Gå til innhold

Noen kristne som har vært i Israel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt kjempelyst til å reise til Israel og se alle de kjente stedene fra bibelen.

hvordan opplevde du turen? 

Fikk du deg et lite bilde om hvordan det var for to tusen år siden eller er ALT modernisert? 

Anonymkode: 82e26...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid hatt kjempelyst til å reise til Israel og se alle de kjente stedene fra bibelen.

hvordan opplevde du turen? 

Fikk du deg et lite bilde om hvordan det var for to tusen år siden eller er ALT modernisert? 

Anonymkode: 82e26...b68

Jeg kan anbefals deg en tur på det sterkeste. Ved siden av å være veldig lite( Israel er ca. like stort som Hedemark). Trenger du bare å leie bil å kjøre dit du vi, på noen timer. Klimaet er fantastisk. Israelere vil og ta veldig godt vare på deg. Da de er jordnære. Og de er opptatt over at turister har det bra.

Mange av de bibelske stedene er i overkant komersialisert, men de finnes nå, om du er interessert. Det skal sies at Israel er av de mest teknologisk utviklede landene i verden. Så forvent komfort.

Israel er et høykostsland som Norge. Men som i Norge, får en valutta for pengene.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, debatant skrev:

Jeg kan anbefals deg en tur på det sterkeste. Ved siden av å være veldig lite( Israel er ca. like stort som Hedemark). Trenger du bare å leie bil å kjøre dit du vi,l på noen timer. Klimaet er fantastisk. Israelere vil og ta veldig godt vare på deg. Da de er jordnære. Og de er opptatt over at turister har det bra.

Mange av de bibelske stedene er i overkant komersialisert, men de finnes nå, om du er interessert. Det skal sies at Israel er av de mest teknologisk utviklede landene i verden. Så forvent komfort.

Israel er et høykostsland som Norge. Men som i Norge, får en valutta for pengene.

Man må bare prøve og holde seg unna alle de palestinske terroristene som er der.

Anonymkode: 9072e...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må bare prøve og holde seg unna alle de palestinske terroristene som er der.

Anonymkode: 9072e...fb9

Det er mer kriminalitet i Washington DC enn i Israel. Israelerne har relativt god kontroll. Med mindre du utfordrer skjebnen, og drar til arabiske kjerneområder som Nablus og Hebron og Gaza.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var farlig for turistene så lenge man holder seg unna områdene nevnt over og Gaza osv :) 

Anonymkode: 82e26...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på skoletur i Israel i 1999, det er veldig lenge siden så jeg husker ikke så masse. Vi var over hele landet og var innom byer som bl.a. Tel aviv, Eilat og Jerusalem. Fikk badet i både røde-og dødehavet, det var en opplevelse for livet, selv om jeg var bare 16 år på den tiden. Vi besøkte mange historiske og bibelske steder siden det var en kristen folkehøyskole jeg gikk på. Jeg synes det var en blanding mellom moderne og sånn som det var for 2000 år siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...