Gå til innhold

Menn, føler dere dere truet av kvinner som er sivilingeniør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler dere det er skummelt med kvinner som mestrer realfag? Mange menn er dårlige i realfag så ville kanskje tro det var flest som syntes det er litt skummelt 

Anonymkode: 587b3...c0e

Hvis tissen min hadde vært 1 cm lang, så ja da hadde det vært skikkelig skummelt!

Anonymkode: b84e7...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen din vil kanskje tro at dette er årsaken, men tror heller at det er noe ved hennes personlighet som er grunnen til at ingen finner hennes interessant.  Menn er faktisk mye mindre snobbete mht. hva dama gjør enn hva svært mange kvinner er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Realsfagsstudiene har jo blitt endret slik at vurderingskriteriene favoriserer kvinner. Dersom kvinner var bedre ville vi vel hatt noen kvinner som hadde oppfunnet noe.

Hvis jeg selv var sivilingeniør ville jeg vært irritert av at du sannsynligvis vil bli kvotert inn hvor som helst mens jeg ville bli diskriminert.

Men siden jeg ikke er sivilingeniør ville jeg ikke syntes det var skummelt, hvis jeg ville være det kunne jeg jo blitt det og jeg ville sannsynligvis tjent mer enn deg selv etter at jeg ble diskriminert på studiet og i arbeidslivet på grunn av kjønnet mitt.

Host !

Siv.Ing. tittel fikk du først som ferdig uteksaminert. 

Nyttet ikke å ha fått et par ekstra poeng ved inntak om du ikke evnet stå til eksamen.

Intet menneske uten realfagsinteresse ville søkt et studium på Gløshaugen, - og om du tror de jentene som søkte og ble tatt opp klarte det pga. ekstrapoengene, så tar du grundig feil.

Hver enste en av dem sjekket det ut, og ville dødd av skam om det oppdaget at de kun kom inn grunnet nevnte poeng.

Og ikke var det gjeldende for all retningene heller, så nå er du på tynn is :ler:

Anonymkode: a62ba...810

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Host !

Siv.Ing. tittel fikk du først som ferdig uteksaminert. 

Nyttet ikke å ha fått et par ekstra poeng ved inntak om du ikke evnet stå til eksamen.

Intet menneske uten realfagsinteresse ville søkt et studium på Gløshaugen, - og om du tror de jentene som søkte og ble tatt opp klarte det pga. ekstrapoengene, så tar du grundig feil.

Hver enste en av dem sjekket det ut, og ville dødd av skam om det oppdaget at de kun kom inn grunnet nevnte poeng.

Og ikke var det gjeldende for all retningene heller, så nå er du på tynn is :ler:

Anonymkode: a62ba...810

Allerede på barneskolen favoriseres jenter. De får bedre karakterer på VGS enn gutter, dette er bevisste endringer som ble gjort for å "oppfordre" jenter. De får også mer oppmuntring til å studere realfag. Utrolig synd, vi mister nok en god del smarte gutter på grunn av den absurde tilnærmingen til likestilling. 

Det er ikke tilfeldig at flere jenter studerer realfag nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke truet, men heller ikke interessert.

Ikke pga utdannelsen i seg selv, men fordi jeg ønsker å ha ei fritid å bruke på familie og barn. Ingeniører og sivilingeniører med 50-60 timers arbeidsuke, jobbreiser og som tenker jobb 24/7 er jeg ikke interessert i rett og slett.

I hovedsak finner man to kategorier arbeidstakere; 1. De som jobber for å leve, og 2. De som lever for å jobbe.

Jeg tilhører uten tvil katergori nr. 1. Jeg jobber for å ha en god nok lønn til å finansiere min fritid og mine hobbyer. Hadde jeg vunnet et stort beløp i lotto, hadde jeg sagt opp på dagen. Det store flertallet av ingeniører og sivilingeniører tilhører nok kategori nr. 2, og er derfor helt uaktuelt for meg.

Men ikke fordi jeg er "Truet"....

Anonymkode: a6461...de7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg har en venninne som er det, hun er sivilingeniør, høy, slank og har tykt og langt blondt hår. Hun får mye oppmerksomhet av menn men når de finner ut av yrket hennes forsvinner interessen. Nå er hun 27 og har ikke hatt et seriøst forhold

Anonymkode: 587b3...c0e

Hvis hun har vært gjennom 5års sivingstudier på Gløshaugen uten å ha hatt en kjæreste lurer jeg på om det er noe annet med venninna di som får gutter til å styre unna. Kanskje hun bare ikke er så interessert?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke truet, men heller ikke interessert.

Ikke pga utdannelsen i seg selv, men fordi jeg ønsker å ha ei fritid å bruke på familie og barn. Ingeniører og sivilingeniører med 50-60 timers arbeidsuke, jobbreiser og som tenker jobb 24/7 er jeg ikke interessert i rett og slett.

I hovedsak finner man to kategorier arbeidstakere; 1. De som jobber for å leve, og 2. De som lever for å jobbe.

Jeg tilhører uten tvil katergori nr. 1. Jeg jobber for å ha en god nok lønn til å finansiere min fritid og mine hobbyer. Hadde jeg vunnet et stort beløp i lotto, hadde jeg sagt opp på dagen. Det store flertallet av ingeniører og sivilingeniører tilhører nok kategori nr. 2, og er derfor helt uaktuelt for meg.

Men ikke fordi jeg er "Truet"....

