AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Hvorfor er det så tabu å kritisere Islam? Men ikke andre religioner? Anonymkode: af320...455
Gothminister Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Fordi muslimene blir så sinte og vi vet hva sinte muslimer er i stand til. Så det handler rett og slett om feighet. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Det er da ikke tabu å kritisere islam. Islam blir kritisert hele tiden. Når kritikken er useriøs og bassert på ren hat uten kunnskap, blir folk til tider lei av å høre det. Men tabu er det da virkelig ikke. Anonymkode: f46b1...9c8 7
Gothminister Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tabu å kritisere islam. Islam blir kritisert hele tiden. Når kritikken er useriøs og bassert på ren hat uten kunnskap, blir folk til tider lei av å høre det. Men tabu er det da virkelig ikke. Anonymkode: f46b1...9c8 Nå er det stort sett muslimer selv og enkelte intellektuelle her i Norge som definerer hva som er useriøst og hat i kritikken av islam. Så det du skriver, stemmer dårlig med virkeligheten. Selv om jeg vet at de politisk korrekte blindt stoler på disse intellektuelle autoriteter. Til og med Hege Storhaug, som muligens vet mest om islam i dette land. Blir beskylt for hat og for å være useriøs. Da sier det seg selv, at vi ikke kan ta disse PK folka helt på alvor. Det er ikke hat og kritisere muslimer flest syn på homofile for eksempel, eller deres kvinnesyn. 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Jo det er tabu, her er en artikkel fra Aftenposten. http://aftenposten.no/norge/Tybring-gjedde---tabu-a-vare-kritisk-til-islam-67057b.html
Mari Y Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tabu å kritisere islam. Islam blir kritisert hele tiden. Når kritikken er useriøs og bassert på ren hat uten kunnskap, blir folk til tider lei av å høre det. Men tabu er det da virkelig ikke. Anonymkode: f46b1...9c8 Godt poeng. Jeg synes mye kan bli useriøst, og at folk til tider maler et noe subjektivt bilde av muslimer som farlige. Mye av islam synes veldig dogmatisk, men det betyr ikke at alle muslimer tar religionen like bokstavelig. Snarere tvert imot, kan man godt finne eksempler på reformister og sekularister, blant muslimer. Derfor blir det umulig å kategorisere dem som en 'ting'. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 11 minutter siden, Gothminister skrev: Nå er det stort sett muslimer selv og enkelte intellektuelle her i Norge som definerer hva som er useriøst og hat i kritikken av islam. Så det du skriver, stemmer dårlig med virkeligheten. Selv om jeg vet at de politisk korrekte blindt stoler på disse intellektuelle autoriteter. Til og med Hege Storhaug, som muligens vet mest om islam i dette land. Blir beskylt for hat og for å være useriøs. Da sier det seg selv, at vi ikke kan ta disse PK folka helt på alvor. Det er ikke hat og kritisere muslimer flest syn på homofile for eksempel, eller deres kvinnesyn. De som kritisere Storhaug, har vell ikke lest bøkene hennes engang. Noe alle absolutt burde.
Gothminister Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev: De som kritisere Storhaug, har vell ikke lest bøkene hennes engang. Noe alle absolutt burde. Jo da, mange har nok lest. Men de sier bare, dette stemmer ikke med islam, islam er ikke slik og slik. Problemet de da har. Er at alt i boka til Storhaug, er dokumentert. Hun hadde riktig nok noen slurve feil i de første opplaga. Men det ble rettet opp. I dag så er det vel opp i 7-8 opplag? Jeg har selv 4 opplag og der er det ingen dokument feil.
