Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet over en oppblåsbar madrass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har god erfaring med å sove på de fra Intex i hvert fall. Men er det høst/vinter/kaldt i rommet, så håper jeg du har noen pledd du kan legge mellom madrassen og lakenet, ellers blir det kaaaaaldt! :sno: 

Anonymkode: 6673f...7a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke blitt skuffet over det nei! Jeg har en sånn: Den er utrolig god å sove på, har sovet på den en uke i strekk på ferie. Både med en og to personer i, null problem :) Har også brukt den hjemme med overmadrass. 

http://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47

 

Begge disse synes jeg er grusomme å ligge på! Gjestesenger er et mareritt, og de skummadrassene til Ikea er noe av det verste jeg har vært borti. Vi kjøpte ikke de billigste engang, men herregud, så tynne! Skal du ha skummadrasser kjøp for guds skyld noen tykkere på Jysk, de har MYE bedre skummadrasser enn Ikea. 

Uansett er luftmadrass ti ganger bedre enn skummadrass i den prisklassen. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

Tusen takk for velformulert og gjennomtenkt svar.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne vel takket meg også, som linket til samme madrass noen innlegg tidligere ;) 

Anonymkode: 6d88f...9a6

Tusen tusen takk! :hoppendeglad:Veldig takknemlig for alle svar! :D

Hilsen TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du ikke på spørsmål,TS?

Anonymkode: 3e2c6...8c5

Spør meg, så skal jeg svare :D

TS

Anonymkode: 2b170...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kroniske smerter ca overalt, og sover veldig godt på luftmadrass! Foretrekker det over sovesofaer og de gjestesengene fra Ikea... En periode jeg bodde hos noen venner sov jeg i flere måneder på den oppblåsbare, sov kjempegodt!

Gjestesengene fra Ikea og skumgummimadrasser derimot våkner jeg med kjempesmerter overalt!

Faren min derimot, påstod han fikk vondt i ryggen av luftmadrassen min og kjøpte seg gjesteseng fra Ikea som han kan ha når han er på besøk hos meg.. så om du har mulighet til å kjøpe begge deler, anbefaler jeg det, så kan de velge selv :) Tar uansett ikke mye mer plass i boden, luftmadrassen legger du bare oppå den andre når de ikke er i bruk :)

Anonymkode: 3f5c0...96c

Det var viktig informasjon! :D Jeg har nemlig venner med kroniske smerter, så interessant for meg å høre dine erfaringer.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare med på kjøpet, men integrert i madrassen!! Du bare putter støpselet i kontakten før du trykker på av/på-knappen, så vips er madrassen klar. Når luften skal ut dreier man et hjul rundt og luften blåses ut istedenfor å suges inn. Kjempeenkelt - selv jeg forstod konseptet umiddelbart :-D

Anonymkode: f2969...a99

Genialt!! :D Jeg har sett at noen må pumpes for hånd.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ hadd no tænkt mæ himmelsæng, ja.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Bo-og-sove/Luftmadrass-2000036329/

Har noen prøvd denne?? Jeg kjøpte den akkurat.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Hvorfor kjøper du en slik når du har fått råd om en annen en av flere her? Den du har kjøpt er lav, på de fleste damer vil man ofte føle at hoften når ned i gulvet da, om man ligger på siden. Slike lave er ikke gode. 

Ikke skjønner jeg hva som er poenget med å spørre om råd når man ikke følger rådene heller. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er oppblåsbare madrasser behagelige å sove på?

Svar "JA", "NEI" eller kom med en begrunnelse. Jeg lurer på om det er uhøflig å invitere gjester, og så får de bare en slik madrass.

Anonymkode: 2b170...239

Da ville jeg kjøpt en slik type som er dobbel og høy. Vi har en slik en, da blir den nesten like høy som en vanlig seng, den er dekket av et litt sånn semsketskinn aktig stoff, så den føles behagelig og knirker ikke, og den er veldig stabil og god å ligge på.


