Gå til innhold

Er det noen jobber du aldri kunne tenkt deg å jobbe med og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg er uføretrygdet.

 

Når vi snakker om offentlig gapstokk.

Anonymkode: 1da7d...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når vi snakker om offentlig gapstokk.

Anonymkode: 1da7d...44f

Det er i vert fall ingen offentlig gapestokk, hvilket jo nettopp er bra. Du kan være en likeverdig del av samfunnet selv om du faktisk er nederst på rangstigen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Det er i vert fall ingen offentlig gapestokk, hvilket jo nettopp er bra. Du kan være en likeverdig del av samfunnet selv om du faktisk er nederst på rangstigen.

 

Ja, så lenge ingen spør deg om hva du jobber med.

Anonymkode: 1da7d...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så lenge ingen spør deg om hva du jobber med.

Anonymkode: 1da7d...44f

I det minste har du en likeverdig sjanse!

 

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Helse-og omsorgsyrker og andre yrker der man må jobbe tett på mennesker, høre på klaging, trøste, støtte, motivere eller overtale folk til å gidde å gjøre ting. Hvis jeg i det hele tatt må jobbe med mennesker bør det være på et overfladisk og ikke-deprimerende plan. Psykolog er det verste yrket jeg kan tenke meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

I det minste har du en likeverdig sjanse!

 

Ærlig arbeid er uansett mer respektert, om det så er i kassa på Shell.

Anonymkode: 1da7d...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig arbeid er uansett mer respektert, om det så er i kassa på Shell.

Anonymkode: 1da7d...44f

I virkeligheten er det ikke det, hvilket gjør uføretrygd så mye bedre enn alternativet.

Samtidig som uføretrygd faktisk høyner markedsverdien til de laveste lønninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig arbeid er uansett mer respektert, om det så er i kassa på Shell.

Anonymkode: 1da7d...44f

Pisspreik!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De merker det nok ikke. Jeg holder masken. Men å BLK slått og truet hver dag på jobb er ikke kos :)

Anonymkode: ee86f...420

Uff, kjedelig at du opplever det på jobb. Vet om mange som er ute for det samme, og det er utfordrende. Som regel har det gått i perioder der det har gått over. Men det er slettes ikke alle som er sånn. De jeg har jobbet med har vært svært snille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom valget stod mellom å jobbe, og å ikke jobbe, hadde jeg gjort hva som helst. Så lenge det er lovlig og etisk. Det vet jeg med ganske høy sikkerhet, da vi er i en situasjon der mannen tjener "nok", og jeg tre ganger har flyttet etter han i jobbsammenheng uten egen jobb, og virkelig holdt på å bli sprø av å ikke ha noe å dra til på dagtid. Sist tok jeg en butikk-jobb i to måneder da det var i utlandet og vanskelig å få jobb innen eget fagfelt. 

Men det er en del yrker som hadde trengt en del tilvenning. Alt som har med kroppen, stell, blod og så videre å gjøre (helse- og omsorgsyrker). Også alt som er ensformig og monotont. For eksempel å være nattevakt. Hadde foretrukket å være servitør med fullt tempo, press og dårlig lønn, fremfor å være lastebilsjåfør eller lignende. Liker at det skjer noe, og at man kan utvikle seg i jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenke meg å jobbe på et kontor i kommunen eller noe sånt. Synes det virker litt trist. Er sykepleierstudent og enormt glad for det! :) 

2 minutter siden, Athene skrev:

Dersom valget stod mellom å jobbe, og å ikke jobbe, hadde jeg gjort hva som helst. Så lenge det er lovlig og etisk. Det vet jeg med ganske høy sikkerhet, da vi er i en situasjon der mannen tjener "nok", og jeg tre ganger har flyttet etter han i jobbsammenheng uten egen jobb, og virkelig holdt på å bli sprø av å ikke ha noe å dra til på dagtid. Sist tok jeg en butikk-jobb i to måneder da det var i utlandet og vanskelig å få jobb innen eget fagfelt. 

Men det er en del yrker som hadde trengt en del tilvenning. Alt som har med kroppen, stell, blod og så videre å gjøre (helse- og omsorgsyrker). Også alt som er ensformig og monotont. For eksempel å være nattevakt. Hadde foretrukket å være servitør med fullt tempo, press og dårlig lønn, fremfor å være lastebilsjåfør eller lignende. Liker at det skjer noe, og at man kan utvikle seg i jobben. 

Jeg skal love deg at å være nattevakt på f.eks en sengepost absolutt ikke er noe ensformig og monotont. Det er ikke sånn at alle pasientene sover om natta. :) 

Anonymkode: de896...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å aldri ha noen som helst jobb igjen. Aldri om jeg ville valgt jobb over å ikke jobbe om jeg hadde økonomi til det.

Så mitt svar blir alle jobber jeg har hatt. 

Anonymkode: 5e09c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe med mennesker. Som jobbe på institusjon eller omsorgsbolig, uavhengig av om det er for 'godtfungerende' eller ikke. Har bodd i noe tilsvarende, og vet at enkelte folk kan være litt av en utfordring ift utadgering, bl a. Synes det er bra at noen er åpne for å jobbe med forskjellige mennesker, men jeg hadde ikke taklet stadig sinne-utbrudd, f eks. Det samme gjelder for øvrig lærer- yrke, jobbe i barnehage, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke tenke meg å jobbe på et kontor i kommunen eller noe sånt. Synes det virker litt trist. Er sykepleierstudent og enormt glad for det! :) 

Jeg skal love deg at å være nattevakt på f.eks en sengepost absolutt ikke er noe ensformig og monotont. Det er ikke sånn at alle pasientene sover om natta. :) 

Anonymkode: de896...fe3

Tenker da på nattevakter der det ikke skjer noe, typ sikkerhetsvakt :)  Da jeg lett kjeder meg. 

