Gå til innhold

Har spist både fersk tunfisk, brie OG spekemat :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv barn av tunge rusmisbrukere blir vel født med 10 finge og 10 tær. Alkohol under svangerskapet påvirker andre ting, det påvirker barnets helse, oppførsel og intelligens.

Anonymkode: d8bbb...1b0

Ja, leste et sted at totalavhold er svært viktig. Selvom barnet tilsynelatende er frisk kan det ta flere år før man merker konsekvensene etter alkohol som ble konsumert i svangerskapet. F.eks ADHD.

Jeg og mannen er ikke prøvere enda, vi BEGGE skal leve sunt noen mnd først hvor vi konsumerer masse fisk og grønnsaker + andre sunne ting, minimalt av hamburgere og kebab, og null alkohol.Kanskje det kan bidra med at barnet får det beste av oss begge? Det gjenstår å se :) Men det er ihvertfall viktig for oss begge at vi har en sunn livsstil før vi setter i gang. Det å få barn + planleggngen av det innebærer at man må starte på et nytt kapittel.

Det jeg skriver er ikke rettet til trådstarter. Hvis det verste du fikk i deg på ferie er tunfisk osv, så tviler jeg på at det kan være så skadelig (mine tidligere ferier var langt mer usunne med masse alkohol, røyk (som jeg sluttet med for 3 år siden), søppelmat osv). Men som sagt, har ikke satt i gang enda og bruker fortsatt prevensjon, så har ikke satt meg så inn i ting man ikke kan spise.

Anonymkode: bdaff...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...