Det er ikke uhøflig at gjester må sove på en slik madrass. Ikke alle har plass til ekstrasenger. Det er kanskje mer uhøflig om de må sove på en trang 2-setersofa med krøkete bein... 
Om du har et gjesterom, så kan du jo ha en sovesofa der, så kan dere bruke dette rommet som ekstra tv-stue til barna når dere ikke har gjester :) Og ha en eller to oppblåsbare masdrasser som dere kan blåse opp dersom dere får enda flere gjester.
Skummadrasser tar litt plass å oppbevare.

Anonymkode: 83fc1...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fleste er ikke det. De høye er bedre enn de lave, men jeg liker ikke de som er litt sånn bølgete. Overflaten bør være så flat som mulig. Og knirking er bare fælt. Gjestesengene fra Ikea er himmelen i sammenligning og tar ikke mye plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper du en slik når du har fått råd om en annen en av flere her? Den du har kjøpt er lav, på de fleste damer vil man ofte føle at hoften når ned i gulvet da, om man ligger på siden. Slike lave er ikke gode. 

Ikke skjønner jeg hva som er poenget med å spørre om råd når man ikke følger rådene heller. 

Anonymkode: 6d88f...9a6

Skjønner at det var dumt. Det var bare en midlertidig løsning. Skal skaffe meg noe annet så snart jeg får vite hva folk synes er best.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg kjøpt en slik type som er dobbel og høy. Vi har en slik en, da blir den nesten like høy som en vanlig seng, den er dekket av et litt sånn semsketskinn aktig stoff, så den føles behagelig og knirker ikke, og den er veldig stabil og god å ligge på.


Det er ikke uhøflig at gjester må sove på en slik madrass. Ikke alle har plass til ekstrasenger. Det er kanskje mer uhøflig om de må sove på en trang 2-setersofa med krøkete bein... 
Om du har et gjesterom, så kan du jo ha en sovesofa der, så kan dere bruke dette rommet som ekstra tv-stue til barna når dere ikke har gjester :) Og ha en eller to oppblåsbare masdrasser som dere kan blåse opp dersom dere får enda flere gjester.
Skummadrasser tar litt plass å oppbevare.

Anonymkode: 83fc1...104

Helt sant. Det hadde vært en idé med en sovesofa, men vi har valgt å heller ha kontor istedenfor gjesterom.

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Arkana skrev:

Nei, de fleste er ikke det. De høye er bedre enn de lave, men jeg liker ikke de som er litt sånn bølgete. Overflaten bør være så flat som mulig. Og knirking er bare fælt. Gjestesengene fra Ikea er himmelen i sammenligning og tar ikke mye plass.

Det passer veldig fint. Jeg skal nemlig til Ikea om to dager! :D

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de er behagelige å sove på, jeg våkner hver gang jeg skal snu meg :fnise: Da er det bedre med en skumgummimadrass. Mannen min og svigermor + svigerfar synes de er alletiders å sove på da, så smaken er vel forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmadrasser er forferdelige å ligge på.  Iskalde,  enten for harde eller for myke, lufta siver ut, alt for korte så bena stikker ut.  Ligger man to stk så ligger begge på kantene å vagler. Grusomt. Legger meg heller flatt på gulvet enn å sove på en slik eller på sofa eller i en stol om jeg får lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ikke hvordan dette skal være relevant i forhold til et klassespørsmål?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sulfina skrev:

Jeg synes ikke de er behagelige å sove på, jeg våkner hver gang jeg skal snu meg :fnise: Da er det bedre med en skumgummimadrass. Mannen min og svigermor + svigerfar synes de er alletiders å sove på da, så smaken er vel forskjellig.

Det er slik jeg har forstått det jeg også. At det kommer an på hvem du spør... :D

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cershae skrev:

Luftmadrasser er forferdelige å ligge på.  Iskalde,  enten for harde eller for myke, lufta siver ut, alt for korte så bena stikker ut.  Ligger man to stk så ligger begge på kantene å vagler. Grusomt. Legger meg heller flatt på gulvet enn å sove på en slik eller på sofa eller i en stol om jeg får lov.

Det synes jeg også det, derfor jeg lurer på om alle andre og synes det er forferdelig. Helt enig med deg.  :D

TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg ser ikke hvordan dette skal være relevant i forhold til et klassespørsmål?

 

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Mvh. TS

Anonymkode: 2b170...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...