Gå til innhold

Ansatt som truer med oppsigelse hvis ikke fri i jula


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er bruken jeg reagerte på. Vi vet at både arbeidsgiver og arbeidstaker er kvinner/hun. Dersom AB refererte til en "arbeidsgiver uten veldig mye ledererfaring bakpå. " som ikke er TS, så er arbeidsgiver maskulinum, og skal referes til som "han".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg synes ikke spesialbehandling er noe som hører hjemme i arbeidslivet. Hvis de andre må jobbe, så må hun også det. Spesielt på en arbeidsplass dominert av kvinner kan det fort bli sur stemning og bitching om én ansatt med samme stilling som de andre får fordeler de andre ikke får. Og når det gjelder rundt juletider - jeg hadde blitt rasende forbanna om jeg hadde blitt tildelt en haug med vakter i tillegg til mine egne om en av kollegene mine sutret seg til fri store deler av jula hvert fordømte år. Slike ting skal byttes på og være rettferdig for å opprettholde bra stemning og godvilje blant de ansatte. Hvis hun ikke har krav på det så får det bare være tough shit for hennes del. Hvis vi vil ha fri så bytter vi med kollegene og jobber for de igjen når det passer for oss og de, eller så spør vi sjefen pent og hører om det passer. Hvis det ikke går, så går det ikke. Sånn er det å være i jobb. 

Du er sjefen - du skal behandle dine ansatte med respekt og ha en god tone me de, men noe venninneforhold eller spak jatting fører aldri noe godt med seg. Det er ikke bra om en av dine ansatte klarer å overkjøre deg, da kan det i verste fall føre til forsømmelse av arbeidsoppgaver og "jaja, det ordner seg nok" holdninger. 

Det er lenge til jul og du rekker å lære opp nye til den tiden om hun bestemmer seg for å si opp. Det er for dumt at hun skal kreve ting de andre ikke har krav på. Og det at hun vil si opp kan like gjerne bare være en trussel fordi hun vet at hun har deg tvinnet rundt lillefingeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BabyBlue skrev:

Jeg synes ikke spesialbehandling er noe som hører hjemme i arbeidslivet.

Selvfølgelig hører spesialbehandling hjemme i arbeidslivet, ellers hadde det knapt vært mulig for enkelte yrkesgrupper å danne bedrifter. Jo høyere kompetanse/resultat, jo flere særkrav kan man stille. TS har sagt lite om rammene rundt de enkelte terapautene, og det gjør det vanskelig å si noe kontret. Men på generelt grunnlag virker det tullete at en noenlunde selvstendig terapaut med egne kundelister ikke selv skal kunne velge når hun tar fri. Dersom dette ikke er tilfelle i denne bedriften oppfordrer jeg TS til snarest mulig å si opp den ansatte så hun finner seg en bedre sjef og bedre arbeidssted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...