Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet over en oppblåsbar madrass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, mjauritz skrev:

Hadde ikke blitt skuffet, nei.

Man er da på besøk og det får være grenser på krav man skal sette. Vi har ikke plass til en gjesteseng. 

De er kanskje ikke behagelige, men til en helg får det gå. Krever man mer får man ta inn på hotell syntes jeg.

Det var godt å høre. Jeg tenker ikke å ha besøk lenger enn ei helg.

TS

Anonymkode: 2b170...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er trener. På cuper har jeg sovet på en billig luftmadrass fra europris. En blå som er enkel i høyden. På toppen har jeg lagt en tykk god overmadrass. Har sovet veldig godt. Hadde ikke hatt problemer med å tilby dette til helgegjester. Gitt at det ikke er eldre folk, typ mine foreldre.

Anonymkode: d03a7...930

Det var et godt forslag. Takk for det!

TS

Anonymkode: 2b170...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne

14308_PE079507_S3.JPG

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80017389/

eller denne

JÖMNA Polyetermadrass IKEA Du kan bruke madrassen på begge sider og slik holder den seg lenger. Enkel å ta med hjem siden madrassen er sammenrullet.

Du får slike i flere tykkelser

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90227339/

 

Anonymkode: 8e7bf...359

Tusen takk! Vurderer å skaffe det. må bare se hva flertallet synes i denne tråden.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Shepherd skrev:

Jeg sov på luftmadrass i nesten et halvt år mens vi pusset opp rommet, og i påvente av ny seng. Synes det var behagelig, jeg!

Det er imponerende!! Hvilken og hvor er den i fra?

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fjaselina skrev:

Eg har slike blå luftmadrasser, stadig i bruk på div. turar med korps/turn. Eg søv heilt ok på dei, og har lært meg at dersom du har laken eller eit teppe under madrassa, og stretchlaken oppå, blir det mindre lyd når du snur deg. 

Sikkert heilt fint å bli "advart", men det går godt an å bruke slike.

Så fint at det fungerer for deg. Skal bruke det tipset, hvis det er oppblåsbar madrass jeg skaffer meg.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. Jeg synes det er helt ok å sove på en luftmadrass. Men dersom noen har kroppslige problemer, så er det gjerne ikke like godt. Jeg tenker det kommer an på hvor lenge gjestene skal overnatte. De fleste klarer å sove litt dårligere enn ellers et par netter. Også tenker jeg det kommer an på om du inviterer eller om de inviterer seg selv. Jeg tenker man kan forvente litt mer om man blir invitert. Jeg synes sengen min er privat, og ville ikke at andre skulle sovet i den på overnatting. Hadde jeg vært deg så ville jeg informert gjestene om sengetype slik at de er forberedt. Evt. kan det jo hende de har noe bedre å ta med seg, f.eks reiseseng. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er imponerende!! Hvilken og hvor er den i fra?

TS

Anonymkode: 2b170...239

Hehe, veldig imponerende er det vel ikke - det gikk overraskende fint! Begynner å bli en del år siden, så jeg husker ikke hvor den var kjøpt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er oppblåsbare madrasser behagelige å sove på?

Svar "JA", "NEI" eller kom med en begrunnelse. Jeg lurer på om det er uhøflig å invitere gjester, og så får de bare en slik madrass.

Anonymkode: 2b170...239

Nei, men for en natt eller to går jo det meste bra. Hvis jeg har litt ukurante overnattingsmuligheter å tilby pleier jeg å fortelle mine potensielle gjester om det i god tid, så kan de få avgjøre selv. Noen sover kjempefint på en luftmadrass, mens andre blir ødelagt i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, happiest skrev:

Det kommer helt an på. Jeg synes det er helt ok å sove på en luftmadrass. Men dersom noen har kroppslige problemer, så er det gjerne ikke like godt. Jeg tenker det kommer an på hvor lenge gjestene skal overnatte. De fleste klarer å sove litt dårligere enn ellers et par netter. Også tenker jeg det kommer an på om du inviterer eller om de inviterer seg selv. Jeg tenker man kan forvente litt mer om man blir invitert. Jeg synes sengen min er privat, og ville ikke at andre skulle sovet i den på overnatting. Hadde jeg vært deg så ville jeg informert gjestene om sengetype slik at de er forberedt. Evt. kan det jo hende de har noe bedre å ta med seg, f.eks reiseseng. 

Ja, det er helt sant det du skriver. Jeg studerer, så jeg har ikke plass til så mange gjestesenger i leiligheten.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prt90 skrev:

Nei, men for en natt eller to går jo det meste bra. Hvis jeg har litt ukurante overnattingsmuligheter å tilby pleier jeg å fortelle mine potensielle gjester om det i god tid, så kan de få avgjøre selv. Noen sover kjempefint på en luftmadrass, mens andre blir ødelagt i ryggen.

