Gå til innhold

Dyretesting


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Noen som har en link til en side hvor det er listet opp hvilke hud, hår og kosmetikk-merker som tester på dyr? har mistet linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Husk på at det med: Ikke testet på dyr - kun betyr det ferdige produktet. Det sier absolutt ingen ting om hvorvidt de forskjellige ingrediensene eller råvarene til ingrediensene er testet på dyr.

Ikke vet jeg hvor man kan sjekke dette heller, men jeg tror nok at dersom man ikke har mennesker som frivillig brukes som testdyr, så er det dyrene som må til pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "det meste" er faktisk testet på dyr. Noen av navnene som er nevt er produsentnavnet og ikke navnet på selve produktet.... nei,ser forresten at de har oppdatert listen nå. Tenk at Kleenex er testa på dyr?! hvorfor i allverden trenger de det? det er jo vi som skal snyte oss i papiret?

Jeg har printet ut de listene og klippet den pent til slik at den ligger i lommeboken når jeg er på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body shop garanterer iallefall at ingen av ingrediensene i deres produkter er testet å¨dyr. å d er jo godt da :) hadde bare alle vært som body shop. :roll:

mener vi har kommet så pass langt nå i 2004 at det skulle være unødvendig å påføre alle disse dyrene så mye smerte etc.og de fleste stoffer må vel ha blitt testet ut nå da?kan de ikke bare bruke de ferdigtestede stoffene de har allerede da. hvor mye mer nytt trenger de egentlig innen kosmetikk?

fatter ikke folkene som får seg til å gjøre disse tingene jeg... :roll: :evil: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder BodyShop har jeg tidligere lest at ingrediensene i en del av deres produkter lages av andre produsenter, og BodyShop kan ikke garantere at disse ikke tester på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye en ting her:

For å få lov til å selge produktene, må alle ingrediensene ha blitt testet. Om ikke et firma har testet selv, må de ha brukt informasjon fra andre som har testet. Det er jo like uetisk det, synes jeg.

Dyretesting er ille uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...