Gå til innhold

Date alenemødre som sjelden har barnefri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den Tuesday, July 26, 2016 at 9.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet endel alenemødre og det har som regel vært god kjemi tilstede. Men, ting dabber vanligvis av til ingenting mere pga av at altfor mange alenemødre sjelden har nok barnefri til å bli kjent med en ny person i livet. 

Hva er det alenemødre som sjelden har barnefri for dating egentlig søker? Er datingen kun tidsfordriv og et ønske om bekreftelse på at man er attraktiv? 

Hva er foretrukket intensivitet på datingprosessen for alenemødre i tidsklemma? Date 1gang i uka - telefonsamtale 2 ganger i uka - 5 tekstmeldinger i uka? 

Anonymkode: c9e0b...f62

Jeg er tilnærmet 100% alene med barnet. Hun er hos faren annenhver lørdag på dagtid samt hver onsdag ettermiddag. Hun sliter med innsovning og kan pr nå ikke legges av andre. Vi har kun ett soverom, med inngang fra stua. Dating er relativt komplisert for tiden for å si det sånn. Legg til at jeg bor på landet, så blir det ikke enklere.

Jeg er på leting etter en trygg og god mann. En som kan tilføre kun gode ting til mitt og veslas liv. Samtidig som jeg har det veldig fint alene, så det har ingen hast. Jeg koser meg med å bli kjent med folk, så blir det som det blir. 

Anonymkode: cf5ac...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du date flere, da vet du. Bare pass på at ingen har barnefri samtidig. (Det burde det vært laget en komedie om - hvis det ikke er gjort allerede).

Nei, men seriøst. Jeg skjønner. Det som man prøver å få til å gå av et forhold, brenner plutselig ut til ingen ting - og det beste av alt er at du på mange måter har kastet alt for å få til å treffe henne når barna er ute av vegen. Evt at du er stuptrøtt fordi du har truffet henne om kvelden og ikke kommet deg hjem i rimelig tid.

Det er desverre slik at det er et veldig sterkt og noen ganger ubrytelig samhold mellom mor og barn, og det er rett og slett ikke plass til deg eller andre i den tilværelsen. Hun har fått ett barn med drømmemannen - han var ikke til å leve med på ett eller annet vis - men altså bruker hun hele livet sitt på å oppdra ett av avkommene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet... og jeg lever et ganske vanlig liv. Hvis eksen skal på date så sender han meg en mld og skal jeg på date så sender jeg han en mld.
Ut over det så har jeg venner som gjerne tar barnet et par time her og der hvis jeg ikke har noen andre.

Jeg føler meg rett og slett ikke bundet og har aldri følt meg bundet med barn i hus. Jeg skjønner veldig godt at man som ny partner ønsker å bli verdsatt, og det skulle bare mangle at mor/far setter barnet sitt til side i 5 min for å bli kjent. Ellers er hun/han faktisk egentlig ikke interessert i deg i første omgang.
Alle problemer har en løsning om man bare vil og ønsker å løse dem.

Anonymkode: 887ab...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med date barnefaren?? I dag gir folk opp for lett. Så blir de sjalu. Nye damen blir sjalu. Barna lider og må bo i to hjem. For en oppvekst og for noen syke grunner folk slår opp av i dag. Trist utvikling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/27/2016 at 8.52, Handymanhedmark skrev:

Vil heller date ei dame med barn da jeg har barn selv. Like barn leker best ☺

Tror det ligger noe i dette. Det er nok lettere for dere som allerede har barn, at dere møter hverandre. Det tar jo veldig lang tid å etablere noe stabilt og seriøst - mye lengere tid enn det hadde gjort hvis det ikke var barn i bildet. Dater du noen som allerede har barn og har samme livsstil så er begge to ute etter å bruke 10 måneder på å date noen. 

