Gå til innhold

Kvinner som voldtar/har voldtatt.

Anbefalte innlegg

Gjest Sjørøveren
Skrevet

Hvorfor er det så lite snakk om de? Kun om menn som har voldtatt og at de er grusomme udyr og bør sitte inne for godt. Er ikke kvinner som voldtar like grusomme? 

Skrevet

Det er vel bare å begynne å snakke om det. Dere menn får sette lys på saken selv, og ikke forvente at damene skal gjøre det for dere. 

Anonymkode: 54fd9...e8b

• Liker 13
Skrevet

Det gjør de hele tiden, snakker om det. De trekker det frem i hver debatt om voldtekt mot kvinner for å lede fokuset vekk fra saken.

Anonymkode: 93aa6...c8b

• Liker 4
Skrevet

Fordi få menn er villige til å gå ut med historien sin, fordi flere kvinner enn menn blir voldtatt, og fordi ingen har valgt dette som en fanesak foreløpig.

Når det er sagt tror jeg økt fokus på forebygging av voldtekt er like bra for menn som for kvinner, selv om sakene debatten kommer i kjølvannet av, ofte omhandler kvinner. Økr fokus på brystkreft har f.eks. ført til økt fokus på alle typer kreft, selv om brystkreft har en egen måned og en egen symbol-farge. 

Det er ingenting i veien for å sette mer fokus på voldtekt av menn, men det forutsetter at noen er villige til å stå frem med historien sin. Det er jo absolutt på tide at den tåpelige oppfatningen om at "menn ikke kan voldtas", blir utfordret, men det virker som om det er svært få som vil stå frem med sin historie, og ofte kreves det et offer for at befolkningen skal få opp øynene.

Anonymkode: fbc73...0b3

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de hele tiden, snakker om det. De trekker det frem i hver debatt om voldtekt mot kvinner for å lede fokuset vekk fra saken.

Det er ikke å snakke om det, det er en hersketeknikk. 

Skrevet

Det er ingen grunn som tilsier at kvinner som voldtar er mindre forferdelige enn menn som voldtar. 

Årsaken til at det har vært snakket lite om det er vel fordi det har vært skambelagt, og at det har rådet en oppfatning om at menn ikke kan bli voldtatt av kvinner. Menn har blitt sett på som seksuelle dyr som vil ønske all seksuell tilnærming velkommen, om det er frivillig eller ufrivillig. 

Jeg tror det viktigste man kan gjøre er å anmelde og snakke, snakke, snakk om det. Spre kunnskap og holdninger. 

Skrevet

Ja, det må også settes lys på.

Det irriterer meg så jævelig når det kommer i nyhetene saker der kvinner har voldtatt. Og nesten uansett hvor ung guttene er eller om det er voksne menn så reagerer ofte mange med at de er "heldige". Og for å strø ekstra salt i såret blir noen av de gravid, og i enkelte tilfeller blir barnet hos moren. Enda hun ble gravid for at hun voldtok faren til barnet. Og for å snakke om forskjellen i straff. 

Nei, voldtekt og straff er noe som må settes fokus på uansett om offeret er mann eller kvinne.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke lite snakk om det i forhold til hvor ofte det kommer fram at det har skjedd. Slike ting blir det snakk om når det skjer. Hver gang det kommer fram at det har skjedd blir det mye snakk om det. Som for eksempel når kvinnelige lærere i USA forgriper seg på elevene sine. Det er ikke mangel på fokus på det da. Det er heller ikke mange som mener at det er værre at menn voldtar enn at kvinner voldtar. Og de som faktisk mener det har forskrudde meninger i min bok. 

Anonymkode: 04f53...4c2

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Elliespelli skrev:

Ja, det må også settes lys på.

Det irriterer meg så jævelig når det kommer i nyhetene saker der kvinner har voldtatt. Og nesten uansett hvor ung guttene er eller om det er voksne menn så reagerer ofte mange med at de er "heldige". Og for å strø ekstra salt i såret blir noen av de gravid, og i enkelte tilfeller blir barnet hos moren. Enda hun ble gravid for at hun voldtok faren til barnet. Og for å snakke om forskjellen i straff. 

Nei, voldtekt og straff er noe som må settes fokus på uansett om offeret er mann eller kvinne.

Er så enig i dette og. Ingen som er utsatt for overgrep er på noen måte heldig.

