Gå til innhold

Utslitt av amming, men baby 3,5 mnd tar ikke flaske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger da ikke støtte andre kvinner i ALT de mener? Jesus.. 

Jeg syntes også det er leit at mor ikke orker å amme mer, uten at det er noe "galt".. Å være sliten og lei er jo helt normalt, man har fått en krevende liten krabat. Det følger lissom med i "mamma-pakken". 

Anonymkode: df11d...bd0

Hvis det står mellom å gi flaske og en utslitt, deprimert mor som ikke klarer å ivareta ungens øvrige behov så er flaske et bedre alternativ. Det blir folk av flaskebarn og.

Endret av Stum481
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert dumt spørsmål, men har du forsøkt mange forskjellige flasker? Og mm på flaske?

Dette går seg til, men kan ta tid. Vi brukte 2 mnd på å øke grøtporsjon til normal størrelse, og ved 6 mnd var vårt "mmebarn" langt fra normale porsjoner i mat. 

Jeg hadde satset på å få til flaske. 

Anonymkode: de7b9...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en holdning. Morsmelk er det beste for barnet, og når du faktisk kan amme men bare ikke gidder, så synes jeg det blir ganske egoistisk. 

Anonymkode: 5c6b5...b01

Er på sykehuset å her anbefaler faktisk sykepleierene om å slutte å amme hvis man er sliten eller ikke får det til, å det er helsepersonel. Så vet ikke jeg. 

En sliten mamma eller en opplagt mamma som tar seg av barnet? 

 

Anonymkode: 20995...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt jeg!
Slet med det samme selv, min nektet plent å ta flaske. Han bare tygde på tuten og det lille han fikk i seg spyttet han rett ut igjen. 
Jeg prøvde alle flaskene jeg kunne finne på markedet, ulike temperaturer, mm, nan og hipp uten at han ville ha. 
Noen babyer er bare ikke flaskebarn dessverre. 
Vi startet med mattilvenning når han var 4 mnd og økte ganske raskt til fulle grøt porsjoner. 
Løsningen ble etterhvert tutekopper. Kom til et punkt hvor jeg innså ''hvorfor venne ham til flaske OG kopp når man kan velge bare kopp?'' Det tok litt tid men for en lettelse det var den dagen jeg kunne legge vekk ammingen for godt (når han var 7mnd). 
Håper du finner en løsning som passer for dere. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Prøvde i kveld når baby virket sånn passe sulten. Tok den først ikke og prøvde noen sekunder, tok pauser og prøvde igjen flere ganger. Lå da i vippestol på stua. Til slutt i senga på rommet som var sånn passe mørkt, mens jeg holdt baby i hånden, så fikk hen plutselig tak og sugde i vei og drakk 70 ml! Amma etterpå og sovna så godt i sengen sin. Håper det går like bra fremover og at far får til å gi også. Tålmodighet og systematisk prøving er nok lurt.

Ts

Anonymkode: 4a728...330

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...