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 3 minutter siden, Gothminister skrev: Jo da, mange har nok lest. Men de sier bare, dette stemmer ikke med islam, islam er ikke slik og slik. Problemet de da har. Er at alt i boka til Storhaug, er dokumentert. Hun hadde riktig nok noen slurve feil i de første opplaga. Men det ble rettet opp. I dag så er det vel opp i 7-8 opplag? Jeg har selv 4 opplag og der er det ingen dokument feil. Lurer på hva som skal til for at folk skal få opp øynene ? For dette er en farlig ideologi.
ops2 Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 (endret) Vel, hvorfor kritiserer jeg anonymt og kaller meg ops2? Mye av det finner du i Elin Ørjasæters fortelling om hvordan norske tok hennes positive anmeldelse av "Islam, den 11. landeplage". http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/En-rapport-fra-innvandringsdebatten--Elin-Orjasater-13249b.html Sitat Et møte med en web-konsulent. Jeg var der som kunde. Etnisk norsk kvinne, litt over femti, kort hår og urbanhippe klær. «Jeg kan ikke jobbe med deg», sa hun plutselig. «Bare navnet Hege Storhaug gir meg brekningsfornemmelser . Sånne som dere gjør meg kvalm .». Jeg reiste meg fortumlet og gikk så hun skulle slippe å spy over bordet. Nå er ikke jeg Elin Ørjasæter. Hun klarer seg uansett. Hvis jeg skal søke på en jobb, for eksempel, så trenger jeg den virkelig. Hvis den som skal ansette meg, sitter med slike oppfatninger, så byebye, ny jobb. Selvsagt vil hen ikke si hen blir kvalm, men "takk for søknaden, stillingen er besatt". Endret 3. august 2016 av ops2 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, Mari Y skrev: Godt poeng. Jeg synes mye kan bli useriøst, og at folk til tider maler et noe subjektivt bilde av muslimer som farlige. Mye av islam synes veldig dogmatisk, men det betyr ikke at alle muslimer tar religionen like bokstavelig. Snarere tvert imot, kan man godt finne eksempler på reformister og sekularister, blant muslimer. Derfor blir det umulig å kategorisere dem som en 'ting'. Så fortell oss hvilke lovskoler med stor autoritet og støtte innen islam som du synes er bra da. Kan ikke bare påstå at folk overdriver og så ikke komme med islamske lovskoler og predikanter av betydning som du mener er fornuftige. Anonymkode: 819df...8fc 1
Gothminister Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, Mari Y skrev: Godt poeng. Jeg synes mye kan bli useriøst, Hva er useriøst i kritikken av ideologien islam, kan du gi noen eksempler?
Mari Y Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fortell oss hvilke lovskoler med stor autoritet og støtte innen islam som du synes er bra da. Kan ikke bare påstå at folk overdriver og så ikke komme med islamske lovskoler og predikanter av betydning som du mener er fornuftige. Anonymkode: 819df...8fc Hva med å faktisk LESE det jeg skriver for engangs skyld? Har ikke sagt noe om lovskoler innad i islam. Men at det er lett å antyde noe om alle muslimer, uten videre, og også uten at det er hold i slike påstander.