Anonymkode: a6461...de7

Jeg, og flertallet av mine kvinnelige venner og kollegaer som er ing/siving, er i kategori 1).

Anonymkode: 4993d...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gummibjørn skrev:

Hvis hun har vært gjennom 5års sivingstudier på Gløshaugen uten å ha hatt en kjæreste lurer jeg på om det er noe annet med venninna di som får gutter til å styre unna. Kanskje hun bare ikke er så interessert?

 Hvorfor er det så rart at hun har studert der i 5 år uten kjæreste?

Anonymkode: 587b3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er skummelt, fordi det levner meg i en dårlig og potensielt lite kvinneattraktiv posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg har en venninne som er det, hun er sivilingeniør, høy, slank og har tykt og langt blondt hår. Hun får mye oppmerksomhet av menn men når de finner ut av yrket hennes forsvinner interessen. Nå er hun 27 og har ikke hatt et seriøst forhold

Anonymkode: 587b3...c0e

Kan det være at det er noe hun skylder på?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor er det så rart at hun har studert der i 5 år uten kjæreste?

Anonymkode: 587b3...c0e

Ikke direkte rart, men kjønnsfordelingen på Gløshaugen er ikke akkurat balansert, og det er et veldig aktivt studentsamfunn. For en tid tilbake reklamerte NTNU med "kjærestegaranti", de mente at hvis man var åpen og deltok i linjeforeninger eller på samfundet var det nesten umulig å ikke finne noen med kjærestepotensiale. Derfor tenker jeg at hun kanskje ikke egentlig har lyst på kjæreste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk innrømme at jeg blir litt trua.

Har bachlor som ingeniør selv, og er godt fornøyd med det. Tror alikevel ikke jeg hadde likt om dama var 'høyere opp' enn meg.

Da måtte jeg i såfall tjene mer enn henne, eller utmerke meg bedre på noen andre måter.

Egentlig veldig lite gira på å finne meg dame som er ingeniør i det heletatt..

Anonymkode: 1eb9b...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, amativeReflection skrev:

Allerede på barneskolen favoriseres jenter. De får bedre karakterer på VGS enn gutter, dette er bevisste endringer som ble gjort for å "oppfordre" jenter. De får også mer oppmuntring til å studere realfag. Utrolig synd, vi mister nok en god del smarte gutter på grunn av den absurde tilnærmingen til likestilling. 

Det er ikke tilfeldig at flere jenter studerer realfag nå.

Wow! - har naturlovene blitt endret for å "oppfordre" jenter ! :daane:

De smarte guttene du snakker om kommer inn på det de virkelig vil studere, - akkurat som de smarte jentene.  

At flere jenter studerer realfag er ikke overraskende. Dagens kvinnelige studenter på Gløshaugen har hatt kvinnelige rollemodeller i tekniske fag fra de ble født (sin egen mor, en tante, en faglig dyktig kvinne i nærmiljøet. Det er slutt på perioden i starten/midten på 80-tallet hvor kvinnelige Siv.Ing.er i de litt "særere" disiplinene var sjeldne fugler.

 

Anonymkode: a62ba...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow! - har naturlovene blitt endret for å "oppfordre" jenter ! :daane:

De smarte guttene du snakker om kommer inn på det de virkelig vil studere, - akkurat som de smarte jentene.  

At flere jenter studerer realfag er ikke overraskende. Dagens kvinnelige studenter på Gløshaugen har hatt kvinnelige rollemodeller i tekniske fag fra de ble født (sin egen mor, en tante, en faglig dyktig kvinne i nærmiljøet. Det er slutt på perioden i starten/midten på 80-tallet hvor kvinnelige Siv.Ing.er i de litt "særere" disiplinene var sjeldne fugler.

 

Anonymkode: a62ba...810

Nei, vurderingskriteriene har blitt endret slik at jenter får bedre karakterer.

Selvsagt kommer menn inn på det de vil, menn har i alle tider overkommet hindringer. Men det er langt lettere for en middelmådig kvinne å gjøre det bra som sivilingeniør enn for en middelmådig mann, selv om de er akkurat like flinke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp fryktelig mange siv.ing på tinder og happn. De gangene jeg har matchet med sånne jenter så har jeg mistet interessen ganske kjapt, for de snakker bare om yrket sitt, og det blir kjedelig i lengden :Gjesp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Doge skrev:

Jeg får opp fryktelig mange siv.ing på tinder og happn. De gangene jeg har matchet med sånne jenter så har jeg mistet interessen ganske kjapt, for de snakker bare om yrket sitt, og det blir kjedelig i lengden :Gjesp:

Jeg er 22 år gammel siving-student (jente), og har ikke noe problem med å få oppmerksomhet fra menn. (Både fra lavt utdannede og høyt utdannede menn.) Grunnen til dette er kanskje at jeg ikke "gjør noe nummer" ut av det; skriver det verken på facebook eller tinder etc. Jeg tror problemet er de som fokuserer så mye på at de går en "prestisjeutdanning"; Dette er svært usjarmerende,  det synes vel de fleste. Dette nevner du jo innlegget ditt også. :) Snakker/skryter lite om utdanninga mi i date-situasjoner fordi jeg vet at menn flest synes dette er uinterssant/feil fokus. 

Tror ikke noen siving-jenter skremmer menn med mindre de fokuserer mye på det og gjør "et nummer" ut av det. Sånn. 

Anonymkode: 9ea8b...5d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er sivilingeniør eller lege, ti centimeter høyere enn meg óg muslim, da hadde jeg blitt vettaskremt :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...