AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #61 Del Skrevet 14. februar 2019 Sist gang jeg hadde en søvnparalyse så jeg mange bamser hoppe rundt på gulvet på soverommet😅 Anonymkode: a55e5...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dr_zhivago Skrevet 14. februar 2019 #62 Del Skrevet 14. februar 2019 Husker jeg frika ut helt de første gangene jeg opplevde det, men etter at jeg leste om hva det var så har jeg stort sett alltid klart å roe meg ned når det skjer og minne meg på hva som skjer. Det er utrolig rart. Noen ganger hjelper det å "skrike" eller prøve å stramme musklene så hardt man kan, så våkner man etter en stund. Men det er rett og slett bare en mekaniske for at man ikke skal gå rundt og skade seg i søvne har jeg hørt. Det er visstnok dette fenomenet som er opphav til navnet "mareritt", for det kan føles som om man blir "ridd" av maren (ikke på den gode måten, høhø..;) ). Og nettopp det har jeg opplevd flere ganger, at det er som et "monster" som sitter på brystet og prøver å skremme vettet av meg. Men som sagt, nå pleier jeg å komme på hva som skjer mens det skjer, og da er det ikke skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #63 Del Skrevet 14. februar 2019 Opplever det veldig ofte, begynte i tenårene. Store edderkopper, insekter og demoner som invaderer rommet mitt, og en mann med flosshatt som stirrer på meg, er gjengangere. Til tross for at det skjer ofte, klarer jeg ofte ikke å overbevise meg selv om at det kun er hallusinasjoner. Det verste jeg har opplevd, var at ei jente ble brutalt voldtatt og deretter myrdet av to menn, rett utenfor vinduet mitt. Var helt overbevist om at det skjedde, og det var ekstremt skremmende. Var ikke i stand til å 'våkne' eller skrike heller. Anonymkode: 55ce8...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #64 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg får besøk av det jeg har kalt pms-monsteret pga tiden i måneden det vanligvis dukker opp. Det har svart pels og lange fingre, og prøver å kvele meg. Anonymkode: 43cd7...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #65 Del Skrevet 14. februar 2019 Herregud da, damer! Så skummelt! Så normal jeg føler meg, plutselig! Jeg har (bankibordet) aldri opplevd noe slikt, annet enn at jeg kan våkne uten følelse i armene og dermed ikke gjenkjenner min egen arm. Kaster den derfor vekk:) Anonymkode: 065d4...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #66 Del Skrevet 14. februar 2019 Når jeg var yngre eksperimenterte jeg litt med dette. Jeg la merke til at hvis jeg etter en lang og hard dag (hvor kroppen var utslitt), la meg til å sove litt på dagtid, så kunne jeg fremkalle dette på natten; når jeg skulle sove mer. For hodet var mer uthvilt enn kroppen. Vanligvis sovner sinnet FØR kroppen lammes på natten, men her skjedde det altså i motsatt rekkefølge.. Kort fortalt, jeg klarte å forlate kroppen en kveld. Turte ikke å se hva som lå i sengen min, men tok istedet en tur ut. Der så jeg farver og landskap jeg husker jeg tenkte "SELVFØLGELIG ser ikke personer dette i våken tilstand til vanlig", for med astralkroppen er man stilt inn på andre frekvenser.. Glemte alt neste dag, helt til ei venninne av meg sa at hun følte jeg hadde besøkt henne om natten!!! Da husket jeg ALT... Veldig spennende! Anonymkode: 76608...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #67 Del Skrevet 14. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud da, damer! Så skummelt! Så normal jeg føler meg, plutselig! Jeg har (bankibordet) aldri opplevd noe slikt, annet enn at jeg kan våkne uten følelse i armene og dermed ikke gjenkjenner min egen arm. Kaster den derfor vekk:) Anonymkode: 065d4...604 Det er vanlig å oppleve søvnparalyse minst en gang i livet.... har jeg hørt. Anonymkode: c391c...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 19. februar 2019 #68 Del Skrevet 19. februar 2019 Pleier å ha vansker med å sovne fordi jeg forestiller meg skikkelser ofte og må gå og slå på lyset osv. Er livredd for å oppleve dette, er av og til redd for å sovne... har opplevd å være våken uten å kunne bevege meg men da har det ikke skjedd noe skummelt (tror det bare har skjedd når jeg har sovna i løpet av dagen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 19. februar 2019 #69 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Å ikke sove er helt fælt. Endret 30. november 2019 av Arwen Undómiel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #70 Del Skrevet 19. februar 2019 Har hatt søvnparalysr en gang for ca 10 år siden. En mann i svarte klær og svart flosshatt sto rett ved sengen min å bare stirret på meg mens han kom veldig sakte mot meg så jeg så ansiktet hans på nært hold. Han var så stygg og skremmende! Det var helt grusomt og jeg var livredd! Anonymkode: ed873...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 3. juli #71 Del Skrevet 3. juli 5 år senere.. Jeg våknet i dagtidlig av søvnparalyse, jeg våknet av at jeg rista, skikkelig.. også så jeg en mannlig skikkelse stå i enden av senga mi, sånn lignende: Det var heeeelt forferdelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #72 Del Skrevet 3. juli Beetlegirl91 skrev (17 timer siden): 5 år senere.. Jeg våknet i dagtidlig av søvnparalyse, jeg våknet av at jeg rista, skikkelig.. også så jeg en mannlig skikkelse stå i enden av senga mi, sånn lignende: Det var heeeelt forferdelig! Huff, så skummelt! Anonymkode: 5ad42...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #73 Del Skrevet 3. juli Vet ikke om det var søvnparalyse jeg hadde, men da jeg var barn så opplevde jeg ofte følelsen av at brystet ble presset ned i senga og at alt strammet seg på en måte. Så aldri noe, og husker jeg synes den følelsen var god på en måte. Anonymkode: 5ad42...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #74 Del Skrevet 4. juli Ser jeg meg selv ovenfra og ned på der jeg sover. Som regel hører jeg skritt rundt omkring i huset eller disse vandrerne som jeg kaller dem. De går gjerne bort til der jeg ligger å ser på meg og jeg kjenner når de kommer bak ryggen min. Verste av disse vandrerne er den gangen den bøyde seg over for å se på ansiktet mitt og da kjente jeg store smerter i kroppen i det jeg så ett lysende ansikt rett før jeg våknet. Anonymkode: 69dc1...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. juli #75 Del Skrevet 4. juli Jeg har innimellom en stor, pelsete hund som er i rommet, den gjør ingenting, bare sitter og stirrer. Jeg har flere faktiske hunder (kjæledyr), og misstenker at tasselydene deres (de sover også på soverommet og beveger seg innimellom på natta) trigger mareritthunden. Har hatt mareritthunden også før jeg fikk faktiske hunder (mareritthunden ligner heller ikke på de ekte hundene, da mareritthunden er mye større og mer marerittaktig av utseende). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #76 Del Skrevet 5. august Når jeg var 12 var jeg skikkelig syk med lungebetennelse, og jeg vet ikke om det var søvnparalyse eller feberfantasi, men da opplevde jeg slikt. En mann som satt i gyngestolen på rommet mitt med en stav , og passet på at ikke noen ubeskrivelige vesener i gangen kom inn på rommet mitt. Han såg litt skummel ut han også, men jeg visste instinktivt at han var på min side. Jeg så han 3-4 ganger i løpet av den perioden. Aldri opplevd liknende før eller siden. Anonymkode: 2ceb0...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå