Gå til innhold

Slutte på p-piller


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt ny i dette "game" det vil si jeg skal slutte på p-piller om ett brett. Er det da slik at jeg først må få mensen en gang etter p-pille-slutt før det er mulig å bli gravid? Eller kan jeg bli det med en gang jeg slutter eller hva? Hvor lang tid tar det i snitt å få det til??

Hilsen snart nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg prøver, men jeg mener at dette har vært diskutert før her på KG, og da varierte det veldig hvor fort en ble gravid etter å ha slutta på pillen. Noen ble det på første forsøk, andre måtte vente en stund. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det 2 år etter p-pille slutt, min eldste søster 3 år men derimot min tvillingsøster gikk det 3 uker. Så dette kan nok ingen svare deg på, det oppdager du når du får to blå :-) Og ikke tenk så mye på det, da virker tiden uendelig lang. Lettere sagt enn gjort, men prøv :-) Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt individuelt. Noen blir jo gravide når de går på piller også, selv om det tilhører sjeldenhetene. Du må påregne 3-6 mnd før hormonene fra pillene er fullstendig ute av kroppen. Det kan bety at du ikke er fruktbar før om 6 mnd, men det kan også bety at du kan få barn med en gang. Sånn er det jo med prevensjon eller ikke prevensjon. Man må være forberedt på det meste! Men en ting er sikkert, legene vil ikke vurdere deg med fertilitetsproblemer før du har vært av pillene en god stund. Så smør deg med tålmodighet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått på Diane ( :-? ) i 10 år og regnet med at det kunne ta laang tid før jeg fikk tilbake eggløsning og en nogenlunde fornuftig syklus.

Men plutselig så satt'n gitt, bare 2 måneder etter at jeg tok siste pille! :-)

Som de andre har har sagt, er nok veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet med pilla i begynnelsen av april i år, og tydeligvis tar dette laaaang tid... i motsetning til venninnen min som blir gravid bare samboeren hennes nyser på henne :-)

Men nå er det bryllupsplanlegging så det passer faktisk veldig bra at det ikke har skjedd noe enda, JIPPI! :hoho:

Tror det beste er å bare slappe av, det skjer når det skjer, jeg stresser ihvertfall ingenting over det

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det med at hormonene "henger igjen" i kroppen ikke stemmer. Hormonene du tar når du går på pillen forsvinner når du slutter å ta dem. Det at mange har problemer med syklusene etter å ha tatt pillen i mange år har jeg fått vite av gynekolog sannsynligvis skyldes andre ting(men akkurat hva vet jeg ikke...er nok individuelt)

Det er forøvrig fullt mulig å bli gravid uten å ha fått tilbake mensen. Jeg hadde selv eggløsning første pillefrie syklus.

Lykke til! :klem:

P.S. De fleste (tror det er ca 90 %) blir gravide i løpet av det første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for over ett år siden på piller og ingenting har skjedd ennå, tok og noen måneder for meg at mensen ble regelmessig igjen......

Men sånn er vist veldig individuelt...

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...