Gå til innhold

Alltid dårlig tid men lite tid igjen.


Anbefalte innlegg

Ekte bondefilosofi:

Folk krangler og sloss over alt mulig. Alt fra misunnelse, intriger, prestige konflikter på jobb osv osv. Men hvorfor glemmer folk at livet er for kort til slikt?

 

Tenker selv, det er snart 20 år siden 1997.  20 år og det kjennes overhodet ikke lenge ut. Hvorfor er det egentlig så lite som handler om å være fornøyd og leve behagelig? Det er jo tross alt ikke lenge til vi alle skal dø, for lets face it, vi lever ikke lenge.

 

"Hva er det egentlig vi jager etter" er vel en kjent frase, faktisk så kjent at den høres flåsete ut. Men når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke vi reflekterer godt over dette. Hva er egentlig poenget med å bytte ut kjøkken interiøret hvert 5 år, eller hvert 20 år for den saks? Virker som om det er en ganske så vanlig prosedyre her i landet. Jeg kan forstå det, dersom man faktisk synes det er gøy å gjøre denne jobben. Men det tviler jeg på at mange synes. Blir livet ett hakk bedre etter å ha byttet interiøret? Det mest koselige kjøkken jeg vet om, er hos min ene unkel. Dette kjøkkenet bærer preg av 50 talls stil og funker knall.

 

Ting av nysgjerrighet kan jeg forstå, vitenskap og tøye grenser for hva det er mulig å oppnå. Eller det å skape noe man ønsker, fra hus til kunst. Men at tiden skal brukes på å sørge for at den ytre fasaden er minst like bra og fancy som naboen, kan jeg ikke forstå. Det er jo meningsløst. At noen bryter etikk for å skaffe seg selv best mulig rykte på en arbeidsplass, er jo også totalt meningsløst. Men det er en mest mulig høytstående status som er idealet i vår kultur, noe som også er helt meningsløst. For det betyr jo ingen ting og gir heller ingen glede.

 

Har vi egentlig en så bra kultur, som vi ønsker å fremheve selv? Noen ganger skulle jeg ønske at hippie kulturen på 60 tallet, aldri døde ut.

 

 

 

Endret av kikkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...