Gå til innhold

Hjelp angående nedlastning av Sims 4 på MacBook Air?


L_H

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nylig kjøpt en MacBook Air, og har veldig lyst på Sims 4. Har enda ikke kjøpt meg et sånt CD-rom man kan koble til med USB. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe hverken det eller spillet i butikk da jeg snart skal ut og reise er heller ikke hjemme, så jeg har søkt på nettet etter muligheter for nedlastning (kjøp, da) av spillet på nett. Dvs at man kjøper det, får en slik kode eller hva det er, og kan spille spille som vanlig, uten å måtte dra på butikk eller få i posten, altså ikke få spillet fysisk. Går dette an? Jeg har en EA/Origin-bruker, og jeg får opp på siden at jeg kan kjøpe det for 499 kr eller hva det er. Får jeg det bare inn på macen som et program, så jeg bare trenger å last edet ned uten å kjøpe CD-rom osv, (slik som jeg ønsker:)) eller kommer det i posten, eller hva...? 

En annen ting. Tror dere jeg har plass til spillet hvis det går an å laste det ned? Ikke sikker på hvor mye GB jeg har. Hvor kan man sjekke det? Er ikke så god sånn teknologisk.

Jeg hadde blitt veldig glad for svar, har hatt lyst på dette spillet lenge, også er jeg ikke så flink på slike datagreier - selvom jeg er en ungdom som lever i 2016.

Takk på forhånd! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Notatboka

Hei du!

Om du kjøper sims 4 på sidene til origin så får du spillet på din origin-konto. Da kan du laste ned spillet via origin og spille på Macen din. Om du skulle byttet pc noen gang har du fremdeles spillet på kontoen din og kan laste det ned på den nye. Veldig praktisk :)

Angående plassen på pcen regner jeg med at du har nok plass til sims. Sjeldent en pc/mac har så lite plass at du ikke kan spille sims.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste spill er kun mulig å kjøpe digitalt, altså på Origin, Steam eller lignende. Sims 4 kan du kjøpe på Origin. Når du har kjøpt det er spillet ditt knyttet til Origin-kontoen din, og du kan dermed laste det ned på Mac'en din. Du trenger ikke en fysisk CD for å spille spillet. 

Dersom spill er den eneste årsaken til at du skal kjøpe CD-rom bør du la være da dette ikke er nødvendig. 

Anonymkode: f9799...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for svar, dere! Har nå lastet det ned, fra Origin uten noe problem. Var redd jeg måtte bruke mye penger på CD-rom kun for å kjøpe det spillet, som koster en del det og - det hadde blitt mye penger til sammen. 

Nå venter jeg spent til det er ferdig nedlastet:) 

-OP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
56 minutter siden, L_H skrev:

Hei, tusen takk for svar, dere! Har nå lastet det ned, fra Origin uten noe problem. Var redd jeg måtte bruke mye penger på CD-rom kun for å kjøpe det spillet, som koster en del det og - det hadde blitt mye penger til sammen. 

Nå venter jeg spent til det er ferdig nedlastet:) 

-OP

Jeg har gjort den tabben å kjøpe cd-rom kun for å spille sims og den har ikke blitt mye brukt etter jeg oppdaget at man kunne ha spillet på origin :P

Kos deg med nytt spill! Jeg syms sims 4 er kjempemoro. Det ble dog enda bedre da jeg kjøpte på jobben pakken, så anbefaler deg å ta en titt på det neste gang origin har salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

jeg skulle teste prøvepakken, der står det at den kun er tilgjengelig i windows? har også macbook air. noen som har peiling på dette? 

Anonymkode: 9f2e3...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Tar opp denne tråden igjen. Hvordan gikk det med spillingen? Jeg har fått meg MacBook air og tenkt å kjøpe sims 4. Sånn jeg har forstått det kan Mac brukere kun benytte seg av kjøp tilbudet (ikke månedlig tilgang gjennom abonoment). Greit nok. Men ser også på informasjon om spillet at jeg bør ha:

CPU: Intel Core 2 Duo 2.4GHz Processor or better RAM: At least 4 GB RAM HARD DRIVE: At least 15 GB of free space with at least 1 GB additional space for custom content and saved games

Ser at jeg har en prosessor på 1,3 GHz Intel   Core i5 og minne på 4 GB 

Så minne holder akkurat og prossesor virker som ikke holder.. noen som vet om det fortsatt vil gå? Siden jeg ser andre har spilt med MacBook air før meg. Eller om jeg eventuelt kan legge det over på en minnepenn eller noe lignende.. håper noen kan hjelpe! Har lyst til å spille hehe 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...