Flere som har nevnt dette. Jeg skal gjøre som du også sier, gi beskjed til gjestene om at jeg bare tilbyr oppblåsbare madrasser (dersom det blir det jeg skaffer meg)

TS

Anonymkode: 2b170...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt skuffet over det nei! Jeg har en sånn: Den er utrolig god å sove på, har sovet på den en uke i strekk på ferie. Både med en og to personer i, null problem :) Har også brukt den hjemme med overmadrass. 

http://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Det er hardt å ligge på og ikke noe godt å sove på.

Ikea har billige madrasser (selges sammenrullet), laget av polyeter, koster rundt 350,-, som er gode å ligge på.

Gjestesenger får du også bl.a på Ikea til ca 400,-

Anonymkode: 8e7bf...359

Begge disse synes jeg er grusomme å ligge på! Gjestesenger er et mareritt, og de skummadrassene til Ikea er noe av det verste jeg har vært borti. Vi kjøpte ikke de billigste engang, men herregud, så tynne! Skal du ha skummadrasser kjøp for guds skyld noen tykkere på Jysk, de har MYE bedre skummadrasser enn Ikea. 

Uansett er luftmadrass ti ganger bedre enn skummadrass i den prisklassen. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til: Jeg sliter med mye smerter i ryggen og hoftene. Luftmadrass = hvilken som helst annen dobbeltseng med skikkelige madrasser når det kommer til ryggvondt (jeg får vondt nesten uansett så lenge det ikke er min egen seng). Skummadrasser fører til at jeg må stå opp 5-6 om morgenen fordi ryggen er ødelagt.

Anonymkode: 6d88f...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke blitt skuffet over det nei! Jeg har en sånn: Den er utrolig god å sove på, har sovet på den en uke i strekk på ferie. Både med en og to personer i, null problem :) Har også brukt den hjemme med overmadrass. 

http://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47

 

Begge disse synes jeg er grusomme å ligge på! Gjestesenger er et mareritt, og de skummadrassene til Ikea er noe av det verste jeg har vært borti. Vi kjøpte ikke de billigste engang, men herregud, så tynne! Skal du ha skummadrasser kjøp for guds skyld noen tykkere på Jysk, de har MYE bedre skummadrasser enn Ikea. 

Uansett er luftmadrass ti ganger bedre enn skummadrass i den prisklassen. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

Jeg forstår.

Jeg sov godt på en slik gjesteseng i flere år.

Det er bra at du deler av dine erfaringer, slik at TS får vite mest mulig.

 

Anonymkode: 8e7bf...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det hadde vært helt greit om jeg hadde kommet til noen for så å oppdage en oppblåsbar madrass. Altså hverken "hurra!" eller "ånei!", bare "okay". :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

Jeg sov godt på en slik gjesteseng i flere år.

Det er bra at du deler av dine erfaringer, slik at TS får vite mest mulig.

 

Anonymkode: 8e7bf...359

Tenker også at det er jo ei veldig liten seng da, enkeltseng er liksom noe som hører barndommen til. Har man en oppblåsbar madrass har en gjest god plass, og to gjester har dobbeltseng å dele på.

Har du forresten prøvd de billige skummadrassene til Ikea? Vi kjøpte slike for å ha i dagseng, og ble veldig overrasket over hvor harde de var. Ikke som vanlige skummadrasser, de er mye hardere enn det. Skummadrassene fra Jysk er mykere, og to oppå hverandre gir en helt grei støtte til kroppen. 

Vet også at luftmadrassene er forskjellige, en slik jeg linket til har jeg nesten bare hørt gode erfaringer om. Les feks. vurderingene under den, hvor mange som er fornøyde. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde kanskje foretrukkt sofaen hvis den er ok? :-) 

Anonymkode: 5a62b...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk å sove på noen netter.

Anonymkode: 380d3...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et dødsens ærlig svar fra ei med heftige rygg- og nakkeprolapser og som er avhengig av grei liggekomfort;

Billigmadrasser kan ofte være noe herk, samme med ekstrasenger eller sovesofaer med knekk på de rette stedene. Har derimot blitt svært positivt overrasket over denne;

http://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47

Har kjøpt denne med tanke på gjester både på hytta og hjemme. Har også kjøpt den i gave til tre ulike venner der jeg sporadisk overnatter. Den er utrolig praktisk ved at den både fyller og tømmer seg elektronisk og den har svært god liggekomfort. Er det kaldt underlag anbefaler jeg likevel å legge et teppe/ullpledd under for ikke å fryse. Disse madrassene er geniale og attpåtil lette å pakke vekk når de ikke er i bruk. Anbefales på det sterkeste!!!

Anonymkode: f2969...a99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på madrassen, har ligget på både gode og dårlige oppblåsbare madrasser. Hadde jeg blitt skuffet over å få en oppblåsbar madrass på besøk? Nei. Jeg er jo bare der for en liten periode, trenger ikke seng. Når jeg besøker min mor sover jeg på en sliten 2-seter i en ukes tid. Går helt fint.

Anonymkode: 2e7c9...485

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...