Gå til innhold

sebastian...hjelp?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sillambilla

Kunne noen gitt meg noen tips om sebastian hårprodukter?

Har lyst til å bestille noe fra nettet men aner ikke hvilke :o

Skjønner egentlig ikke forklaringene dems :(

Så hvis noen har noen tips om mitt lange, tykke, og tørre hår så hadde jeg satt pris på det altså.

Av shampoo, balsam og en kur f.eks :D

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sebastian Laminates selfølgelig, knallbra . Inneholder silikon ,det er vell det som gjør håret blankt og fint.Jeg har også lyst å bestille den ,men må bruke opp alle halvtomme flaskene først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sebastian Laminates selfølgelig' date=' knallbra . Inneholder silikon ,det er vell det som gjør håret blankt og fint.Jeg har også lyst å bestille den ,men må bruke opp alle halvtomme flaskene først...[/quote']

ok da prøver jeg den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Jeg bruker laminates fra sebastian, sinnsykt god shampo, man få babyhår som skinner sånn som man ser i shamporeklamer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg bruker laminates fra sebastian' date=' sinnsykt god shampo, man få babyhår som skinner sånn som man ser i shamporeklamer...[/quote']

seriøst? :o

Å, gleder meg.

så så mange produkter fra laminates serien at jeg vil ha alle...

kan bli dyrt dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal
At det var silikon som gjorde håret blankt og fint....?  :klø:  :riste:

Tja, det gjør vel det---en stund. Silikon glatter overflaten på håret slik at det reflekterer lys, som gjør at det skinner. Men for enkelte har det dessverre den bivirkningen at det forhindrer pleiende ingredienser å trenge inn i håret (i den grad slikt i det hele tatt nytter).

Hvis håret ditt er tørt og skadet, er nok ikke Sebastian helt tingen, dessverre. Den mest fuktgivende serien synes jeg er Xtah-serien, og de produktene er i tillegg helt uten silikoner.

Men ifølge frisøren min er shampo shampo, og kan ikke utrette mirakler uansett. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann! Jeg synes SHAPER-shampoo og balsam er kjempebra fra Sebastian. Meeen er det penger å spare på å bestille fra HQhair, kontra å kjøpe hos en frisør i Norge? :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Heisann! Jeg synes SHAPER-shampoo og balsam er kjempebra fra Sebastian. Meeen er det penger å spare på å bestille fra HQhair, kontra å kjøpe hos en frisør i Norge?  :brunette:

Mener du volum-serien? Eller den for farget hår? Jeg tror de koster rundt 180kr pr stk (shampo og balsam) hos frisør. Vet ikke prisen hos hqhair, men husk å ta portoen med i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men ifølge frisøren min er shampo shampo, og kan ikke utrette mirakler uansett. :-?

Nettopp! Shampo er faktisk ment for å gjøre håret rent. Pleie får du først og fremst fra balsam og kurer. Shampoen rekker ikke å gi så mye pleie før du skyller den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Og balsam skal rett og slett lukke skjellaget i håret, og gjøre det lettere å gre. Selv om de lover både å lære deg å synge, vaske kjøkkenet for deg, eller andre ting (de ikke kan holde).

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om at Laminates shampo ikke passet for mitt hår, så jeg villet spørt frisøren om råd før jeg kjøpte noe helt tilfeldig, da blir det jo like dyrt hvis du må kjøpe flere flasker før du treffer en som passer.

Jeg bruker shaper serien, før color surivivor, nå volum shampoen, men liker best color s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Laminates passer best for veldig sunt hår som ikke trenger ekstra pleie. Og hvem har vel slikt hår? :-)

Har shampo fra xtah, og er ikke spesielt imponert. Sebastian er veldig (!!!!!!!!!!!!!!!) flinke på stylingprodukter, men når det kommer til balsam, kurer osv velger jeg heller Redken, Joico osv.Men det må legges til at jeg har halvlangt og veldig behandlet (farget) hår, som trenger ekstra mye pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest happyending

Greit at jeg har fint og sunt hår, men det er farget ganske mange ganger og er en tanke tørt... Jeg har brukt hårkur fra redken, men den var ikke så god syns jeg.. Så brukte jeg laminates shampo og håret mitt ble enda finere, mykere og mer skinnende enn når jeg hadde tatt hårkurer.. Og så bruker jeg conditioner også, bare for ekstra glans og ekstra mykt hår.. Og selvom det blir usannsynlig blankt og det er det som er meningen med den shampoen så er det ikke antydning til slitt eller tørt hår lenger..

Men til trådstarter: Sebastian har en shampo som skal gi fuktighet til håret og gjøre det mykt og sånn, du kan jo kanskje begynne med den og så gå over til laminates.. Jeg bruker hvertfall ingenting annet til håret mitt lenger enn sebastian, for jeg er superfornøyd med alt jeg har prøvd.. Men du kan jo gå innom en frisør og høre hva de sier, det ville jeg gjort.. Bare pass på at de ikke selger deg en vare bare fordi de har kampanje på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
men det står jo på hqhair blandt annet at laminates er for tørt og skadet hår :-?

Ja, for den gjør jo håret blankt. Men hvis frisøren min har rett, skal en shampo i seg selv ikke gjøre stort annet enn å vaske håret rent uten å tørke det ut. For å gi det pleie, er det andre produkter som gjelder. Sebastian Laminates har forresten en hårmaske/kur som jeg har hørt mye bra om.

Laminates gir også mitt hår masse glans, men den lukter litt snålt, nesten litt medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...