• Liker 3
Gjest Sjørøveren
Skrevet

Vet dere hva som skjedde med kvinnen som voldtok meg når jeg sov og var dårlig? Ikke en dritt. Hun ble aldri straffet. Hun gråt seg ut av det! Hun trodde det var greit og at jeg likte sånn for jeg var mann. Ja jeg liker sex men ikke når jeg sover, våkner til det og ikke klarer noe av ei fremmede. Vil bare ha fred, men hun fortsetter. Jeg hadde godtatt det hvis det var kjæresten min. Ja menn tørr ikke snakke om det for de blir gjort narr av, eller ikke trodd, eller blir kalt heldig av andre menn. Det er kvalmt og får lyst å spy på de som sier at den som er blitt voldtatt er heldig. Det samme med de som sier menn ikke kan bli voldtatt av kvinner. Vil spy de i trynet!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig i dette og. Ingen som er utsatt for overgrep er på noen måte heldig.

Nei, ikke sant!? Tenk hvor forferdelig det må være å få høre at man burde være takknemlig, at man er heldig, at det er deres feil, man har bedt om det og alle andre fornærmede ting man hører eller leser. Det er uforståelig og kvalmt at enkelte mangler empati for dem som har blitt utsatt for overgrep eller voldtekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er nok litt mindre oppmerksomhet rundt voldtekt av menn rett og slett fordi det er fravær av vold (som regel!). Det er liksom ikke så ofte en mann blir overfallsvoldtatt på åpen gate av en kvinne. Men det er selvfølgelig like ille at en mann blir voldtatt.

Endret av Unika
  • Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Vet dere hva som skjedde med kvinnen som voldtok meg når jeg sov og var dårlig? Ikke en dritt. Hun ble aldri straffet. Hun gråt seg ut av det! Hun trodde det var greit og at jeg likte sånn for jeg var mann. Ja jeg liker sex men ikke når jeg sover, våkner til det og ikke klarer noe av ei fremmede. Vil bare ha fred, men hun fortsetter. Jeg hadde godtatt det hvis det var kjæresten min. Ja menn tørr ikke snakke om det for de blir gjort narr av, eller ikke trodd, eller blir kalt heldig av andre menn. Det er kvalmt og får lyst å spy på de som sier at den som er blitt voldtatt er heldig. Det samme med de som sier menn ikke kan bli voldtatt av kvinner. Vil spy de i trynet!

Jeg er så trist over at du og så mange andre har opplevd dette 💔

Det var ikke din feil, det var kun hennes. hun hører hjemme i fengsel. Og jeg håper du har ett godt nettverk rundt deg.

• Liker 2
Skrevet

Vet du ikke at kvinner har lov å voldta. De har statens og samfunnets støtte til å voldta. Tross alt en gutt som blir voldtatt av en voksen kvinne er jo bare heldig. Og en voksen mann som blir voldtatt av en kvinne er jo bare en svekling.

Ja det er slik samfunnet fungerer. Kvinner har med loven rett til å voldta fordi tross alt kan de bare si at han voldtok henne.

Siden det er tross alt bare med penetrering voldtekt kan skje. Og som alle vet kvinner kan bare bli penetrert derfor kan ikke de voldta.

Sannheten er at samfunnet hyller kvinner som voldtar. Eller så later de som det aldri skjer.

Anonymkode: c4c9f...93e

Skrevet
3 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Kvinner har lov å voldta det er bare å akseptere det.

Skrevet
28 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Hvorfor er det så lite snakk om de? Kun om menn som har voldtatt og at de er grusomme udyr og bør sitte inne for godt. Er ikke kvinner som voldtar like grusomme? 

Det er fordi samfunnet og staten støtter at kvinner voldtar. De ser på det som en bra ting.

Skrevet

Kvinner kan ikke voldta. Det er som å hevde at ungkaren er gift. Det er ikke mulig.

Anonymkode: 52921...3f8

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi samfunnet og staten støtter at kvinner voldtar. De ser på det som en bra ting.

"Samfunnet og staten støtter at kvinner voldtar"? Hvor har du fått den oppfatningen fra? Og at de ser på det som en bra ting?

Jeg vet om en kvinne som ble dømt for voldtekt, jeg tror ikke hun er enig i det du sier. 

Anonymkode: fbc73...0b3

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å begynne å snakke om det. Dere menn får sette lys på saken selv, og ikke forvente at damene skal gjøre det for dere. 

Anonymkode: 54fd9...e8b

Om vi prøver å sette lys på saken så får vi streng beskjed om å slutte å grine og lignende, så er ikke så lett å vinne med dere kvinner.

Anonymkode: 2a741...cf2

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om vi prøver å sette lys på saken så får vi streng beskjed om å slutte å grine og lignende, så er ikke så lett å vinne med dere kvinner.

Anonymkode: 2a741...cf2

Hvorfor tar dere ikke opp dette på et manneforum da, hvis det er så vanskelig, istedet for å sanke sympati her.

Jeg er så lei av menn som manipulerer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...