Anonymkode: b2b81...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, July 26, 2016 at 9.29, AnonymBruker skrev:

For min del er det å treffe hverandre 1 dag i uka omtrent det jeg er villig til uansett i datingfasen, spesielt tidlig. Jeg har venner, hobbyer, jobb/studier og alenetid som skal prioriteres også.

Anonymkode: 1f217...a00

Enig. Å møtes en gang i uka funker best for meg å. Man har jo et liv og ikke alle har tid til å møtes flere ganger i uken. 

Jeg datet en dame som ville møtes hele tiden. Gjerne hver dag. Hun ringte og maste , og til slutt fikk jeg nok. Hun var alt for needy. Må jo forstå jeg har et liv utenom dating også. 

Anonymkode: a1044...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 14.34, AnonymBruker skrev:

Oi, overraskende positive svar i en tråd om alenemødre, bare sistemann over meg som virket litt negativ :P 

Jeg er alenemor, men har delt omsorg. Vet ikke om du sikter til de som er 100% alene når du snakker om alenemødre eller om du regner med oss som har 50/50 også? 

Uansett - for min del er jeg avhengig av at mannen har sitt eget liv og egne interesser, venner osv. På den måten blir det ikke noen skjevfordeling i forholdet (etter min erfaring). Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og det passer egentlig helt perfekt. Han var tidligere sammen med en dame (barnløs) som han til slutt måtte gjøre det slutt med, grunnet at hun følte seg nedprioritert i forholdet pga jobben hans. Så sånn sett er vi perfekte for hverandre fordi jeg igrunn ikke merker noe til at han jobber så mye, fordi da har jeg f eks barnet eller er med venner, pluss at jeg er student og jobber. Og han merker ikke noe til at jeg har mindre tid enn barnløse damer fordi da er han uansett opptatt med jobb. ;-) 

Men tror ikke menn som har veldig behov for å sees veldig ofte og mye bør date noen som er alenemor kanskje? 

Anonymkode: 3b4fb...19c

De som har avtalt 50/50 er jo ikke aleneforeldre - de er en familie, der mor har barnet 1 uke og far 1 uke...osv.

 

 

Anonymkode: 79311...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 9.26, skruf skrev:

Da jeg var alenemor så datet jeg han som nå er mannen min annenhver helg når ungen var hos faren. Vi hadde også hjemmedater der han kom hjem til meg etter at ungen var sovnet (hun sovnet i 20-tida, så hadde jo hele kveldene disponibel).

Gikk 6mnd før han og jentungen møttes. 

Heldigvis så var han en tålmodig fyr som syntes hjemmedating var ok, for nå har vi vært gift i over 10 år :)

Kan ikke svare for andre, men jeg har aldri datet som tidsfordriv eller bekreftelse på attraktivitet. Var alene i 4 år med jenta mi, og at jeg møtte han jeg er gift med var en ren tilfeldighet og jeg var ikke på sjekkeren. De 4 årene alene brukte jeg til å fullføre utdanning og jobbe. Egentlig så hadde jeg vel gitt opp alt som heter mannfolk og så for meg et liv alene med datteren min. 

Dér er jeg akkurat nå. Håper jeg er like heldig som deg, men akkurat nå er den setningen realiteten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LadyL skrev:

Dér er jeg akkurat nå. Håper jeg er like heldig som deg, men akkurat nå er den setningen realiteten min. 

Bare vent å se, plutselig så går du deg rett på den store kjærligheten. Jeg var ikke på letning etter en ny mann, hadde sett for meg et liv alene med datteren for så som gammel dame å ende opp alene i ei hytte i skogen med 10 katter. Og vips så møtte jeg han på jobb. Noen år senere var vi gift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som har avtalt 50/50 er jo ikke aleneforeldre - de er en familie, der mor har barnet 1 uke og far 1 uke...osv.

Anonymkode: 79311...37c

En familie bør jo bo sammen og ikke bo hver for seg og date andre osv

Anonymkode: b2b81...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...