Jalp Skrevet 10. august 2016 #61 Skrevet 10. august 2016 http://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/Hei_-jeg-er-en-mann_-og-jeg-er-blitt-sovevoldtatt--Ingeborg-Senneset-74156b.html Jeg synes alle bør lese dette. 2
Gjest antbug Skrevet 10. august 2016 #62 Skrevet 10. august 2016 3 timer siden, Jalp skrev: Hvorfor skal ikke dette tas opp på et kvinneforum? Hvorfor vil ikke du vise din støtte til voldtatte menn? Hvorfor skal ikke kvinner vise sin støtte til menn som har opplevd voldtekt? I mitt hode er både kvinner og menn mennesker og noen av dem har blitt voldtatt. Jeg mener at man bør benytte enhver anledning til å snakke om og belyse det folkehelseproblemet det er at såpass mange blir utsatt for voldtekt. Jeg kritiserer deler av kvinnebevegelsen for å bagatellisere voldtekt mot menn. Jeg sier ikke at alle kvinner er fæle men kvinnebevegelsen som politisk faktor bør ta et oppgjør også med de overgrep som begås av kvinner. I motsatt fall mister man politisk legitimitet i disse spørsmålene blandt menn. Kvinnebevegelsen er tilsynelatende kun opptatt av rettssikkerhet for kvinner. Da er det nærliggende å konkludere med at de mener at rettssikkerhet for menn ikke er viktig. Jeg tror ikke du kan ha lest innlegget mitt ordentlig. Jeg sier jo at han(og andre voldtatte menn) gjerne må skrive for å få støtte og trøst, men at jeg synes de kan ta det et annet sted hvis de ikke kan la være å øse ut kvinneforakt og beskylde og bebreide voldtatte kvinner for at de får mer hjelp og medlidenhet. Dette er jo tross alt et kvinneforum, og det er garantert mange voldtatte kvinner her som heller ikke har fått hjelp eller blitt trodd.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #63 Skrevet 10. august 2016 Det er generelt noe alvorlig galt med seksualundervisningen i dette landet. Vi får jo jevlig tråder på forumet hvor noen skriver at noen har hatt sex med de mens de sov eller var så full at de ikke husker det dagen etter og lurer på om det var voldtekt. Folk vet alt for lite og lærer alt for lite om voldtekt, egne grenser, si nei, spør personen om det er dette den virkelig vil. Jeg tror veldig mange mennesker i dette landet har følt seg presset til sex. Jeg har selv hørt gutter som sier: "et nei er bare et ja som trenger mer overbevisning". En del jenter tror kanskje at gutten er kåt fordi han har stå, noe som ikke alltid er tilfellet. I stor grad blir menns "seksuelle instinkter" brukt som unnskyldning både for at menn voldtar og for at de ikke kan bli voldtatt. "Menn bare er sånn, de klarer ikke styre seg". "Alle gutters våte drøm er å ha sex med læreren sin". På samme måte ligger tanken om at kvinner ikke har seksuelle lyster og behov som en begrunnelse for at jenter som blir voldtatt selv ber om det, hvis en jente har hatt sex med mange gutter, er det ikke rart at hun blir voldtatt, drikker hun og kler seg utfordrene, ber hun om det(her slår og menns gale seksuelle drifter dratt inn, de klarer bare ikke dy seg). Jenter som har hatt sex, angrer(noen mener tydligvis at det er mange jenter som anmelder for voldtekt når det ikke var tilfellet) og føler seg skitne(dette leser vi og ofte i forumet). Det må vel være greit for en jente å være DRITKÅT, onanere flere ganger om dagen og pule rundt uten at hun skal føle seg skitten. Slik samfunnet er nå, burde vi i det minste ha en god og omfattende seksualundervisning i skolen. Anonymkode: cae13...a01 1
