Gå til innhold

Din verste opplevelse med søvnparalyse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg hadde en søvnparalyse så jeg mange bamser hoppe rundt på gulvet på soverommet😅

Anonymkode: a55e5...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg frika ut helt de første gangene jeg opplevde det, men etter at jeg leste om hva det var så har jeg stort sett alltid klart å roe meg ned når det skjer og minne meg på hva som skjer. Det er utrolig rart. Noen ganger hjelper det å "skrike" eller prøve å stramme musklene så hardt man kan, så våkner man etter en stund. Men det er rett og slett bare en mekaniske for at man ikke skal gå rundt og skade seg i søvne har jeg hørt. Det er visstnok dette fenomenet som er opphav til navnet "mareritt", for det kan føles som om man blir "ridd" av maren (ikke på den gode måten, høhø..;) ). Og nettopp det har jeg opplevd flere ganger, at det er som et "monster" som sitter på brystet og prøver å skremme vettet av meg. Men som sagt, nå pleier jeg å komme på hva som skjer mens det skjer, og da er det ikke skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det veldig ofte, begynte i tenårene. Store edderkopper, insekter og demoner som invaderer rommet mitt, og en mann med flosshatt som stirrer på meg, er gjengangere. Til tross for at det skjer ofte, klarer jeg ofte ikke å overbevise meg selv om at det kun er hallusinasjoner. Det verste jeg har opplevd, var at ei jente ble brutalt voldtatt og deretter myrdet av to menn, rett utenfor vinduet mitt. Var helt overbevist om at det skjedde, og det var ekstremt skremmende. Var ikke i stand til å 'våkne' eller skrike heller. 

Anonymkode: 55ce8...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får besøk av det jeg har kalt pms-monsteret pga tiden i måneden det vanligvis dukker opp. Det har svart pels og lange fingre, og prøver å kvele meg.

Anonymkode: 43cd7...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, damer! Så skummelt! Så normal jeg føler meg, plutselig!

Jeg har (bankibordet) aldri opplevd noe slikt, annet enn at jeg kan våkne uten følelse i armene og dermed ikke gjenkjenner min egen arm. Kaster den derfor vekk:)

Anonymkode: 065d4...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre eksperimenterte jeg litt med dette. Jeg la merke til at hvis jeg etter en lang og hard dag (hvor kroppen var utslitt), la meg til å sove litt på dagtid, så kunne jeg fremkalle dette på natten; når jeg skulle sove mer. For hodet var mer uthvilt enn kroppen. Vanligvis sovner sinnet FØR kroppen lammes på natten, men her skjedde det altså i motsatt rekkefølge..

Kort fortalt, jeg klarte å forlate kroppen en kveld. Turte ikke å se hva som lå i sengen min, men tok istedet en tur ut. Der så jeg farver og landskap jeg husker jeg tenkte "SELVFØLGELIG ser ikke personer dette i våken tilstand til vanlig", for med astralkroppen er man stilt inn på andre frekvenser..

Glemte alt neste dag, helt til ei venninne av meg sa at hun følte jeg hadde besøkt henne om natten!!! Da husket jeg ALT...

Veldig spennende!

Anonymkode: 76608...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da, damer! Så skummelt! Så normal jeg føler meg, plutselig!

Jeg har (bankibordet) aldri opplevd noe slikt, annet enn at jeg kan våkne uten følelse i armene og dermed ikke gjenkjenner min egen arm. Kaster den derfor vekk:)

Anonymkode: 065d4...604

Det er vanlig å oppleve søvnparalyse minst en gang i livet.... har jeg hørt. 

Anonymkode: c391c...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ha vansker med å sovne fordi jeg forestiller meg skikkelser ofte og må gå og slå på lyset osv. Er livredd for å oppleve dette, er av og til redd for å sovne... har opplevd å være våken uten å kunne bevege meg men da har det ikke skjedd noe skummelt (tror det bare har skjedd når jeg har sovna i løpet av dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt søvnparalysr en gang for ca 10 år siden. En mann i svarte klær og svart flosshatt sto rett ved sengen min å bare stirret på meg mens han kom veldig sakte mot meg så jeg så ansiktet hans på nært hold. Han var så stygg og skremmende! Det var helt grusomt og jeg var livredd! 

Anonymkode: ed873...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...