Gå til innhold

Lykkenermange.blogg.no

Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Hun har gått på riedempende medisiner og fått lungemodningsprøyter allerede i flere uker før barnet ble født. At hun gikk "helt" til uke 33 er jo flaks. Generelt så undrer jeg meg over foreldre som velger å få så mange barn nå i vår tid. Jeg klarer ikke å tro at dette er så veldig gjennomtenkt. Når forrige barn var 10 uker gammel så startet hun opp som kjøpmann, for da var det tid for å tenke på seg selv og sin egenutvikling. Dette skurrer også i mitt hode. Når man velger å få SÅ mange så må man ofre noe te mer jeg. Hvordan man kan ha karriere og samtidig gi 7 barn optimal oppfølging? Praktisk umulig. Og det er fortsatt bare ett barn i skolealder. Det er veldig mange argumenter for hvorfor dette er uansvarlig.

Endret av Clara80
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Orly skrev:

Et barn ja, men om barna dine en etter en ble født prematurt så hadde du kanskje stoppet helt uten at leger måtte si fra?

Jeg vet risikoen og ville hvertfall stoppet, det har ingenting med hvor mamge barn hun har for min del men hva som er fornuftig.

Hun kunne kanskje prøvd å vente litt lengre denne gangen før hun blir gravid igjen? La kroppen komme seg litt. Kanskje om hun venter 3 år med å bli gravid med nr. 8, så mulig den kan holde seg i magen lengre....?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brudd på regler om opphavsrett og svar til dette.

Monstrum, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 14.20, Cookie123 skrev:

Hun kunne kanskje prøvd å vente litt lengre denne gangen før hun blir gravid igjen? La kroppen komme seg litt. Kanskje om hun venter 3 år med å bli gravid med nr. 8, så mulig den kan holde seg i magen lengre....?

Den siste var ikke planlagt, ifølge bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 14.14, Clara80 skrev:

Hun har gått på riedempende medisiner og fått lungemodningsprøyter allerede i flere uker før barnet ble født. At hun gikk "helt" til uke 33 er jo flaks. Generelt så undrer jeg meg over foreldre som velger å få så mange barn nå i vår tid. Jeg klarer ikke å tro at dette er så veldig gjennomtenkt. Når forrige barn var 10 uker gammel så startet hun opp som kjøpmann, for da var det tid for å tenke på seg selv og sin egenutvikling. Dette skurrer også i mitt hode. Når man velger å få SÅ mange så må man ofre noe te mer jeg. Hvordan man kan ha karriere og samtidig gi 7 barn optimal oppfølging? Praktisk umulig. Og det er fortsatt bare ett barn i skolealder. Det er veldig mange argumenter for hvorfor dette er uansvarlig.

Ser at babyene hennes fullammer fra første dag og ikke har behov for typ kuvøse. Derfor skjønner jeg at hun føler de er «fullbårne». Det sier hun også at hun får tilbakemelding om fra «de». Antar det er helsepersonell. Hun sier på insta (som svar på spørsmål om hvorfor hun føder prematurt) at «de» har funnet ut at hun biologisk gjør barna klare tidligere. Akkurat det får jeg ikke til å stemme med at hun får riedempende medisiner og lungemodningsprøyter. Så kan godt hende hun får sterke premature barn, men er likefullt avhengig av at teknologi og medisin er kommet så langt. 

Når det gjelder antall barn i seg selv, heier jeg 100 % på dem. Klart man kan få dette til om det er dette man ønsker. Det er vel litt andre faktorer enn antall barn som tilsier om man klarer å følge opp el ikke. Noen sliter om de har 1 el 2...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor

«De» sier hun gjør barna sine ferdige tidlig,men behandles på nyfødt intensiv og må ha lungemodningssprøyter..?

Ønsker dem alt godt,flott familie,men kjenner jeg tar de medisinske «faktaene» hennes med med en svær klype salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Line1301

De planlegger barnehagestart for minsten i løpet av høsten, står det på insta. Har allerede fått plass. Tidlig ute, men kanskje mor trenger å komme seg litt raskere tilbake i jobb denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line1301 skrev:

De planlegger barnehagestart for minsten i løpet av høsten, står det på insta. Har allerede fått plass. Tidlig ute, men kanskje mor trenger å komme seg litt raskere tilbake i jobb denne gangen. 

Så det... Skal ikke pappaen ha sine 15 uker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line1301 skrev:

Hæ? Det må være den nest minste de mener....? Den minste er jo nettopp født!!?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 15.54, Mrs Robinson skrev:

Alle barna hennes er vel født prematurt?

Utrolig egoistisk at hun ikke stopper å produsere barn når hun føder prematurt. Når hun har født prematurt første gang er sjansen stor for at neste ogsp blir prematur. Og her har hun da risikert helsen til 7 (?) barn? 

Premature barn kan vente seg astmaproblematikk, de sliter ofte med angst og depresjon, kan slite med lærevansker etcetc. UTROLIG egoistisk! Har man virkelig behov for 7-8 barn?! 

Nei. Det er ikke et behov, det er lyst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Nei. Det er ikke et behov, det er lyst.

