Gå til innhold

Yeah right!!! Snobber!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dessuten så må jeg si en stor takk til alle jentene der ute som skriver inn om hva som funker for dem - har fått mange gode råd og tips!! Og jeg SKITER i hvilket merke det er, og hvor dyrt det er, så lenge det virker! :P

samme her... har lært utrolig mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snobb? Kanskje det, men hvorfor skulle du bry deg om det..? Man kjøper etter evne, som den kommersielle kommunismen ville sagt ;)

Jeg liker at sminken min kommer i fine beholdere og at de ikke inneholder parfyme og fargestoffer. Jeg liker at shampoflasken ser bra ut på badet :) Jeg vil ikke ha billige ingredienser. Og ikke minst, jeg liker at huden min ser bra ut, det gjør den ikke med billig skvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye snobber her inne at jeg blir helt kvalm.

Dere går kun etter designermerker på kosmetikk og skjønner faktisk ikke at billige produkter kan være like bra som de dyre.

Synd for dere som taper penger i bøtter og spann.

Jeg kaller det faktisk snobberi og jeg tror dere trenger å føle en slags tilhørighet til det å være rik og kunne ha råd til designervarer.

hadde dere hatt den minste peiling så er ikke kerastase fra loreal noe bedre enn billig produktene fra loreal. Hvorfor skulle det være det liksom? Begge er da fra loreal  :roll:  

Må nesten le av dere, dere blir jo rundlurt hele gjengen!!!  :ler:

bare sånn at du vet det og ikke skriver slike tåplige innlegg som gjør at andre ser på deg som en total idiot som ikke aner hva respekt og høflighet er for noe så vil jeg si at det er noe som heter andre problemer enn snobberi her i verden!

jeg bruker litt dyrere produkter pga. at jeg ikke tåler parfyme..noe som du finner i ganske mye..hvis jeg får parfymert shampo/kremer/sminke o.s.v så får jeg neller og får utslett på kroppen..

deilig?

nei jeg tror ikke det jeg heller!

er det verdt og bruke litt dyrere kosmetikk slik at jeg faktisk ser normal ut da?

ja..det tror jeg også!

har jeg egentlig råd til dette?

nei jeg har ikke det, jeg er 19 år, bor for meg selv og er student faktisk!

så neste gang du kommer til og tenke at du skal starte en ny tråd, så vil jeg annbefale deg og tenke litt før du skriver og kansje skrive et litt mer respektert og høflig innlegg, etter min mening er det en smart ide..grunnen ser du i det første jeg skrev..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er vel ikke de som bruker de produktene som passer for dem, men de her inne som rakker ned på de som ønsker å bruke billigprodukter enten fordi de virker for dem, fordi det er det eneste de har råd til eller hva det måtte være. Og mange er flinke til å skryte av de dyre produktene de bruker, og at det er helt tydelig skryt og ikke velmenende råd. Jeg synes det er en uting å slenge ut kommentarer som at man ikke tar vare på seg selv e.l. fordi man ikke ønsker å bruke en formue på hud-/hårpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk prøvd sjampo fra First Price jeg.. Og etter min mening er det rett og slett tortur for håret!!!!!! Noe av det værste jeg har prøvd. Har også en fra Reken i dusjen nå. Dommen: dårlig den også. Det finnes mye dårlig og bra av både dyrt og billig. Jeg prøver meg frem. Finner jeg noe dyrt men bra, veier jeg nytten opp mot prisen. Sminken min består nesten utelukkende av parfymeri-sminke da dette er det eneste jeg har vært fornøyd med. Det er ingenting med presisje å gjøre for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Problemet" er vel ikke de som bruker de produktene som passer for dem' date= men de her inne som rakker ned på de som ønsker å bruke billigprodukter enten fordi de virker for dem, fordi det er det eneste de har råd til eller hva det måtte være.

Og mange er flinke til å skryte av de dyre produktene de bruker, og at det er helt tydelig skryt og ikke velmenende råd.

Jeg synes det er en uting å slenge ut kommentarer som at man ikke tar vare på seg selv e.l. fordi man ikke ønsker å bruke en formue på hud-/hårpleie.

ENIG!!!

Jeg har tilogmed blitt beskyldt for å være uhygienisk fordi jeg kjøper shampoo på butikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke å må være snobb eller ikke.Jeg kjøper de produktene jeg synes er best for meg og velger å ikke kjøpe first-price shampoo f.eks og det har ingen andre noe med,jeg skryter heller ikke av det jeg har.Kjøper heller ikke de dyreste produktene som er.Om noen andre velger å kjøpe first-price så får det være opp til dem,rakker ikke ned på noen ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint for deg at du ikke er en idiot som kaster bort alle pengene dine på dyre og dårlige produkter... :roll:

Tror du ikke jeg har prøvd billigere produkter også??? Selvfølgelig skulle jeg gjerne brukt butikkshampo hvis det var den beste for håret mitt, men slik er det dessverre ikke. Det samme gjelder sminkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Det er jaggu mye rart irritere seg på i verden :)

Ironisk at man er på et velvære og sminkegruppe da.. når forefengelighet har vært en kvinnes dyreste hobby i alle tider.. :)

La oss få ha "designerprodukter" om vi vil.. så gjør du hva du vil.. og deg om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For flere år siden regnet jeg litt på det - og kom frem til at en merkevare-hudkrem o.l. kostet ikke så mye mer enn de jeg til da hadde brukt. Noe som skyldes at de produktene jeg bruker er veldig drøye i bruk - og ikke minst så synes jeg de er bedre :).

