Gå til innhold

- Ønsker å jobbe frivillig, men hvor (chat/admin/nett) ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å bruke litt tid på frivillighetsarbeid utover høst og vinter. Jeg har kompetanse innen data og ønsker derfor å bidra innen dette, (kjenner til tidsgiver osv for blåkors, rødekors frivillig osv men som sagt jeg ser etter en slags type nettjobb) jeg har jobbet litt innen psykiatri tidligere og studerer nå også en 3årig-retning innen helse og omsorg.

Jeg vil gjerne bidra for mennesker som av ulike grunner strever med livet. Jeg bor på sørlandet og ser Kirkens SOS har den type tjeneste men de holder ikke kurs før i november og desember. Finnes det andre steder (gjerne rundt om i Norge så lenge jeg kan jobbe hjemmefra)? 

Jeg ønsker som sagt primært å jobbe som chattevakt/ admin på nettside og lignende, ikke telefonvakt.

 

Anonymkode: 25e32...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Juami skrev:

Korspåhalsen er vel en sånn side? Tror det er røde kors som driver det. 

Takk for tips, jeg sjekket siden men de ønsker/krever at man bor i/nær Oslo dessverre. Jeg holder til i sør :-/ 

Anonymkode: 25e32...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg ønsker å bruke litt tid på frivillighetsarbeid utover høst og vinter. Jeg har kompetanse innen data og ønsker derfor å bidra innen dette, (kjenner til tidsgiver osv for blåkors, rødekors frivillig osv men som sagt jeg ser etter en slags type nettjobb) jeg har jobbet litt innen psykiatri tidligere og studerer nå også en 3årig-retning innen helse og omsorg.

Jeg vil gjerne bidra for mennesker som av ulike grunner strever med livet. Jeg bor på sørlandet og ser Kirkens SOS har den type tjeneste men de holder ikke kurs før i november og desember. Finnes det andre steder (gjerne rundt om i Norge så lenge jeg kan jobbe hjemmefra)? 

Jeg ønsker som sagt primært å jobbe som chattevakt/ admin på nettside og lignende, ikke telefonvakt.

 

Anonymkode: 25e32...517

Har du prøvd kirkens bymisjon da...?? Veit jo ikke,men chatte/jobbe hjemme kan kansje bli vanskelig,men veit at i oslo så hadde du nok fått noe på dagen(men da andre typer jobb enn det du beskriver)... Men allikevel!! Verdt å prøve...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg ønsker å bruke litt tid på frivillighetsarbeid utover høst og vinter. Jeg har kompetanse innen data og ønsker derfor å bidra innen dette, (kjenner til tidsgiver osv for blåkors, rødekors frivillig osv men som sagt jeg ser etter en slags type nettjobb) jeg har jobbet litt innen psykiatri tidligere og studerer nå også en 3årig-retning innen helse og omsorg.

Jeg vil gjerne bidra for mennesker som av ulike grunner strever med livet. Jeg bor på sørlandet og ser Kirkens SOS har den type tjeneste men de holder ikke kurs før i november og desember. Finnes det andre steder (gjerne rundt om i Norge så lenge jeg kan jobbe hjemmefra)? 

Jeg ønsker som sagt primært å jobbe som chattevakt/ admin på nettside og lignende, ikke telefonvakt.

 

Anonymkode: 25e32...517

Hva om du kontakter Frivillighet Norge (eller ser på oversikten som de har), for å finne det du søker?

http://www.frivillighetnorge.no/

 

Anonymkode: b7b7a...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.7.2016 at 22.35, AnonymBruker skrev:

Hva om du kontakter Frivillighet Norge (eller ser på oversikten som de har), for å finne det du søker?

http://www.frivillighetnorge.no/

 

Anonymkode: b7b7a...a81

Takk for svar jeg skal sjekke dette ut

Anonymkode: 25e32...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.7.2016 at 22.33, HøyMørkog40 skrev:

Har du prøvd kirkens bymisjon da...?? Veit jo ikke,men chatte/jobbe hjemme kan kansje bli vanskelig,men veit at i oslo så hadde du nok fått noe på dagen(men da andre typer jobb enn det du beskriver)... Men allikevel!! Verdt å prøve...???

Det er primært chat/admin jobber jeg kan tenke meg, rett og slett fordi jeg da kan utføre dette hjemme og på reise (må av ulike grunner dra bort i blant og vil nødig la dette gå utover et frivillig bidrag). Virker uansett til å være vanskelig å få til dette her, men jeg får undersøke litt til

Anonymkode: 25e32...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, happiest skrev:

Hva med å bli fadder da?

Hei, det er mange måter man kan bidra frivillig på, jeg er klar over dette da jeg har jobbet frivillig for mange år siden. Denne gang er det altså chat/admin som er det jeg kjenner at jeg har mulighet til å bidra med/på. 

Anonymkode: 25e32...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, det er mange måter man kan bidra frivillig på, jeg er klar over dette da jeg har jobbet frivillig for mange år siden. Denne gang er det altså chat/admin som er det jeg kjenner at jeg har mulighet til å bidra med/på. 

Anonymkode: 25e32...517

Ta å hør med ulike hjelpetelefoner da :) Det finnes vel et nummer for alt: spillavhengighet, alkohol/rusmisbruk, psykiatri, spiseforstyrrelser eller "selgere" (kommer ikke på et bedre ord nå) som ringer rundt og hører om folk vil støtte f.eks luftambulansen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...