Gå til innhold

Er dette greit? Vold i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såklart. Jeg vet at vold ikke er greit og jeg unnskylder ikke meg selv. Jeg lurer bare på hva folk mener er greit i forhold til å ta igjen.

Anonymkode: e1aad...1c1

Du får slå noen på din egen størrelse neste gang, så slipper du å få dobbelt igjen. 

Anonymkode: c6dec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herremann skrev:

til TS, hva synes du om denne historien:

jeg(mann) står i kø for nattmat på byen. bak meg står en kar som er dobbelt så stor.
jeg synes han er frekk i kjeften, så jeg velger å slå til han.
han slår meg så tilbake 4-5 ganger.

hvem har "feil" her?

Begge har "feil".. 

Anonymkode: fac61...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er verst da. Å klapse til først eller slå mange ganger tilbake? Føler ikke at jeg kan si noe når jeg klapset han først.

Anonymkode: e1aad...1c1

Begge deler er like ille. Man slår ikke.. 

Anonymkode: fac61...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Whiskas skrev:

Det finnes ikke noen omstendigheter som rettferdiggjør at en mann legger hånd på en kvinne noensinne. Han burde ha forlatt "åstedet" og ts bør forlate ham.

Men det finnes omstendigheter som rettferdiggjør at en kvinne legger hånd på en mann?

De burde definitivt forlate hverandre - helt enig. Så burde begge lære seg at å slå ikke er greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Whiskas skrev:

Det finnes ikke noen omstendigheter som rettferdiggjør at en mann legger hånd på en kvinne noensinne. Han burde ha forlatt "åstedet" og ts bør forlate ham.

Er det noe som kan rettferdiggjøre at en kvinne smekker til en mann?

Anonymkode: d9966...8e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe som kan rettferdiggjøre at en kvinne smekker til en mann?

Anonymkode: d9966...8e8

Nei. Det er også forkastelig, dog havner ikke en mann på sykehus av et klaps med flat hånd. Et skikkelig knyttneveslag fra en mann kan skamfere, knekke bein eller i verste fall drepe, f eks pga indre blødning eller at den han slår dunker hodet mot en skarp kant på vei mot gulvet.

Anonymkode: 686d8...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga han et klaps og var ikke utagerende ellers så jeg trengte ikke å holdes fast og det var ikke noe som tilsa at jeg skulle slå mer. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Men du er enig i at å klapse folk ikke er freds-forebyggende, men heller motiverer til vold og aggresjon?

Og hva er denne utroskapen for noe, har du i tillegg til å klapse til han, beskyldt han for utroskap? Er det noe han har innrømmet eller har du snoket i hans ting for å komme med anklageleser?

Hvis han har innrømmet utroskap, hvorfor klappe til han da? Er du ikke glad for å vite hva mannen din driver med? Skulle du heller ønske at du var uviten og lykkelig i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er også forkastelig, dog havner ikke en mann på sykehus av et klaps med flat hånd. Et skikkelig knyttneveslag fra en mann kan skamfere, knekke bein eller i verste fall drepe, f eks pga indre blødning eller at den han slår dunker hodet mot en skarp kant på vei mot gulvet.

Anonymkode: 686d8...7b6

Det er derfor man må være litt forsiktig ikkesant? Mennesker kan bite fra seg, - og det må du lære i stedet for synes det er så gøyalt å tirre mennesker. Hvorfor synes du det er riktig egentlig? Er det for det ikke er farlig sånn som du selv sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i helvete slår DU han i utgangspunktet?

Det er ihvertfall ikke greit!

Anonymkode: 347a4...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, waco skrev:

Det er derfor man må være litt forsiktig ikkesant? Mennesker kan bite fra seg, - og det må du lære i stedet for synes det er så gøyalt å tirre mennesker. Hvorfor synes du det er riktig egentlig? Er det for det ikke er farlig sånn som du selv sa?

Lær deg å lese! Jeg skriver at det er forkastelig, ikke at det er riktig! Og hvor i huleste skriver jeg at det er gøyalt å tirre mennesker? Leser du i det hele tatt trådene du skriver i eller bare siterer og svarer du helt vilkårlig?

Anonymkode: 686d8...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å lese! Jeg skriver at det er forkastelig, ikke at det er riktig! Og hvor i huleste skriver jeg at det er gøyalt å tirre mennesker? Leser du i det hele tatt trådene du skriver i eller bare siterer og svarer du helt vilkårlig?

Anonymkode: 686d8...7b6

Jeg svarer bare helt vilkårlig på slutten av tråden ja. Årsaken til at jeg gjør det er at jeg liker kjappe kommentarer bedre enn lange kjedelige avhandlinger.

For alt vi vet så kan det hende at mannens gjengjeldelse faktisk fungerer forebyggende for fremtidelige klaps! Det må du ha med i regnskapet.

Forøvrig er jeg enig i at det å klapse er forkastelige, faktisk så mye at det ikke forekomme uten en reaksjon. Å gi mennesker ørefik er krenkende og alle mennesker som er glade i oppdragelse og rettferdighet vil selvsagt være enige i at en liten lærdom er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå er IKKE greit uansett hvem som slår!!! Husk, og vær så snill og lær det til neste gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, waco skrev:

Jeg svarer bare helt vilkårlig på slutten av tråden ja. Årsaken til at jeg gjør det er at jeg liker kjappe kommentarer bedre enn lange kjedelige avhandlinger.

For alt vi vet så kan det hende at mannens gjengjeldelse faktisk fungerer forebyggende for fremtidelige klaps! Det må du ha med i regnskapet.

Forøvrig er jeg enig i at det å klapse er forkastelige, faktisk så mye at det ikke forekomme uten en reaksjon. Å gi mennesker ørefik er krenkende og alle mennesker som er glade i oppdragelse og rettferdighet vil selvsagt være enige i at en liten lærdom er på plass.

Men da overser du jo helt at den mannen krenket meg på det aller groveste først. Utroskap og løgn er det bedre enn en liten klaps?

Anonymkode: e1aad...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da overser du jo helt at den mannen krenket meg på det aller groveste først. Utroskap og løgn er det bedre enn en liten klaps?

Anonymkode: e1aad...1c1

Åssen veit du at han er utro? Snoket du i tingene hans eller innrømmet han det av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen i forholdet har gjort eller sagt noe fryktelig sårende til damen, og damen blir så fortvilet og sint at hun klapser til mannen med flat hand, er det greit at mannen slår tilbake fire-fem ganger med full styrke når han er mye større og sterkere enn henne? Er det greit å ta igjen dobbelt eller mer? Jeg vet at det ikke er greit å slå i utgangspunktet, jeg er bare interessert i å vite hva folk mener om å ta igjen med flere ganger styrke og intensitet. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Ha ble vel lei av at du filer til han hver gang når du blir sint, så det kokte vel over for han og han slo tilbake.  Har jeg rett når jeg sier at dette ikke er første gang du filer til han?

Anonymkode: a3183...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ble vel lei av at du filer til han hver gang når du blir sint, så det kokte vel over for han og han slo tilbake.  Har jeg rett når jeg sier at dette ikke er første gang du filer til han?

Anonymkode: a3183...0bb

Nei det har du ikke.

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da overser du jo helt at den mannen krenket meg på det aller groveste først. Utroskap og løgn er det bedre enn en liten klaps?

Anonymkode: e1aad...1c1

Men herlighet.. Så gå da vel! Hvorfor i all verden gidder du å begynne og krangle med en som har vært utro mot deg og krenket deg? Pakk sakene og dra for svingende! Ikke begynn med vold.. 

Anonymkode: fac61...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...