Gå til innhold

Dere ufrivillig barnløse hvor gamle er dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, maid skrev:

Jeg er uenig, av den grunn at du vil at mensen skal komme naturlig, og du tar derfor ikke noe for det. Legen gir det ikke ut så "tidlig" fordi man skal ha gått ganske lenge for å være ufrivillig barnløs. Greit at når man bestemmer seg for å prøve ville man gjerne hatt positiv test allerede dagen etterpå, jeg vet akkurat hvordan det er 😉 du vet at det anbefales å slutte på ppiller 1 år-4-5 måneder før man begynner å prøve-NETTOPP på grunn av det der. Så derfor mener jeg personlig at du ikke er ufrivillig barnløs så tidlig. Men alle ser på det forskjellig. Det er bare min mening. Det er heller ikke meningen å være spydig :-)

Men hun ser på seg selv som ufrivillig barnløs og det er en grusom nok følelse å sitte med uten at du trenger å kverrulere på det. Kan godt hende du mener det velmende, men det er tydelig at den du kommenterer ikke ser det slik så jeg synes du skal la denne debatten om et sårt tema ligge nå.

Anonymkode: f6788...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28år, vært prøver i 2år.

Anonymkode: 48c41...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overraskende mange unge som sliter her inne. Jeg er selv i 5pp og hver gang mensen kommer blir vi skuffet. Føler virkelig med dere som har prøvd lenge<3

Anonymkode: 58519...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, July 29, 2016 at 4.34, AnonymBruker skrev:

Sen provosert abort etter press, komplikasjoner. Kan ikke få barn. 33.

Anonymkode: 6fcb8...9fa

Klem til deg, det var trist å lese. Ikke med hjelp heller?

Ts: Jeg var 36 da vi oppsøkte en klinikk for å få hjelp. Etter flere prøverørsforsøk lyktes vi og fikk barn i vinter.

Endret av Biloba
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som er ufrivillig barnløse er godt oppe i 30 årene. Utfra denne tråden virker det som majoriteten en i 20 årene. 

Anonymkode: ea890...afd

Ja, man lærer så lenge man lever. ;) 

Er det noe galt, så har det ofte vært galt hele tiden. 

Anonymkode: 5f5fd...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 nå, var 24 da vi begynte å prøve. Fikk et barn etter 3 års prøving, inkl. to ivf-forsøk. Har nå hatt tre negative søskenforsøk. 

Anonymkode: b57c9...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 år og han er 35 år.

Vi har prøvd i 2 år. Et negativt ferskforsøk og et avbrutt fryseforsøk.

Jeg har ei jente på 9 år og han ei jente på 8 år fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg svare, selv om vi ikke prøver lenger?

Vi begynte å prøve når jeg var 25. Når det ikke gikk som planlagt, startet vi utredningen. Konklusjonen var at han hadde dårlige svømmere, og vi søkte etter hvert om prøverørsbehandling.

Etter fire år med prøving ble jeg gravid, før vi fikk begynt prøverørsbehandlingen.

Jeg vil bare dele at det er mulig å bli spontant gravid etter lang tids prøving, selv med problemer - gi ikke opp håpet!

(Jeg har faktisk blitt gravid to ganger til etterpå, og er nå godt fornøyd med flokken på tre).

Stå på jenter, heier på dere :blomst:

Anonymkode: 44f06...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 11.49, miore skrev:

Jeg er 31 nå, men var 27 da jeg sluttet på pillen for å prøve å få førstemann! Endte med prøverør 2.5 år senere.

 

Den 27.7.2016 at 21.46, Valmuen skrev:

27, prøvd siden august 2013, 3 SA/MA. Er nesten 20 uker gravid nå da, og alt har sett bra ut så langt, får tett oppfølging av sykehuset :)

 

Den 3.8.2016 at 10.16, AnonymBruker skrev:

30 nå, var 24 da vi begynte å prøve. Fikk et barn etter 3 års prøving, inkl. to ivf-forsøk. Har nå hatt tre negative søskenforsøk. 

Anonymkode: b57c9...0eb

 

Den 3.8.2016 at 16.08, Renate176 skrev:

Jeg er 29 år og han er 35 år.

Vi har prøvd i 2 år. Et negativt ferskforsøk og et avbrutt fryseforsøk.

Jeg har ei jente på 9 år og han ei jente på 8 år fra før. 

Altså, ingen av dere er vel ufrivillig barnLØS. Dere har jo barn. Dere slet bare med å få det/sliter med nr 2. 

Anonymkode: 839e4...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/1/2016 at 22.00, Biloba skrev:

Klem til deg, det var trist å lese. Ikke med hjelp heller?

Ts: Jeg var 36 da vi oppsøkte en klinikk for å få hjelp. Etter flere prøverørsforsøk lyktes vi og fikk barn i vinter.

Takk. Jeg er ca 99% steril. Det kan være jeg kunne blitt gravid med assistert befruktning. Men jeg vet ikke. Jeg kvalifiserer ikke til utredning osv. Singel og ikke så rik.

Anonymkode: 6fcb8...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Altså, ingen av dere er vel ufrivillig barnLØS. Dere har jo barn. Dere slet bare med å få det/sliter med nr 2. 

Anonymkode: 839e4...350

Eh, nei, jeg er da vel barnløs fram til ungen er født?? Har vært gravid flere ganger, men de bare dør i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...