Kontorjobber kan være veldig ok Du jobber med mennesker rundt deg, skaper system og orden, og har potensiale for å effektivisere og forbedre etablerte rutiner. For min del hadde det vært foretrukket over sykepleieryrket. Hadde slitt med å stadig måtte jobbe natt, og ofre kvelder og helger. Godt vi er forskjellige, da klarer vi å fylle alle stillinger i samfunnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sykepleier, men du vet det er forskjellig arbeidsoppgaver sant? Du har ikke vært på sykehus osv og sett forskjellen? 

Hvis jeg måtte velge så hadde jeg uansett ikke valgt lege, da det å ha så mye ansvar for et menneske og en feil medfører kanskje død. Det ville jeg taklet dårlig..

Anonymkode: 909ce...560

En feil begått av en sykepleier kan vel så mye føre til død, som en feil begått av en lege...

Anonymkode: c4f9a...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎08‎.‎2016 at 20.40, Athene skrev:

Dersom valget stod mellom å jobbe, og å ikke jobbe, hadde jeg gjort hva som helst. Så lenge det er lovlig og etisk.

Pisspreik! Hadde du vært i en Amerikansk situasjon, ville du vært overglad for å få norsk trygd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sen som står aller sist på samlebåndet på et slakteri. Altså den som tar livet av dyrene. Dreper kanskje 200kuer kver dag ved å sette en slaktehanske i panna på de før de faller sammen. Tror jeg aldri hadde vendt meg til det. Selv om det var 200kuer hver dag. 5dager i uka. 

Barnehage. Makan til bråk og vrange unger! Ofte må man bytte bleier på de også :O

Jobbe med psykisk utviklingshemmende. Det er skremmende og uberegnelige folk som tar seg best ut på lang avstand :/

Prest. Formidle en løgn om demoner og trollmenn som uten videre har tryllet frem hele verden. Hadde nok lett blitt gjennomskuet.

Begravelsesagent. Drive å styre med døde mennesker og folk som opplever sitt livs sorg. Bare nød og elendighet. 

Mange nevner gynekolog. Men enda verre: Analog ;) Det er et yrke hvor folk kommer hvis det er noe alvorlig galt med disse kroppsåpningene. Da tror jeg ser mye stygt. 

Ambulansesjåfør. De står til halsen i bare nød. Når de kommer frem er det bilulykker, døende mennesker og vettskremte pårørende. 

Politi. Det meste de jobber med er ikke bankran og "tøffe ting": Men rus og psykiatri. All respekt til de som driver med dette. 

Telefonsalg, dørsalg og annet oppsøkende salg som krenker personers privatliv. Hvis noen har lyst å kjøpe noe. Så greier de fint å oppsøke der det blir solgt på egenhånd. Burde virkelig vært forbudt. Jeg hadde hatt veldig vondt inni meg hvis jeg gjorde noe slikt. 

Mye annet innen helse der nød, uberegnelig galskap eller død er en del av hverdagen. Det hadde ødelagt meg. 



 

Anonymkode: 4eb35...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jobbe på ett sted med bare kvinner. Særlig kvinner på 50+

Har en positiv og livsglad venninne som på kort tid har blitt deprimert, mistet motet og seg selv. Makan til baksnakking og konflikter hun har vært gjennom. Jeg trodde ikke det var så ille, for jeg har møtt disse damene og de virker søte og utrolig sjarmerende, helt til jeg fikk høre lydopptak av hvordan de behandler henne. Sjokkerende! 

Ett av opptakene gikk ut på å komplimentere venninnen for presentasjon hun hadde jobbet for, men at snittet i klærne hennes var feil som fikk magen til å se større ut enn det var. Da ble de andre distrahert fra å få med seg noe annet enn den JÆVLA KJOLEN DIN!!! (kollegaen hadde skreket i opptaket) en annen gang gikk ut fra at man ikke skal ha personlig ting på eget kontor. Venninnes bilde av kjæresten som hun fant i søpla. De fleste har klær lagret på kontorene sine, pluss mye annet. Blitt pålagt overtid hver gang hun har noen spennende planer etter jobb. Da gjerne 5-10minutter før hun drar. Drar hun før hun er ferdig blir det ikke hyggelig for henne neste arbeidsdag, eller bli oppsøkt av sjefen etter jobb på privaten. Sjefen satt plutselig på bordet ved siden av på restauranten venninnen var på. Sjefen ble ikke invitert til bordet og lot det gå utover venninnen på jobb neste dag. Da var vennene hennes ufordragelige sa sjefen på ett fellesmøte. 

Tidligere var venninnen en blid og positiv jente, men hun er blitt en skygge av seg selv. I helgene, særlig fredagskveld er hun seg selv, men allerede på søndagskveld ligger hun med mageknipe og gråter for hun gruer seg til å dra på jobb. 

Ikke skjønte vi hvorfor hun ikke fikk jobb andre steder, men hun brukte en annen kollega som hun har ett godt forhold til som referanse. Da en felles venn av oss ringte og latet som om han var en arbeidsgiver fikk han høre mye løgn om henne. Lat, udugelig, kler seg usømmelig og var mest opptatt av å flørte med menn i arbeidstiden.

Kvinner er kvinner verst.  

 

Anonymkode: 16ba2...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...