Gå til innhold

Svenskene betaler nå ungdom 50 kr får å omgås innvandrere


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Du er uenig med meg fordi du er totalt virkelighetsfjern, og er fullstendig frikoblet fra den erfaring verden faktisk gjør og har gjort i forhold til innvandring.

Trenger jeg virkelig å nevne USA  for ente gang?

I virkelighetens verden hjelper det ikke en gang å legge ned hele jævla velferdsstaten for å stoppe innvandringen til Norge.

Jeg vil heller påstå at det er du som er virkelighetsfjern og frikoblet. USA sliter ikke med oversvømmelse av økonomiske migranter som søker asyl. Det gjør Europa. USA sliter med illegal migrasjon av folk som for det meste ikke benytter seg av asylsøknader, men kun vil ha jobb og leve illegalt. I til slutt - USA er et stort, stort land med mange innbyggere. Europa er ikke et land, men består av flere land. Fortsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Men forskjellene er så små at de er totalt irrelevante i forhold til oppholdssjanse.

 

I Norge får enhver enslig voksen 12300 etter skatt, mens i Danmark så får de 5945 DKK. I 2015 så reduserte Danmark bidragene fra 10849 til 5945. 
https://www.theguardian.com/world/2015/jul/01/denmark-slash-benefits-asylum-seekers-refugees 

Dette er ikke noe asylsøkerene anseer som irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Drizzt skrev:

Jeg vil heller påstå at det er du som er virkelighetsfjern og frikoblet. USA sliter ikke med oversvømmelse av økonomiske migranter som søker asyl. Det gjør Europa. USA sliter med illegal migrasjon av folk som for det meste ikke benytter seg av asylsøknader, men kun vil ha jobb og leve illegalt. I til slutt - USA er et stort, stort land med mange innbyggere. Europa er ikke et land, men består av flere land. Fortsatt. 

At du påstår at USA ikke sliter med økonomiske migranter sier alt om hvor virkelighetsfjern du er. I virkeligheten er enhver uattraktiv innvandrer til USA en økonomisk migrant. Akkurat som de er til Norge.
 

4 timer siden, Camlon skrev:

I Norge får enhver enslig voksen 12300 etter skatt, mens i Danmark så får de 5945 DKK. I 2015 så reduserte Danmark bidragene fra 10849 til 5945. 
https://www.theguardian.com/world/2015/jul/01/denmark-slash-benefits-asylum-seekers-refugees 

Dette er ikke noe asylsøkerene anseer som irrelevant. 

I virkeligheten er det ikke velferdsytelser som er den primære drivkraften for innvandringen, men landets rikdom.

Med andre ord vil ikke en reduksjon i velferdsytelser spille en stor rolle for drivkraften til å innvandre til Norge. Nettopp fordi Norge er et så mye rikere land enn landet de utvandrer fra.

At velferdsytelser er drivkraften til innvandring til Norge er ren og skjær pisspreik, slik USA faktisk beviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

I virkeligheten er det ikke velferdsytelser som er den primære drivkraften for innvandringen, men landets rikdom.

Med andre ord vil ikke en reduksjon i velferdsytelser spille en stor rolle for drivkraften til å innvandre til Norge. Nettopp fordi Norge er et så mye rikere land enn landet de utvandrer fra.

At velferdsytelser er drivkraften til innvandring til Norge er ren og skjær pisspreik, slik USA faktisk beviser.

I virkeligheten så jobber ikke asylsøkerene før etter ca 10 år, ergo det som virkelig betyr noe er hvor mye de får i velferd minus levekostnadene. Tenk på deg selv, ville ikke du brydd deg om du fikk 6K eller 12K i lønn etter skatt?

Hvis de ikke brydde seg om hvor mye de får i velferd, så hadde flere dratt til Danmark. Danmark har vesentlig lavere behandlingstid, noe som betyr at de kan begynne livet sitt raskere. 

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

At velferdsytelser er drivkraften til innvandring til Norge er ren og skjær pisspreik, slik USA faktisk beviser.

USA får hovedsakelig ulovlige innvandre som jobber, ikke asylsøkere som sitter på velferd i 10 år. 

USA har også netto utvandring av meksikanere, netto utvandring av arabere i Norge ville vært helt utenkelig. 

http://www.pewhispanic.org/2015/11/19/more-mexicans-leaving-than-coming-to-the-u-s/

 

 
Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Camlon skrev:

I Norge får enhver enslig voksen 12300 etter skatt, mens i Danmark så får de 5945 DKK. I 2015 så reduserte Danmark bidragene fra 10849 til 5945. 
https://www.theguardian.com/world/2015/jul/01/denmark-slash-benefits-asylum-seekers-refugees 

Dette er ikke noe asylsøkerene anseer som irrelevant. 