Mari Y Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 26 minutter siden, Gothminister skrev: Hva er useriøst i kritikken av ideologien islam, kan du gi noen eksempler? Ikke nødvendigvis islam som religion. Men påstand uten bevis er alltid useriøst, uavhengig av om det er religion man prater om eller ikke. Er derfor jeg liker Hitchens eller Dawkins, for de har i alle fall gitt inntrykk av å vite hva de snakker om. Når man fremmer et bilde av 'muslimene' som et totale fiender av Vesten- 1.5 milliarder mennesker verden over- så sier det seg selv at det virker ganske urealistisk, til og med Sam Harris påpeker jo at det er en vesentlig forskjell blant muslimer som mennesker.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 9 minutter siden, Mari Y skrev: Ikke nødvendigvis islam som religion. Men påstand uten bevis er alltid useriøst, uavhengig av om det er religion man prater om eller ikke. Er derfor jeg liker Hitchens eller Dawkins, for de har i alle fall gitt inntrykk av å vite hva de snakker om. Når man fremmer et bilde av 'muslimene' som et totale fiender av Vesten- 1.5 milliarder mennesker verden over- så sier det seg selv at det virker ganske urealistisk, til og med Sam Harris påpeker jo at det er en vesentlig forskjell blant muslimer som mennesker. Har du noen eksempler på useriøs kritikk? Anonymkode: af320...455
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Når noen kritiserer FrP = hat Når noen slår ned en muslim = kritikk av islam Disse høyreekstreme har en tankegang jeg ikke forstår bæret av. Anonymkode: a285d...07c
Mari Y Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen eksempler på useriøs kritikk? Anonymkode: af320...455 Tja...hvor seriøst er det å påstå at alle muslimer er voldelige og fanatiske( som mange tråder later til å insinuere)? Sånn egentlig? Og hvor ofte er det ikke folk kommer med påstander uten å bygge det på noen som helst fakta? Et eksempel: noen spurte om det fantes tilsvarende eksempler på kristne terror-grupper(for å underbygge påstanden om at terrorister bare er muslimer). Bl a kan jeg da argumentere for at det gjør det. Herrens motstandshær i Uganda er jo nettopp det. Eller som dette: noen bad en vise til et kristent land der barneekteskap praktiseres. Jeg svarte at mormonene har drevet med denne praksisen, noe man ser eksempler på i USA. Altså påstanden om at dette er noe er utelukkende muslimsk, stemmer ikke. Like mye hvordan hopper inn i konklusjoner når det har skjedd en voldtekt. Det er ikke helt feil at mange land har problemer ift dårlig behandling av kvinner, og det gjelder i tillegg mange muslimske land. Det var derfor man stilte spørsmålstegn rundt sex-angrepene i Köln, ift disse mennenes kulturelle bakgrunn og om hvorvidt man burde skolere flyktninger og innvandrere som kommer hit. Det er forsåvidt én ting. En annen ting er de som poster på nett hver gang det har skjedd en voldtekt, UTEN å vite noe om hvor gjerningsmannen kom fra. Og påstår uten å faktisk vite. Og masse annet. Som hatefulle kommentarer som favoriserer folkemord. Eller at man ikke vet forskjellen på en iraner og en araber. 1
Gothminister Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 50 minutter siden, Mari Y skrev: Tja...hvor seriøst er det å påstå at alle muslimer er voldelige og fanatiske Men i seriøse debatter der islam kritiseres, er det ikke slike påstander. Alle muslimer er ikke voldelige. Islam er ikke mennesker, men en ideologi. Det er ideologiens tankegods som skaper terrorister. Slik ABB hentet sitt tankegods fra en ideologi. En høyreekstremistisk ideologi der islam er fienden og skal overta verden. Hva sa vi her i landet da? Jo vi må bekjempe ideologien han hentet sine tanker i fra. Med islam sitter vi passive og ikke en gang våger å ta tak i det mest ekstreme i ideologien.
Mari Y Skrevet 3. august 2016 #19 Skrevet 3. august 2016 12 minutter siden, Gothminister skrev: Men i seriøse debatter der islam kritiseres, er det ikke slike påstander. Alle muslimer er ikke voldelige. Islam er ikke mennesker, men en ideologi. Det er ideologiens tankegods som skaper terrorister. Slik ABB hentet sitt tankegods fra en ideologi. En høyreekstremistisk ideologi der islam er fienden og skal overta verden. Hva sa vi her i landet da? Jo vi må bekjempe ideologien han hentet sine tanker i fra. Med islam sitter vi passive og ikke en gang våger å ta tak i det mest ekstreme i ideologien. Det er gjerne de som forveksler de to, ja. Men er jo ikke alle her inne som kommer med like seriøse kommentarer her heller. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #20 Skrevet 3. august 2016 Fordi vi i dumme Norge tror det hjelper intergrering ved å late som alt ved islam er fint.. Islam er verdens verste religion. Men om en tørr si det,da er man enten dum eller rasist.. Jaha.. Anonymkode: 467b7...bf9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå