Gå til innhold

Blir så kvalm av alle som "dessverre" må gi bort dyrene sine!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, så empatisk dyrevenn du er........

Anonymkode: 8f3b6...bd3

JA , det kan du banne på at jeg er! Jeg har to hunder som ble brukt i hundekamper , grufull tortur og er fostermor for dumpede("omplassert")/mishandlede dyr innimellom  inntil de finner permanent hjem.

Hittil i år har jeg brukt nesten 1.5 millioner på større til til tilsvarende som FOD gården & Dyreverns- organisasjoner. Så ja, jeg kjenner lusa på gangen mht  kyniske latsekker.

Anonymkode: aca9d...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allergi du. Yeah right. Folk MED allergi overlever det utroooolig store offeret (...!)å ta godt vare på dyret sitt. Latakap, antisosial, kynisk og bortskjemt kalles det. 

Anonymkode: aca9d...9c6

Livets harde skole? 

Anonymkode: c6c7e...525

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje kanalisere sinnet ditt til noe annet og mer konstruktivt? Tenke litt over at ting ofte ikke er slik du ser det fra din vinkel i livet? 

Hvordan har du det ellers? Hvordan er dine relasjoner til andre mennesker? 

Anonymkode: 8f3b6...bd3

Sinnet mitt er rettet dit det skal- til møkkafolk med dyr. Fins knapt noe mer konstruktivt! Jeg  omgir meg bla med veterinærer og de mest ressurssterke folkene man kan tenke seg og det er mer enn jeg kan si om visse her. Jeg er RASENDE på kyniske dyreeiere og det vil jeg være til jeg vandrer heden! Jeg bruker tid, ressurser på å hjelpe!

Anonymkode: aca9d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA , det kan du banne på at jeg er! Jeg har to hunder som ble brukt i hundekamper , grufull tortur og er fostermor for dumpede("omplassert")/mishandlede dyr innimellom  inntil de finner permanent hjem.

Hittil i år har jeg brukt nesten 1.5 millioner på større til til tilsvarende som FOD gården & Dyreverns- organisasjoner. Så ja, jeg kjenner lusa på gangen mht  kyniske latsekker.

Anonymkode: aca9d...9c6

Men altså... Uansett må du lære deg å se nyansene mellom svart og hvitt. Det har med modenhet å gjøre. 

Anonymkode: 8f3b6...bd3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Livets harde skole? 

Anonymkode: c6c7e...525

Prosjesering much? Den "skolen kan du plassere deg midt ...."..Om du angriper meg mer direkte så blir vel rælet ditt fjernet. 

Anonymkode: aca9d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså... Uansett må du lære deg å se nyansene mellom svart og hvitt. Det har med modenhet å gjøre. 

Anonymkode: 8f3b6...bd3

Vet du, nei- jeg ser og hører for mye ,  har mistet illusjoner om altfor mange dyreeiere. 

Anonymkode: aca9d...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, nei- jeg ser og hører for mye ,  har mistet illusjoner om altfor mange dyreeiere. 

Anonymkode: aca9d...9c6

Akkurat..... 

Javel, får håper du får roet deg ned så du får sove snart da. Jeg legger meg nå. 

Anonymkode: 8f3b6...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg FORAKTER de som gjør det dypt og inderlig! Det gjør jeg også klinkende klart til de som gjør det. De er fryktelige mennesker, som jeg ønsker alt vondt. 

Anonymkode: aca9d...9c6

Det er MYE BEDRE enn at de dumper dyret i skogen eller dreper det. Du burde ikke forakte mennesker som vil omplassere selv om de burde ha tenkt på det når de fikk dyr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøver ikke å være morsom her altså, men asosiale blir gjerne opmuntret til å ha dyr, slik at sosialisering blir lettere. ;) 

Anonymkode: efb15...993

Anti-sosiale mener jeg, dysfunksjonelle,  dyssosiale mennesker skal aldri ha dyr nei. Skjønner litt humor -;)oppi all dyretragediene 

Anonymkode: aca9d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anti-sosiale mener jeg, dysfunksjonelle,  dyssosiale mennesker skal aldri ha dyr nei. Skjønner litt humor -;)oppi all dyretragediene 

Anonymkode: aca9d...9c6

Jeg skjønte jo egentlig det da. Men det klødde så fælt i fingrene at jeg ikke klarte å la vær ;)

Og er forøvrig enig i at man må være skikket til å ha dyr, for å skaffe seg de. Det er et livsprosjekt. Et levende vesen som trenger omsorg og kjærlighet...  

Anonymkode: efb15...993

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte jo egentlig det da. Men det klødde så fælt i fingrene at jeg ikke klarte å la vær ;)

Og er forøvrig enig i at man må være skikket til å ha dyr, for å skaffe seg de. Det er et livsprosjekt. Et levende vesen som trenger omsorg og kjærlighet...  

Anonymkode: efb15...993

Nettopp!-:)

Anonymkode: aca9d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livets harde skole? 

Anonymkode: c6c7e...525

Det er vel mer din stil.. 😉

Anonymkode: 914b7...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leier så vet du at kontrakten er midlertidig og at du kan bli "kastet ut" og da VENTER du med å skaffe deg katt! Det er mange studenter som skaffer seg katt forde de kan ha det I den leiligheten de bor og så må de flytte og katten må ut og bort!

Anonymkode: ec47f...e39

Jeg er ikke helt enig med deg. Selv om du eier kan også det skje at du feks må selge huset og gå over til mer utrygge bomåter. Ved å si at de som leier  ikke burde ha katt eller hund så får man jo bare enda mer større problem med at det er for få hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hatt katt i 9 år (ikke samme, to forskjellige) da datteren min på 12 plutselig fikk allergi. Hun var syk med div virusinfeksjoner hele vinteren, gikk glipp av mye skole/trening ol. Da vi fikk testet hos legen viste det seg at hun hadde MAX utslag på katteallergi. Legen var brutalt ærlig og sa: enten velger dere god helse eller katten. 

Det var grusomt, for store og små- men vi måtte omplassere katten. Men jeg kan love at det var med svært tungt hjerte og MANGE tårer.... Savnet er der enda, selv etter flere år! 

 

Anonymkode: 2e469...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Og "allergi"  er BC løgn i 99%av tilfellene fra møkkafolk. 

Anonymkode: aca9d...9c6

Jeg synes kanskje du burde få en ekstrem hyper allergi og sterk astma og ingen medisiner hjelper. Ikke fordi jeg unner noen det.. men for da hadde du ikke uttalt deg på denne måten. Du virker litt uvitende ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en sibirkatt da vi begge er allergisk mot «vanlig» katt. Begge vokste opp med katt, og er veldig glad i katter. Nå venter vi vårt første barn, og jeg er kjemperedd for at barnet er/blir allergisk mot familiens katt. Jeg som voksen kan godt gå hele året på allergitabletter, men det er ikke noe barnet kan. Vi kjenner ingen som kan overta katten. Jeg håper ingen dømmer oss om vi må omplassere den.

Når det er sagt, er det altfor mange som anskaffer seg dyr uten å tenke over/bry seg om hva dyret (katten/hunden/noe annet) har behov for, og hvilket ansvar det er å ha dyr. Blir kvalm av å tenke på det.

Anonymkode: 203ac...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg blir kvalm av å lese alle fordømmelsene fra folk som tror de så mye bedre enn alle andre. De som faktisk ikke har peiling på årsaken til at de omplasserer sine dyr, utover en annonse på facebook. De som er selvutnenvte orakler og tror de er Guds gave til kjæledyrene. 

Anonymkode: 6e912...2bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer din stil.. 😉

Anonymkode: 914b7...b03

Ehhh, langt derifra.

Anonymkode: c6c7e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg synes kanskje du burde få en ekstrem hyper allergi og sterk astma og ingen medisiner hjelper. Ikke fordi jeg unner noen det.. men for da hadde du ikke uttalt deg på denne måten. Du virker litt uvitende ts. 

Ts? Det er ikke min kommentar 😊 Jeg er TS. 

Anonymkode: 75e08...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...