Jerry Lee Skrevet 10. august 2016 #64 Skrevet 10. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare å begynne å snakke om det. Dere menn får sette lys på saken selv, og ikke forvente at damene skal gjøre det for dere. Anonymkode: 54fd9...e8b Er nok ikke BARE å snakke om det. Menn som opplever overgrep blir sjelden tatt alvorlig. Det blir flåset og fleipet med/bort. Derfor kvier menn seg for å prate om dette. I tillegg kommer at det føles flaut for en "stor og sterk" mann å innrømme at han faktisk ble misbrukt og voldtatt av en kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #65 Skrevet 11. august 2016 7 timer siden, antbug skrev: Jeg tror ikke du kan ha lest innlegget mitt ordentlig. Jeg sier jo at han(og andre voldtatte menn) gjerne må skrive for å få støtte og trøst, men at jeg synes de kan ta det et annet sted hvis de ikke kan la være å øse ut kvinneforakt og beskylde og bebreide voldtatte kvinner for at de får mer hjelp og medlidenhet. Dette er jo tross alt et kvinneforum, og det er garantert mange voldtatte kvinner her som heller ikke har fått hjelp eller blitt trodd. Nok en gang så er det du og slike som deg som er problemer og som får menn til å kvie seg for å ta opp dette når denne typen holdninger og mannshat du viser her dominerer reaksjonen til de fleste kvinners responser. Anonymkode: 2a741...cf2 1
Jalp Skrevet 11. august 2016 #66 Skrevet 11. august 2016 7 timer siden, antbug skrev: Jeg tror ikke du kan ha lest innlegget mitt ordentlig. Jeg sier jo at han(og andre voldtatte menn) gjerne må skrive for å få støtte og trøst, men at jeg synes de kan ta det et annet sted hvis de ikke kan la være å øse ut kvinneforakt og beskylde og bebreide voldtatte kvinner for at de får mer hjelp og medlidenhet. Dette er jo tross alt et kvinneforum, og det er garantert mange voldtatte kvinner her som heller ikke har fått hjelp eller blitt trodd. Hvordan kan du oppfatte systemkritikk som kvinneforakt? Det er strukturer og politiske pressgrupper jeg kritiserer. Jeg kritiserer kvinnebevegelsen fordi den som politisk pressgruppe later som om voldtekt av menn ikke eksisterer. Jeg kritiserer dem fordi de bare fokuserer på rettssikkerhet for kvinner og at de ikke vil snakke om kvinner som voldtar. Denne tråden handler for øvrig om kvinner som begår overgrep og hvordan mener du kvinner som har utsatt for overgrep skal føle seg truffet av dette? Det er ikke for å få trøst jeg skriver dette. Det er for at du og andre skal få en større bevissthet rundt problematikken og dermed anerkjenne den. Normalt sett er det slik at samhold gir styrke. Men det er umulig så lenge kvinnebevegelsen aldri anerkjenner at alle mennesker som er utsatt for overgrep bør ha hjelp. 1
Knocks Skrevet 11. august 2016 #67 Skrevet 11. august 2016 18 timer siden, Sjørøveren skrev: Vet dere hva som skjedde med kvinnen som voldtok meg når jeg sov og var dårlig? Ikke en dritt. Hun ble aldri straffet. Hun gråt seg ut av det! Hun trodde det var greit og at jeg likte sånn for jeg var mann. Ja jeg liker sex men ikke når jeg sover, våkner til det og ikke klarer noe av ei fremmede. Vil bare ha fred, men hun fortsetter. Jeg hadde godtatt det hvis det var kjæresten min. Ja menn tørr ikke snakke om det for de blir gjort narr av, eller ikke trodd, eller blir kalt heldig av andre menn. Det er kvalmt og får lyst å spy på de som sier at den som er blitt voldtatt er heldig. Det samme med de som sier menn ikke kan bli voldtatt av kvinner. Vil spy de i trynet! Anmeldte du det? De aller fleste voldtekter blir ikke anmeldt og det er nesten så man dessverre får støtte på det av fagfolk for det skal så sykt mye til for at vedkommende blir dømt. Og alt man må gjennom på veien dit er en enorm påkjenning.
