Gå til innhold

Hva slags fordommer opplever du i hverdagen?


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Her er en liste med fordommer jeg møter hver dag:
- Jeg er ekstremt materalistisk. Sannheten er at jeg ikke er det på den måten som flere beskriver.
- Jeg er ufrivillig barnløs - noe som overhode ikke stemmer. Jeg er veldig fruktbar. Jeg vil bare ikke ha barn enda.
- Jeg har en jojo-vekt. Det stemmer ikke. Jeg er ganske tynn som regel, men så klart - hvis jeg spiser sjokolade og kake hver dag så går man opp i vekt etterhvert.
- Jeg er ofte forelsket i folk jeg ikke er forelsket i.
- Jeg kan overhode ikke lage mat. Jeg er ganske flink til å lage mat faktisk.
- Jeg er en bimbo, blond, og sytete. Jeg er egentlig veldig smart, definitvt litt bimbo og ja, jeg syter, men ikke pga en flis i fingern'n (slik det blir fremstilt).
- Jeg er ikke sosial. Det stemmer ikke. Jeg er veldig sosial.
- Jeg har for god selvtillit. Selv mener jeg at det ikke går ann.
- Jeg er forelsket og har prøvd meg på minst 5 bekjentes kjærester. Sorry altså, men dem ser ikke ut i måneskinn. Det kunne ikke ha falt meg inn.
- Jeg misunner de med barn. Beklager - det gjør jeg ikke enda gitt.
- Jeg må ha pene venner. Helt ærlig - jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte etter å ha hørt at noen trodde det.
- Jeg er til tider lat, men også helt hyperaktiv. Hm...
- Hvis jeg er tynn (noe jeg dessverre er i perioder) bruker jeg dop. Jeg er helt anti dop.
- Jeg er misunnelig på noen bekjente. Jeg valgte bare å si ja jeg bare for å tiltredsstille dem. Jeg tror jeg var misunnelig fordi dem har barn eller noe sånt (i følge dem altså). :ler:
- Jeg har dårlig økonomi. Det svarer jeg ikke på. Ingen har noe med det heller.
- Jeg er helt på bånn, har aldri lært noe på skolen og er et problembarn. Det stemmer heller ikke. Jeg var sånn passe flink på den ungdomskolen og VGS skolen (vgs har jeg visst ikke bestått - noe jeg har).
- Jeg har spiseforstyrrelser. Det stemmer heller ikke - like lite som stoffmisbruket mitt.
- Jeg flørter mye på internett. Det stemmer ikke i det hele tatt.
- Jeg har ligget med kjempe mange. Det stemmer ikke, men gidder ikke svare så veldig mye om det heller.
- Jeg er besatt av mitt eget utseende. Det er jeg ikke.
- Jeg tror jeg er noen/noe. Jeg tror bare at jeg er et vanlig mennesker.
- Jeg tror på overnaturlige ting - tarottkort og sånt. :hoho: Det stemmer ikke! Seriøst? :hoho:
- Jeg ber visst venner og bekjente om å slenge dritt til folk. :hoho: Det kunne ikke falt meg inn.
- Sigarettene jeg røyker er visst hasj. Som nevnt - bruker ikke stoff.
- Jeg er ofte deprimert. Ja, rundt disse menneskene er jeg jo det. Det er i allefall sikkert.
- Jeg har utlevert private ting om folk. Aldri i verden. Det der står de som har gjort det for selv.

Jeg klarer ikke snakke for meg selv heller, så jeg har 20 stykker som uttaler seg for meg. Dem gjør det gjerne på fylla. "Hun syntes, hun mener....okey, men hun er litt merkelig/deppa/sinna og asosisal så ring meg i stedet du". Ingenting stemmer. Ingenting.

Kom på dette etter å ha sett på NRK's fordommer.
 

Hva slags fordommer opplever dere hver dag? :)