Men når det gjelder hårprodukter til mitt "problemfrie" hår, så kjøper jeg dem på matbutikken. De produktene jeg har kjøpt hos frisøren har jeg faktisk ikke vært så fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg på ingen måte truffet av innlegget til BæBu.. Jeg vet at det aldri har blitt bevist at dyre kremer er bedre for huden enn andre, og jeg vet at håret er dødt materiale som man egentlig ikke kan gjøre så mye med. Jeg er ikke en snobb, og jeg kjøper ikke dyre produkter for å føle tilhørighet med rike mennesker (for et tåpelig utsagn!). Det handler ikke om noen av disse tingene. For meg handler det om MEG SELV, og ingenting annet. Jeg har en slitsom og stressende hverdag, og hvis det er noe jeg unner meg selv, så er det å bruke dyre produkter som gir en følelse av luksus og velvære. Jeg jobber for pengene mine og det er mitt eget valg hva jeg vil bruke dem på. Og å bruke pengene mine på noe som gir meg en sånn glede og velvære som svindyre produkter gjør, syns jeg er helt riktig. Jeg fortjener det faktisk! Og ja, du skal bare le, vi er alle forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på gode og dårlige produkter, uten tvil. Klart man også betaler for merket, men ligger det god kvalitet til bunns, så ser jeg ikke noe problem i det.

Shampoen du kjøper i dagligvaren inneholder stort sett vann, skumdannende middel og parfyme. Jo mer den skummer jo verre er den å få ut av håret. Frisørsjampoer skummer som oftest mindre.

Fuktighetskremer: De du kjøper i dagligvaren består veldig mye av vann og fortykningsmiddel, og så ett eller annet mykgjørende og få pleiestoffer.

Det er stor forskjell på en L'Oreal og en Decleor for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har sluttet å kjøpe dyre merkeprodukter, fordi jeg fant ut at kremer, rensekremer, og mye annet ikke er mye bedre enn billigvariantene. Det samme gjelder foundation.

Du finner mange bra foundationer hos billigmerkene!

Jeg kjøper kun dyre lebestifter, fordi det erikke mange bra av dem i billig merker.

Jeg fant ut at jeg sparte en hel haug med penger ved å gjøre dette, og har bedre råd enn noensinne! dessuten ser jeg ikke verre ut enn før heller, heller tvert om!

:tunge1::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤Humlen¤

Til gjest over!

Fordi du ikke har större hud- eller hårproblemer så funker dette for deg. men ikke for de med fet, törr eller kvisete hud!!! Da er det ikke sant at billigprodukter er like bra. ferdig med den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hallo!!!! har ikke jeg tendens til kviser kanskje? jo det har jeg!

Det som hjelper mot kviser, er å finne ut hvilken hudtype du har, og stelle huden deretter, hvis ikke det hjelper, gå til legen!

og det kan jo være det at dyre kremer for de som har spesielle problemer kan virke, men nå snakker vi om sminke også, ikke all dyr sminke er bra, har selv erfart det, og shampoer er det ikke så mye forskjell på heller, etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vel, de fleste kjøper vel ikke blindt BARE pga merke? Jeg bruker en salig blanding av billig og dyrt, men i ansiktet bruker jeg kun dyre produkter, men jeg har en hud som har vært problematisk i lange tider; ekstremt tørr, allergiske reaksjoner, eksem osv.

Til håret bruker jeg også en miks; shampo og balsam er fra frisøren, mens jeg gjerne bruker billig hårspray.

Det samme for kroppen og på sminkefronten. Billige mascaraer, for å ta ett eksempel, er for eksempel like bra som dyre, i hvertfall i mine øyne.

De fleste mikser vel og matcher på denne måten, vil jeg tro, så jeg lurer litt på hvem de snobbene som refereres til er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg går vel for å være en uforbederlig snobb når det gjelder hår- og hudpleie men selv om det sikkert er vanskelig for mange å tro så har jeg også flere produkter som ikke koster over 100 lappen. Bla. kroppsskrubb og ett ansiktsvann (begge fra Tea for Body) og en kroppskrem fra Kiehls som dessverre ikke selges i Norge.

Jeg farger håret, så for å holde det mykt og glansfullt kan jeg ikke vaske det med hva som helst. Sminke av dårig kvalitet er vanskelig å legge pent og holder dårlig så her må det kvalitet til. Jeg har ekstremt lys hud og for å ikke se ut som en marmorkake er det begrenset hvilke merker som lager farger som er lyse nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...