Gå til innhold

Hvor trangsynt går det an å bli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke si at det er trangsynt eller skrudd.. Det er bare sånn vi mennesker funker. Det skjer så vanvittig mye rundt oss til en hver tid, at vi ikke har kapasitet til å ta til oss all informasjonen. Da danner vi oss enkle bilder av ting. Den fundamentale attribusjonsfeilen kalles det, om du vil lese om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, The White Wolf skrev:

Jeg kan ikke se hva dette har med trangsynt å gjøre. Hvordan skal denne personen kunne vite at du ikke drikker Cola ?

Tror du må lære deg hva trangsynt betyr. 

Fordi jeg sa at jeg ikke liker coca cola vel. 

Anonymkode: 4719a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Keikolina skrev:

Er merkelig å få et sånt inntrykk av noen hvis man bare spaserer forbi.

Det står om diskusjonen her. 

Anonymkode: 4719a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Keikolina skrev:

Er merkelig å få et sånt inntrykk av noen hvis man bare spaserer forbi.

Det er ikke det som har skjedd. Man satt på samme arbeidsplass, og ut i fra relativt kort tid så dannet personen seg alle disse intrykkene av meg. 

Jeg liker ikke brus, kaker, brød, rosa farger på klær, dansebandet vassendgutane, er ikke spesielt glad i såpass fysisk krevende jobber der jeg må arbeide uten verneutstyr da man skal bruke vernestøvler og sånt - og vil legge til at man sa i fra på en såkalt vanlig måte om dette. Da ønsket ikke personen å høre det en gang, og blånektet for noe man selv vet om seg selv. Jeg vet jo selv hva jeg ønsker med livet. Dette stemte ikke mente denne personen, da fortalte jeg at jo, for meg stemmer det. Han får selvsagt slippe å bli med på dette hvis det ikke er ønskelig, og som en annen skrev er det mulig personen er HVPU og ikke forstår det, men det forsto ikke noen folk da. 

Til tross for alt jeg selv har skrevet her er vi alle mennesker og vi alle fortjener å bli møtt med vanlig medmenneskelig respekt. Alle forstår ikke det, og det er egentlig greit det og, men jeg kan ikke drikke mer brus og spise mer kaker nå. Heldigvis fikk man satt ned foten når det gjaldt noe av det. STOR KLEM.

Anonymkode: 4719a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, han ble avvist i fra første stund - men det gikk han aldri med på. Det tok som sagt et år før han kuttet ut. 

 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Hjalp det å kalle han korka, idiot og skrike? Det er ikke noe man sier til noen, og i hvert fall ikke en utviklingshemmed som ikke forstår hva du mener. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...