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

Her er en liste med fordommer jeg møter hver dag:
- Jeg er ekstremt materalistisk. Sannheten er at jeg ikke er det på den måten som flere beskriver.
- Jeg er ufrivillig barnløs - noe som overhode ikke stemmer. Jeg er veldig fruktbar. Jeg vil bare ikke ha barn enda.
- Jeg har en jojo-vekt. Det stemmer ikke. Jeg er ganske tynn som regel, men så klart - hvis jeg spiser sjokolade og kake hver dag så går man opp i vekt etterhvert.
- Jeg er ofte forelsket i folk jeg ikke er forelsket i.
- Jeg kan overhode ikke lage mat. Jeg er ganske flink til å lage mat faktisk.
- Jeg er en bimbo, blond, og sytete. Jeg er egentlig veldig smart, definitvt litt bimbo og ja, jeg syter, men ikke pga en flis i fingern'n (slik det blir fremstilt).
- Jeg er ikke sosial. Det stemmer ikke. Jeg er veldig sosial.
- Jeg har for god selvtillit. Selv mener jeg at det ikke går ann.
- Jeg er forelsket og har prøvd meg på minst 5 bekjentes kjærester. Sorry altså, men dem ser ikke ut i måneskinn. Det kunne ikke ha falt meg inn.
- Jeg misunner de med barn. Beklager - det gjør jeg ikke.
- Jeg må ha pene venner. Helt ærig - jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte etter å ha hørt det.
- Jeg er til tider lat, men også helt hyperaktiv. Hm...
- Hvis jeg er tynn (noe jeg dessverre er i perioder) bruker jeg dop. Jeg er helt anti dop.
- Jeg er misunnelig på noen bekjente. Jeg valgte bare å si ja jeg bare for å tiltredsstille dem. Jeg tror jeg var misunnelig fordi dem har barn eller noe sånt. :ler:
- Jeg har dårlig økonomi. Det svarer jeg ikke på. Ingen har noe med det heller.
- Jeg er helt på bånn, har aldri lært noe på skolen og er et problembarn. Det stemmer heller ikke. Jeg var sånn passe flink på den ungdomskolen og VGS skolen (vgs har jeg visst ikke bestått - noe jeg har).
- Jeg har spiseforstyrrelser. Det stemmer heller ikke - like lite som stoffmisbruket mitt.
- Jeg flørter mye på internett. Det stemmer ikke i det hele tatt.
- Jeg har ligget med kjempe mange. Det stemmer ikke, men gidder ikke svare så veldig mye om det heller.
- Jeg er besatt av mitt eget utseende. Det er jeg ikke.
- Jeg tror jeg er noen/noe. Jeg tror bare at jeg er et vanlig mennesker.
- Jeg tror på overnaturlige ting - tarottkort og sånt. :hoho: Det stemmer ikke! Serøst? :hoho:
- Jeg ber visst venner og bekjente om å slenge dritt til folk. :hoho: Det kunne ikke falt meg inn.
- Sigarettene jeg røyker er hasj. Som nevnt - bruker ikke stoff.

Kom på dette etter å ha sett på NRK's fordommer.
 

Hva slags fordommer opplever dere hver dag? :)

Du får gjennomgå ser jeg 😂

Jeg har noen av de samme tingene, men også:

- Jeg bruker anabole steroider. (Det kalles dirty bulking og over 50% av vekta er flesk, men det er vanskelig å forstå for enkelte.)

- Jeg bruker kokain ( fordi diabetes og lavt stoffskifte kan jo ikke medføre store svigninger i energinivå).

- Siden jeg har tatoveringer, litt muskler, og er velsignet med "resting doucheface" antar de fleste at jeg er en drittsekk, og det er mitt ansvar å stadig overbevise om det motsatte.

- Jeg er ikke til å stole på. Selv om jeg ikke kan huske sist gang jeg ga et løfte uten å holde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cyrus skrev:

Du får gjennomgå ser jeg 😂

Jeg har noen av de samme tingene, men også:

- Jeg bruker anabole steroider. (Det kalles dirty bulking og over 50% av vekta er flesk, men det er vanskelig å forstå for enkelte.)

- Jeg bruker kokain ( fordi diabetes og lavt stoffskifte kan jo ikke medføre store svigninger i energinivå).

- Siden jeg har tatoveringer, litt muskler, og er velsignet med "resting doucheface" antar de fleste at jeg er en drittsekk, og det er mitt ansvar å stadig overbevise om det motsatte.

- Jeg er ikke til å stole på. Selv om jeg ikke kan huske sist gang jeg ga et løfte uten å holde det.

Fydda.

Jeg merker selv at den historien om de guttene jeg har prøvd meg på er helt latterlig (i følge disse fordomsfulle menneskene). Jeg skjønner at damene dems selv mener de er helt fantastiske altså, og for å være ærlig så tror jeg ikke de hadde hatt sjangs på så mange uten om noen få, så nei nei... Det er jo direkte slemt å si å finne opp noe sånt også. Kunne virkelig ikke ha falt meg inn - selv ikke hvis han var kjekk en gang.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror jeg er dritforbanna når jeg slapper av i ansiktet. Ingen tør å snakke til meg. :P

Anonymkode: a95a7...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk tror jeg er dritforbanna når jeg slapper av i ansiktet. Ingen tør å snakke til meg. :P

Anonymkode: a95a7...5af

Man burde hatt sånne conventions for folk med sinnaansikt. Det hadde sett helt sykt ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Man burde hatt sånne conventions for folk med sinnaansikt. Det hadde sett helt sykt ut 😂

Jupp.
Angående stoff-rykter, eller såkalte stoff-påstander når man ikke bruker stoff. Det sier så utrolig mye om de som påstår det. På seg selv kjenner man andre. I bunn og grunn så røper jo personene seg. "Å ja - så du bruker så mye stoff?". Aha. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...