Knocks Skrevet 11. august 2016 #68 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, Jalp skrev: Hvordan kan du oppfatte systemkritikk som kvinneforakt? Det er strukturer og politiske pressgrupper jeg kritiserer. Jeg kritiserer kvinnebevegelsen fordi den som politisk pressgruppe later som om voldtekt av menn ikke eksisterer. Jeg kritiserer dem fordi de bare fokuserer på rettssikkerhet for kvinner og at de ikke vil snakke om kvinner som voldtar. Denne tråden handler for øvrig om kvinner som begår overgrep og hvordan mener du kvinner som har utsatt for overgrep skal føle seg truffet av dette? Det er ikke for å få trøst jeg skriver dette. Det er for at du og andre skal få en større bevissthet rundt problematikken og dermed anerkjenne den. Normalt sett er det slik at samhold gir styrke. Men det er umulig så lenge kvinnebevegelsen aldri anerkjenner at alle mennesker som er utsatt for overgrep bør ha hjelp. Men først må vel en samlet mannebevegelse være enige om at kvinner kan voldta menn og ikke akseptere at det blir ledd vekk som "umulig" og "heldiggris"? Skammelig hvis det finnes kvinner som ikke anerkjenner at dette er et problem som finnes men tenker det må skje en mer uttalt høyreist stemme blant mennene også. Men mulig det er så tabu å snakke om at kvinnene må ta saken. Hva tenker du? 2
Knocks Skrevet 11. august 2016 #69 Skrevet 11. august 2016 9 timer siden, Jerry Lee skrev: Er nok ikke BARE å snakke om det. Menn som opplever overgrep blir sjelden tatt alvorlig. Det blir flåset og fleipet med/bort. Derfor kvier menn seg for å prate om dette. I tillegg kommer at det føles flaut for en "stor og sterk" mann å innrømme at han faktisk ble misbrukt og voldtatt av en kvinne. Hva tenker du hadde vært en mulig løsning? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #70 Skrevet 11. august 2016 Noe jeg lurer på er følgende.. Hvordan i huleste skal menn bry seg om kvinnekampen og sette fokus på dere, når kvinner viser et slikt mannehat, og KUN kjemper kvinners kamp??? Det eneste de bryr seg om er deres fokus, og latterliggjør overgrep mot menn, og bagatelliserer overgrep mot menn. En sånn gruppe gidder jeg ikke å støtte eller bry meg om desverre. Vær snill å slutt å be om sympati før dere anerkjenner at også menn blir utsattt for overgrep!! Anonymkode: 2e416...de7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #71 Skrevet 11. august 2016 Å så sint. Skjønner at dere vil at kvinner skal ha enorm skyldfølelse for alt som skjer. Men dere er såpass ressurssterke at dere fint kan finne en løsning selv. Anonymkode: 93aa6...c8b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #72 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Å så sint. Skjønner at dere vil at kvinner skal ha enorm skyldfølelse for alt som skjer. Men dere er såpass ressurssterke at dere fint kan finne en løsning selv. Anonymkode: 93aa6...c8b Alt jeg leser er at menn får skylden for alt, så på tide å sette fokus på at damer ofte er egoistiske og selvsentrerte. Noe du også her viser.. Anonymkode: 2e416...de7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #73 Skrevet 11. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe jeg lurer på er følgende.. Hvordan i huleste skal menn bry seg om kvinnekampen og sette fokus på dere, når kvinner viser et slikt mannehat, og KUN kjemper kvinners kamp??? Det eneste de bryr seg om er deres fokus, og latterliggjør overgrep mot menn, og bagatelliserer overgrep mot menn. En sånn gruppe gidder jeg ikke å støtte eller bry meg om desverre. Vær snill å slutt å be om sympati før dere anerkjenner at også menn blir utsattt for overgrep!! Anonymkode: 2e416...de7 Hvem er det som ikke anerkjenner det. Hver gang overgrep mot menn blir gjort narr av så er det stort sett fra andre menn i kommentarfelter. Kvinnekampen handler om kvinner, kvinner samlet seg og begynte å rope. Ingenting i veien for at menn ikke kan gjøre det samme. Dere kan ikke skylde deres mangel på offentlig engasjement på kvinner. Det er ikke kvinners jobb å starte en mannskamp, det er deres jobb. Vi vil støtte dere, men vi starter ikke kampen for dere. Vi arrangerer ikke protestmarsjene for dere, det må dere gjøre seg. Hvorfor gjør dere ikke det? Anonymkode: c9a00...300 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #74 Skrevet 11. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det som ikke anerkjenner det. Hver gang overgrep mot menn blir gjort narr av så er det stort sett fra andre menn i kommentarfelter. Kvinnekampen handler om kvinner, kvinner samlet seg og begynte å rope. Ingenting i veien for at menn ikke kan gjøre det samme. Dere kan ikke skylde deres mangel på offentlig engasjement på kvinner. Det er ikke kvinners jobb å starte en mannskamp, det er deres jobb. Vi vil støtte dere, men vi starter ikke kampen for dere. Vi arrangerer ikke protestmarsjene for dere, det må dere gjøre seg. Hvorfor gjør dere ikke det? Anonymkode: c9a00...300 Fordi menn ikke blir tatt seriøst! Er jo bare å lese kommentarene om at menn ikke kan voldtas, menn er macho og må ta det som en mann osv osv.. Er bare jenter som kan gråte å ha det følt i denne verden tydeligvis. Anonymkode: 2e416...de7 1
Jerry Lee Skrevet 11. august 2016 #75 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, Knocks skrev: Hva tenker du hadde vært en mulig løsning? Tja...Dette er vel ganske så selvsagt, men... Holdningsendring. Folk må snart ta innover seg og begripe at det er like vondt og nedverdigende for en mann å bli misbrukt og voldtatt.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #76 Skrevet 11. august 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi menn ikke blir tatt seriøst! Er jo bare å lese kommentarene om at menn ikke kan voldtas, menn er macho og må ta det som en mann osv osv.. Er bare jenter som kan gråte å ha det følt i denne verden tydeligvis. Anonymkode: 2e416...de7 Så fordi menn ikke blir tatt seriøst akkurat nå så er det ikke verdt å ta initiativ. Du tror kvinner ble tatt seriøst da de begynte sin kamp?? Det har tatt kvinner mere enn 100 år for å komme hit vi er i dag, Rom ble ikke bygget på en dag men noen må legge den første steinen. Hvorfor kan ikke det være deg? Anonymkode: c9a00...300 1
Knocks Skrevet 11. august 2016 #77 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noe jeg lurer på er følgende.. Hvordan i huleste skal menn bry seg om kvinnekampen og sette fokus på dere, når kvinner viser et slikt mannehat, og KUN kjemper kvinners kamp??? Det eneste de bryr seg om er deres fokus, og latterliggjør overgrep mot menn, og bagatelliserer overgrep mot menn. En sånn gruppe gidder jeg ikke å støtte eller bry meg om desverre. Vær snill å slutt å be om sympati før dere anerkjenner at også menn blir utsattt for overgrep!! Anonymkode: 2e416...de7 Hei. Latterliggjør kvinner overgrep mot menn? Dette er svært alvorlig. Hører oftest om menn som kommer med kommentar som ikke faller i menns favør. Jeg tar avstand fra kvinner som latterliggjør overgrep på menn. Fint om du viser en kilde som viser at kvinner i kvinnekampen latterligjør dette.
Gjest lipgloss Skrevet 11. august 2016 #78 Skrevet 11. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får opplyse personen da, bedre det enn å være frekk. Anonymkode: c9a00...300 Tenker kanskje det ikke er min oppgave men ja vet det var litt frekkt,unnskyld
Knocks Skrevet 11. august 2016 #79 Skrevet 11. august 2016 33 minutter siden, Jerry Lee skrev: Tja...Dette er vel ganske så selvsagt, men... Holdningsendring. Folk må snart ta innover seg og begripe at det er like vondt og nedverdigende for en mann å bli misbrukt og voldtatt. Ja enig. Og i hvilke forumer skal dette foregå. Folk er nok ganske med på notene om at menn som blir voldtatt av andre menn er like mye ofre som kvinner som blir voldtatt av menn. Men her er fokus på kvinner som voldtar menn. Hvilke arenaer kunne brukt makten sin til å ta opp disse problemstillingene. Mannekampen? Synes det et på høy tid at mennene får sin egen mannedag hvor man tar opp temaer som menn sliter med feks høy selvmordsrate, faller ut av videregående og helseproblemer. Her kunne man også fremmet dette med menn som blir voldtatt og slått av kvinner, ødelagt noen tabuer. Skammer meg når jeg ser at det i filmer etc fortsatt er ok at kvinner slår en mann og blir sett på som sexy bestemt o.l vi bør ha kommet lenger. Men menn må ikke latterliggjøre disse problemstillingene. Der tror jeg mye ligger.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #80 Skrevet 11. august 2016 5 minutter siden, lipgloss skrev: Tenker kanskje det ikke er min oppgave men ja vet det var litt frekkt,unnskyld Tenk så mange uopplyste mennesker ville løpt rundt om alle tenkte sånn som det der, at det ikke er deres oppgave å opplyse mennesker? Å være frekk gjør bare at folk blir redde for å spørre spørsmål og lære. Anonymkode: c9a00...300
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå