Gå til innhold

Yeah right!!! Snobber!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hvis dere ikke har noen problemer med svattelukt, hår, kviser, eller lignende så er det ikke vits i å kjøpe dyre produkter på parfymeri,

MEN det er ikke alle som har det så lett, jeg har alltid brukt sterilan, dove, m.m og luktet ALLTID vondt! svettelukta hang i lufta etter meg. etter mye om og men bestemte jeg meg for å prøve noe litt dyrere.

Biotherm (snobbemerket) og har ikke luktet vondt siden! det har ingenting med merket eller den høye prisen å gjøre. den funker for meg!

heller bruke penger på å lukte godt, enn å kjøpe billig og STINKE vondt. men det gjelder MEG da vel å merke :) ikke kjøp dyrt hvis dere ikke trenger!!=)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja der kan man se, selvom kanskje ikke Biotherm er sett på som det mest "snobbete" merke..

Men jeg kan også gjerne innrømme at jeg elsker å kjøpe fancy sminke som ser kul og luxus ut, å like å kjøpe fine ting tror jeg er en svakhet alle kvinner har...innerst inne :wink:

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv om trådstarter var brysk og provoserende i sitt innlegg, så synes jeg det er et interessant tema som "skinner igjennom" i denne tråden:

-Det virker som om man kan inndele "velvære" forbrukeren inn i to:

1) Bruker produkter for å få synlig effekt på sitt utseende

2) Bruker produkter for den synlige effekten, men også for selve velvære-følelsen/luxus-feelingen. For noen av mine venninner er det helt klart et status symbol og viktig for dem, å ha fine dyre merker i sminkevesken eller på baderomshyllen.

Her på velvære forumet er noen tråder helt klart fokusert på produkt-EFFEKTEN, mens andre tråder handler om å holde seg oppdatert på "status"produkter.

Jeg synes begge deler er morsomt å lese, jeg

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er faktisk forskjell på f. eks Wella kjøpt i butikk og Wella kjøpt hos frisøren.

Har en venninne som er kjemiker, og hun fortalte at shampo kjøpt på butikk er laget med billigere (og gjerne sterkere) ingredienser enn de man kjøper hos frisøren.

Kanskje det derfor jeg alltid ender opp med sår hodebunn de gangene jeg skal være økonomisk....

Redhead (ikke innlogget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl

Jeg synes det er dumt å si at vi er nobber fordi vi bruker merkevarer. Jeg bruker merker jeg og. Clinique, Lancome, Dior osv. Men du må forstå det fra vår side. Jeg har stor erfaring med både de såkalte billige produktene og merkevarene. Jeg er enig i at ikke alle tåler "billige" produkter. Jeg brukte billige sminker fra h&m jeg, til jeg fikk øyekatarr. Det er ikke gøy å få hudirritasjon av produkter du bruker. De svir i pungen også. Du aner ikke hvor mye penger jeg brukte på konsultasjon og øyesalve, you name it. Men dette har ikke skjedd etter at jeg begynte med Clinuqe f.eks. Det er en grunn til at merkevarene er dyre. Du kjøper merket, men 30% vil jeg si er fortsatt kvaliteten.

Jeg har mange venninner som bruker h&m sminker. Jeg ser ikke ned på dem for den grunn. Men de tåler faktisk alt. Kanskje du er en av de som tåler litt av hvert. Men det gjør ikke alle her inne.

Nå vet ikke jeg om du har opplevd kvisetida. Men det har jeg. Og billig sminke gjorde ikke saken bedre.

Så, jeg synes du burde se ting fra forskjellige perspektiv før du uttaler deg. Ikke alle har det bra med huden sin.

Jeg tror ikke alle her inne bruker bare merke. Jeg bruker ehad&shoulder f.eks og garnier kroppslotion. Det har også litt med hva man tåler ikke tåler.

Ang. det med dyretesting. Helt enig. Tror ikke jeg klare å bruke sminker og andre produkter testa på dyr. Det blir bare ikke riktig.

Men nå fikk jeg nettopp lancome produkter til bursdag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet koster, og vil man ha noe av bedre kvalitet, så går man etter mer kostbare produkter. Sånn er det bare. Man blir ikke automatisk en snobb av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...