Gå til innhold

Hvilken typer angst og fobier tror du ikke eksisterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Pawn Hearts skrev:

Jeg tror ikke helt på at noen virkelig lider av paraskavedekatriafobi.

Hva er det?

Anonymkode: b86e4...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det?

Anonymkode: b86e4...c36

Angst for fredag den 13.

Anonymkode: 9a559...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofobi er eit uttrykk som vert veldig mykje misbrukt. Det må vere lov å uttale at homoseksualitet i følgje bibelen er synd, utan at folk skal påstå at ein fryktar homofile. Ein er heller ikkje dritsekk. Vi skal hate synda og elske syndaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Fobien heter trypophobia

I det tilfellet virket det heller som at hun, som alle andre, syntes et skittent dusjsluk var kjempeekkelt og kalte det en fobi.

Anonymkode: 80a2d...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Daria skrev:

Jeg tror forsåvidt man han ha angst for og/eller fobi mot det meste, men jeg tror mange som sier at de har det selvdiagnostiserer og overdriver. At man synes noe er ubehagelig, er redd for noe eller vegrer seg mot noe betyr som regel ikke at man har angst og fobier. Veldig mange av oss synes det er skummel å skulle snakke foran en stor forsamling, men for det store flertallet handler det ikke om angst, bare om øvelse. Og det er mye man aldri blir helt komfortabel med uten at det er noe mer enn det - ubehag.

Dette. Tror også at det er mulig å ha fobi for alt, er bare litt lei over at det skrikes opp om manglende forståelse for psykisk syke når man motsier noen som sier at de har en fobi fordi de ikke liker/takler/syns noe er ubehagelig/ekkelt når de ikke engang har en proper diagnose, de har bare selvdiagnostisert. 

Du vet, som å skrike opp om konvoluttskrekk når man har satt økonomien over styr og ikke lenger takler å se virkeligheten i øynene. Kaller du det en fobi da så burde du pokker meg ha legeerklæringen som backer det opp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var en tråd her engang hvor en mente at hun hadde fobi mot å vaske dusjsluket. Altså... :klaske:

Anonymkode: 80a2d...2ef

Jeg er så redd for sluk og slimete møkkete baderoms ting at jeg har mareritt om dem, ofte. Jeg kan under ingen omstendigheter tråkke på ett sluk i en dusj eller ett bad. Hvis ett basseng har sluk på bunnen nekter jeg å bade. Tanken på å stikke fingeren ned i ett sluk selv med hansker får meg til å ha lyst til å svime av. Når mannen i huset er så snill (<3) og totalvasker de for meg så kan jeg ikke være i nærheten eller se det som kommer opp. Føler meg på vei til ett angstanfall bare ved å skrive dette. Hva vil man kalle det da om ikke fobi?

Forstår at mange liker å bruke ordet fobi på alt man helst ikke vil gjøre, men denne traff meg faktisk :fnise:

Anonymkode: dacfc...4bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...