En formue for veldig mange fattige som rømmer fra sine fattige strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Camlon skrev:

I virkeligheten så jobber ikke asylsøkerene før etter ca 10 år, ergo det som virkelig betyr noe er hvor mye de får i velferd minus levekostnadene. Tenk på deg selv, ville ikke du brydd deg om du fikk 6K eller 12K i lønn?

Hvis de ikke brydde seg om hvor mye de får i velferd, så hadde flere dratt til Danmark. Danmark har vesentlig lavere behandlingstid, noe som betyr at de kan begynne livet sitt raskere. 

I virkeligheten er ikke mennesker rasjonelle vesener, hvilket er forklaringen på at høyreideologi ikke virker.

Med andre ord vil ikke høyreideologi som appellerer til den menneskelige rasjonalitet virke. Slik vi ser i forhold til innvandring.

Det som faktisk virker i forhold til innvandring er lovnaden om det lovede land, ikke velferdsytelser, med andre ord farer høyresiden med pisspreik om sammenhengen mellom innvandring og velferd.

Den eneste måten å stanse innvandringen til Norge er gjennom grensekontroll, ikke velferdskutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Drizzt skrev:

En formue for veldig mange fattige som rømmer fra sine fattige strøk.

Absolutt, for dem så er 12K i måneden det samme som 120K i måneden for oss. 

 

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

I virkeligheten er ikke mennesker rasjonelle vesener, hvilket er forklaringen på at høyreideologi ikke virker.

Med andre ord vil ikke høyreideologi som appellerer til den menneskelige rasjonalitet virke. Slik vi ser i forhold til innvandring.

Det som faktisk virker i forhold til innvandring er lovnaden om det lovede land, ikke velferdsytelser, med andre ord farer høyresiden med pisspreik om sammenhengen mellom innvandring og velferd.

Den eneste måten å stanse innvandringen til Norge er gjennom grensekontroll, ikke velferdskutt.

Du trenger ikke å være rasjonell, det eneste du trenger å gjøre er å lytte til flyktningsmuggleren som forteller deg at du vil få dobbelt så mye "lønn" i Norge sammenlignet med Danmark. Da velger de å reise til Norge istedenfor til Danmark. Det er ikke hvem som helst som kommer til europa, dette er folk som har betalt store summer, da er det vanlig å planlegge litt. 

Jeg tror ikke innvandringen vil stoppe om vi reduserer bidragene til innvandre, men det kommer til å redusere antall som kommer kraftig. Grensekontroll fungerer også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Camlon skrev:

Absolutt, for dem så er 12K i måneden det samme som 120K i måneden for oss. 

 

Du trenger ikke å være rasjonell, det eneste du trenger å gjøre er å lytte til flyktningsmuggleren som forteller deg at du vil få dobbelt så mye "lønn" i Norge sammenlignet med Danmark. Da velger de å reise til Norge istedenfor til Danmark. Det er ikke hvem som helst som kommer til europa, dette er folk som har betalt store summer, da er det vanlig å planlegge litt. 

Jeg tror ikke innvandringen vil stoppe om vi reduserer bidragene til innvandre, men det kommer til å redusere antall som kommer kraftig. Grensekontroll fungerer også.

 

 

Innvandrerne hører på innvandringsbedriftene i forhold til hvor de får lettest opphold.

Mitt problem er først og fremst at du legger altfor mye vekt på velferdsargumentet enn det er grunn til å gjøre.

I virkeligheten er det først og fremst at Norge er et veldig rikt land som er hoveddrivkraften bak innvandringen, ikke velferdsytelsene.

I virkeligheten er velferdsytelsene mer eller mindre irrelevante for innvandringsdrivkraften til Norge, slik USA beviser, og er nettopp derfor en svært dårlig reguleringskraft for innvandring.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jus sanguinis skrev:

Innvandrerne hører på innvandringsbedriftene i forhold til hvor de får lettest opphold.

Mitt problem er først og fremst at du legger altfor mye vekt på velferdsargumentet enn det er grunn til å gjøre.

I virkeligheten er det først og fremst at Norge er et veldig rikt land som er hoveddrivkraften bak innvandringen, ikke velferdsytelsene.

I virkeligheten er velferdsytelsene mer eller mindre irrelevante for innvandringsdrivkraften til Norge, og er nettopp derfor en svært dårlig reguleringskraft for innvandring.

Da lurer jeg på hvorfor så mange kom til Tyskland og Sverige. Tyskland sa ja til 57%, Sverige sa ja til 72% av de som søkte, Danmark sa ja til 81%. Basert på hvilket statistikk vil en flyktningsmuggler vite at det er lettere å få asyl i Tyskland/Sverige enn i Danmark? 

At asylsøkerene har en god forståelse for hvor det er lett og hvor det er vanskelig å få asyl har jeg liten tro på. Derimot så er det mye lettere å vite at Danmark har redusert velferden til asylsøkere, og det betyr at de vil være fattige i Danmark. 

Og fortell oss, hvorfor skulle de ikke bry seg om hvor mye de får i velferd. Bryr ikke du deg om hvor mye du får i lønn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Camlon skrev:

Da lurer jeg på hvorfor så mange kom til Tyskland og Sverige.

Fordi de har en åpen grensepolitikk?

Hvilket bekrefter at velferdspolitikk ikke har noe som helst med saken å gjøre, da Tyskland er mye mindre av en velferdsstat enn Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Fordi de har en åpen grensepolitikk?

Hvilket bekrefter at velferdspolitikk ikke har noe som helst med saken å gjøre, da Tyskland er mye mindre av en velferdsstat enn Norge.

 

 

Hele Europa hadde åpne grenser i 2015, det argumentet gir ingen mening. 

Og sammenlignet med levekostnadene så har ikke Tyskland lavere velferd enn i Norge. Og de gir vesentlig mer enn Danmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Camlon skrev:

Hele Europa hadde åpne grenser i 2015, det argumentet gir ingen mening. 

Det er nettopp fordi det argumentet gir mening at Tyskland og Sverige så og ser slik vekst i innvandringen som de gjør.
 

36 minutter siden, Camlon skrev:

Og sammenlignet med levekostnadene så har ikke Tyskland lavere velferd enn i Norge. Og de gir vesentlig mer enn Danmark. 

Hvilket igjen bekrefter at velferd ikke har noe som helst med saken å gjøre. I virkeligheten er det statenes grensekontroll som teller, og derfor synes jeg vi skal konsentrere oss om det snarere enn virkelighetsfjern høyrefokus på trygdeytelser.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Det er nettopp fordi det argumentet gir mening at Tyskland og Sverige så og ser slik vekst i innvandringen som de gjør.

Du forklarer ikke hvorfor argumentet ditt gir mening. Du sa at Sverige og Tyskland fikk mer innvandring enn Danmark i 2015 fordi de hadde en åpen grensepolitikk. Jeg påpekte at alle land i Europa hadde en åpen grensepolitikk. 

Alle hadde åpne grenser på den tiden, det er ikke en forklaring på hvorfor Danmark fikk langt færre enn Sverige. Derimot når Danmark reduserte sine bidrag så førte det til at Danmark ble langt mindre interessant. 

Du har heller ikke forklart hvorfor asylsøkere ikke skulle bry seg om hvor mye de tjener. Bryr ikke du deg om hvor mye du tjener?

 

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Hvilket igjen bekrefter at velferd ikke har noe som helst med saken å gjøre. I virkeligheten er det statenes grensekontroll som teller, og derfor synes jeg vi skal konsentrere oss om det snarere enn virkelighetsfjern høyrefokus på trygdeytelser.

 

Hva er du snakker om? Jeg fortalte at du tok feil. Tyskland har like høye bidrag som Norge om du justerer for kostnadsnivå og Tyskland gir vesentlig mer enn Danmark. Tyskland fikk også langt flere enn Danmark, noe som går imot din teori.

Og dette har ingenting med høyrefokus å gjøre, Danmark er ikke et spesielt høyrevridd land, og de har et godt velferdsystem for danske statsborgere.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Camlon skrev:

Jeg påpekte at alle land i Europa hadde en åpen grensepolitikk. 

Det har de ikke! Sverige og Tyskland representerer helt andre verdener hva innvandring angår. Problemet er først og fremst at du ikke forstår mennesker!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Det har de ikke! Sverige og Tyskland representerer helt andre verdener hva innvandring angår. Problemet er først og fremst at du ikke forstår mennesker!

Det var ingen grensekontroll til Danmark i 2015, asylsøkerene kunne ta toget fritt inn i Danmark og søke asyl. Det betyr at Danmark hadde en åpen grensepolitikk.

Du tar ikke feil når du sier at grensekontroll fungerer, men jeg tar ikke feil når jeg sier at asylsøkere søker seg til land med høye bidrag for asylsøkere. F.eks. i 2014 så kom det flere til Danmark enn til Norge, i 2015 så kuttet Danmark bidragene kraftig og da kom det vesentlig flere til Norge enn til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Camlon skrev:

Det var ingen grensekontroll til Danmark i 2015, asylsøkerene kunne ta toget fritt inn i Danmark og søke asyl. Det betyr at Danmark hadde en åpen grensepolitikk.

Så hvorfor er Tyskland relevant?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den ‎04‎.‎08‎.‎2016 at 20.04, Camlon skrev:

Du tar ikke feil når du sier at grensekontroll fungerer, men jeg tar ikke feil når jeg sier at asylsøkere søker seg til land med høye bidrag for asylsøkere. F.eks. i 2014 så kom det flere til Danmark enn til Norge, i 2015 så kuttet Danmark bidragene kraftig og da kom det vesentlig flere til Norge enn til Danmark.

Det er nettopp derfor grensekontroll bør være primærfunksjonen for innvandringsmotstandere. Ikke et liberalistisk ja til alle som klarer å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...