Jeg har lyst til å spise sjokolade til middag hver dag, men jeg klarer da kontrollere meg likevel 😛

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg har lyst til å spise sjokolade til middag hver dag, men jeg klarer da kontrollere meg likevel 😛

Burde jo hun gjort også. Hvis jeg hadde født for tidlig hadde jeg vært veldig stresset og bekymret for barnet, men hun bare fortsetter. Mener jeg leste hun hadde sagt noe som at «alt skjer for en grunn» at hvis hun ble gravid så var det meningen. Hvis hun ikke bruker prevensjon så blir hun jo gravid!!😑 Hun kan jo ikke forvente noe annet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ServiceManagerFrue

Barnehagestart til høsten, for den nyfødte, prematur jenta. Jeg er helt sjokkert.. Hvorfor får man barn hvis man ikke har tid og råd til å ta seg av dem? For det er jo ærlig talt viktig for barn å være sammen med mor eller far det første året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line1301
5 timer siden, Cookie123 skrev:

Hæ? Det må være den nest minste de mener....? Den minste er jo nettopp født!!?

Nei, det er yngstemann. Bare å sjekke insta hvis hun fortsatt har åpen profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line1301
3 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev:

Barnehagestart til høsten, for den nyfødte, prematur jenta. Jeg er helt sjokkert.. Hvorfor får man barn hvis man ikke har tid og råd til å ta seg av dem? For det er jo ærlig talt viktig for barn å være sammen med mor eller far det første året. 

Det står at minsten vil være rundt 8 måneder ved oppstart. I tidligste laget synes jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lagerbestilling

Siden den lille ble født i uke 33 så vil jo korrigert alder ved bhg-start være knappe 6 måneder 😱 Jeg vet ikke om det er medisinsk forsvarlig en gang, all den tid prematurfødte babyer er ekstra utsatte for alt fra infeksjoner til astma. Her mener jeg at mor og far er direkte uansvarlige! Popper ut barn etter barn, og ikke gidder de å ta seg av dem engang. 7 barn må jo forresten bety 20 000 kr i utgifter per måned bare til bhg og SFO/AKS... Her snakker vi om å leve godt under fattigdomsgrensa....

Endret av Lagerbestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lagerbestilling skrev:

Siden den lille ble født i uke 33 så vil jo korrigert alder ved bhg-start være knappe 6 måneder 😱 Jeg vet ikke om det er medisinsk forsvarlig en gang, all den tid prematurfødte babyer er ekstra utsatte for alt fra infeksjoner til astma. Her mener jeg at mor og far er direkte uansvarlige! Popper ut barn etter barn, og ikke gidder de å ta seg av dem engang. 7 barn må jo forresten bety 20 000 kr i utgifter per måned bare til bhg og skole... Her snakker vi om å leve godt under fattigdomsgrensa....

Mine to skolebarn koster oss absolutt ingenting altså. Ville nok presisert SFO/AKS var jeg deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
2 timer siden, Medhandapåhjarte skrev:

Mine to skolebarn koster oss absolutt ingenting altså. Ville nok presisert SFO/AKS var jeg deg. 

Har endret det. Men de færreste 6-7-8-åringer kan komme hjem til foreldrene kl 12-13 når skoledagen er slutt. Foreldre som sender en 8 mnd gammel baby i bhg (6 mnd korrigert pga prematuritet) gjør neppe stort for å gi barna kortere dager på skole/SFO. For da hadde de aldri sendt en liten baby i bhg heller... Og skolebarn koster uansett mye dersom de skal være med på aktiviteter som håndball, innebandy, fotball osv. Klær, sko og utstyr koster også mer jo større de blir. En baby trenger ikke mer enn noen bodyer, bleier og en vogn liksom. Jeg skjønner bare ikke poenget når folk med viten og vilje går inn for å leve under fattigdomsgrensen.

Samfunnet i Norge i dag er rett og slett ikke lagt opp til at man skal ha så mange unger. Det er normalt at barn har hvert sitt rom, at barn skal få konfirmasjon, regulering og moped, at man drar på en utenlandsferie av og til, at foreldrene kjører trygge biler, at familien kanskje har en hytte eller båt osv. Alle barna skal følges opp med lekser, møter og aktiviteter osv.

Det er det samme med Andreas Nørstrud (tidligere Farmendeltaker) og kona hans. Det sier seg jo selv at i tillegg til en veldig stram økonomi så vil de ikke ha nok timer i døgnet til å følge opp alle barna med lekser, fritidsaktiviteter, vennegrupper, foreldremøter, dugnader, bursdager osv osv. Og nå har jeg ikke engang nevnt ekstra behov som f eks dysleksi, som krever veldig mye ekstra i fht lekser og kommunikasjon med skolen. Og hva om en av foreldrene faller fra eller blir kronisk syk? Da snakker vi jo katastrofe. Det er rett og slett ikke fysisk mulig for disse foreldrene å rekke over alt, med mindre de lemper mye av ansvaret over på venner og besteforeldre. Jeg er hvert fall sjeleglad for at jeg ikke er nabo med disse folka.

Endret av Lagerbestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...