liker sex men ikke når jeg sover, våkner til det og ikke klarer noe av ei fremmede. Vil bare ha fred, men hun fortsetter. Jeg hadde godtatt det hvis det var kjæresten min. Ja menn tørr ikke snakke om det for de blir gjort narr av, eller ikke trodd, eller blir kalt heldig av andre menn. Det er kvalmt og får lyst å spy på de som sier at den som er blitt voldtatt er heldig. Det samme med de som sier menn ikke kan bli voldtatt av kvinner. Vil spy de i trynet!

Det som skjedde mot deg er grusomt. Håper du anmeldte henne. 

Det er dessverre alt for mange voldtektssaker som blir henlagt her i landet. Både der kvinner og menn utfører de. trist at du har blir utsatt for dette.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kvinner skal ikke forvente at menn støtter kvinnelige voldtektsoffer heller da eller? Jeg tar det faktisk som en selvfølge at man støtter voldtektsoffer uansett kjønn.

Jeg kjenner jeg blir helt kvalm når det er nyhetssaker der kvinner har voldtatt gutter/menn og alle kommentarene handler om hvor "heldig" den gutten var osv. Husker en sak for ikke lenge siden der en lærer som var kvinne hadde voldtatt en gutt som var rundt 13 år, nesten alle kommentarene handlet om hvor heldig gutten var, og at han var en legende. Mange av disse kommentarene hadde over 100 likes. Vi trenger virkelig mer fokus på voldtekt, og da spesielt også på det at det ikke bare er menn som voldtar og at menn også kan være voldtektsoffere.

Og hvem er det som kommer med de kommentarene? Jo, det er menn. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder både kommentarer og likes så kom både kvinner og menn med dem, faktisk. Det er uansett en holdning mange har, at menn som har blitt voldtatt ikke har det like ille som kvinner har det.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe å si hvem kommentarene kommer fra. Enten det er menn eller kvinner. Det gjør ikke kommentarene mindre skadelige bare fordi de kommer fra folk som har samme kjønn som offeret. Hele samfunnet må jobbe med å se på menn som blir voldtatt av kvinner som et offer i like stor grad som kvinner som blir voldtatt av menn. 

For ordens skyld så kan kvinner også komme med slike kommentarer.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som kvinner kan bli våt og få orgasme under en voldtekt. Så kan menn få ereksjon og orgasme. Og på samme måte som unge jenter, så kan unge gutter bli manipulert og utnyttet av noen de stoler på (barnevakt,lærer, familievenner +++.)

• Liker 1
Gjest Jan-Andre
Skrevet

Voldtekt er forfærdelig for den som utsettes for det uansett. Og det kan godt snakkes om. Men menn som gruppe har ingenting å tjene på å fremstille seg selv som "ofre". Det er i så fall en merkelapp kun de som faktisk har blitt utsatt for noe har rett på - dersom de ønsker det selv. Det å kollektivt "snylte" på noen enkelte individers offerstatus bare fordi man deler kjønn er nettopp det feminister har gjort i årevis, og folk flest er møkk lei gnålet for lenge siden. Feminisme har nå blitt den fremste kilden til kvinnehat, ironisk nok. Så sett gjerne fokus på de individer som har opplevd slike ting, og som ikke har opplevd rettferdig behandling fra samfunnet i ettertid. Det skal i hvert fall jeg helhjertet støtte. Men ikke saus meg inn i noen slags kollektiv offermemtalitet for menn bare fordi jeg også har en penis.

Skrevet

Har det noen gang skjedd at en kvinne har måtte betale erstatning til en mann for voldtekt?

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi samfunnet og staten støtter at kvinner voldtar. De ser på det som en bra ting.

Dummeste jeg har lest. Husker f.eks den saken der en same sto frem med at han hadde blitt voldtatt av en kvinne. Han fikk jo massiv støtte fra både menn og kvinner. Har også en mannlig bekjent som gikk ut på facebook og fortalte at han hadde blitt voldtatt, og han fikk utelukkende støtte via mange hundre kommentarer og flere tusen likes. For å nevne noe.

Ja, det finnes idioter, men alle oppegående mennesker, som de fleste i Norge tross alt er, fordømmer voldtekt uavhengig av offerets kjønn. Voldtektskvinner blir ofte frikjent pga manglende bevis, og mange menn anmelder ikke, men voldtektsmenn blir også j*vlig ofte frikjent, og mørketallene er store også for kvinner, så dette er et problem som rammer begge kjønn.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar dere ikke opp dette på et manneforum da, hvis det er så vanskelig, istedet for å sanke sympati her.

Jeg er så lei av menn som manipulerer.

Dette er ikke ok!

Du burde skjemmes over å gi en slik respons.  

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, zzzzz skrev:

Dummeste jeg har lest. Husker f.eks den saken der en same sto frem med at han hadde blitt voldtatt av en kvinne. Han fikk jo massiv støtte fra både menn og kvinner. Har også en mannlig bekjent som gikk ut på facebook og fortalte at han hadde blitt voldtatt, og han fikk utelukkende støtte via mange hundre kommentarer og flere tusen likes. For å nevne noe.

Ja, det finnes idioter, men alle oppegående mennesker, som de fleste i Norge tross alt er, fordømmer voldtekt uavhengig av offerets kjønn. Voldtektskvinner blir ofte frikjent pga manglende bevis, og mange menn anmelder ikke, men voldtektsmenn blir også j*vlig ofte frikjent, og mørketallene er store også for kvinner, så dette er et problem som rammer begge kjønn.

Utenom at for kvinner er det ok å bringe dette opp, eller i det minste veldig mye mer ok enn for menn, grunnet det enorme ensidige fokuset på voldtekter.

Anonymkode: 2a741...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...