Gå til innhold

Finne folk som skal studere det samme på samme sted


Gjest marizz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal være fadder for de av dere som skal gå sykepleien i Porsgrunn. Velkommen skal dere være! :velkommen:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal studere lærer 5-10 trinn (norsk) ved UIS, er 22 år og fra Stavanger. Andre her som skal studere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 8.24, Oishi skrev:

Jeg søkte Hioa ifjor men kom ikke inn pga de hadde høy snitt. Nå er det 50! Søkte Anvendt Datateknologi. Herregud, har du sett Hioa snitt?? Det har gått opp så sinnsykt mye at det er hårreisende!! 

Vel, jeg pendlere fra Gardermoen. Bor på Jessheim, jobber på Gardermoen. Så jeg hadde jo tenkt å flytte enda nærmere jobben/Gardermoen - blir lettere å ta toget til skolen.

Det blir da, toget fra Gardermoen til Holmestrand, ta bussen derfra til Bakkenteigen. Omfg. Det tar cirka 1 time eller noe. Har bare beregnet så vidt før jeg lagt det som mitt førstevalg. 

Jeg er jo over 30, så det blir neppe noe studentrabatt dessverre. 😂😂

Er det ikke mye lettere å ta toget til skoppum? det er jo rett ved bakkenteigen. Holmestrand er jo et drøyt stykke unna.

Anonymkode: 149b9...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke mye lettere å ta toget til skoppum? det er jo rett ved bakkenteigen. Holmestrand er jo et drøyt stykke unna.

Anonymkode: 149b9...0ad

Kjører bussen herfra også? SOrry jeg er litt fjern. Men skal sjekke nærmere dette i løpet av uka før skolen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.8.2016 at 2.40, AnonymBruker skrev:

Er det ikke mye lettere å ta toget til skoppum? det er jo rett ved bakkenteigen. Holmestrand er jo et drøyt stykke unna.

Anonymkode: 149b9...0ad

Dessuten så er stasjonen i Holmestrand en byggeplass nå. Vet ikke hvordan det er med venterom, men kjedelig å måtte stå ute å vente på vinteren.

Det er også mye kortere vei fra Skoppum til Bakkenteigen. Kortere fra Tønsberg også. Vil tro at det også går flere busser fra Tønsberg, og alle bussene derfra går forbi Bakkenteigen. 

Anonymkode: da650...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, August 11, 2016 at 12.52, Oishi skrev:

Kjører bussen herfra også? SOrry jeg er litt fjern. Men skal sjekke nærmere dette i løpet av uka før skolen begynner.

 

Den Saturday, August 13, 2016 at 23.18, AnonymBruker skrev:

Dessuten så er stasjonen i Holmestrand en byggeplass nå. Vet ikke hvordan det er med venterom, men kjedelig å måtte stå ute å vente på vinteren.

Det er også mye kortere vei fra Skoppum til Bakkenteigen. Kortere fra Tønsberg også. Vil tro at det også går flere busser fra Tønsberg, og alle bussene derfra går forbi Bakkenteigen. 

Anonymkode: da650...882

Takk for denne informasjonen. Jeg kommer fra Drammen imorgen med et tog som går 0815. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg til skolen, men ser nå at jeg må gå av i Skoppum og ikke Tønsberg. 

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.8.2016 at 23.18, AnonymBruker skrev:

Dessuten så er stasjonen i Holmestrand en byggeplass nå. Vet ikke hvordan det er med venterom, men kjedelig å måtte stå ute å vente på vinteren.

Det er også mye kortere vei fra Skoppum til Bakkenteigen. Kortere fra Tønsberg også. Vil tro at det også går flere busser fra Tønsberg, og alle bussene derfra går forbi Bakkenteigen. 

Anonymkode: da650...882

De har laget et alternativt venterom som er laget av brakker, men å ta buss fra holmestrand til bakkenteigen er noe herk. Skoppum vil jeg vel tro er lettest og nærmest, samt lettere tilgang på buss. I holmestrand går 02-bussen en gang i halvtimen, men den er ofte så stappa, og skal innom Horten også med vgs-elever og andre, at det vil ta langt over en time kun i busstid. 

Anonymkode: 149b9...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har laget et alternativt venterom som er laget av brakker, men å ta buss fra holmestrand til bakkenteigen er noe herk. Skoppum vil jeg vel tro er lettest og nærmest, samt lettere tilgang på buss. I holmestrand går 02-bussen en gang i halvtimen, men den er ofte så stappa, og skal innom Horten også med vgs-elever og andre, at det vil ta langt over en time kun i busstid. 

Anonymkode: 149b9...0ad

Var på Skoppum stasjon, de hadde satt gratis shuttlebuss. Vet ikke hvor lenge tilbudet kommer til å vare, men på høgskolen sin sida så nevnte de i "skoleåret" - jeg antar det kunne være fra 2016 til juni 2017. Kanskje. Uansett, det står shuttlebuss der hvertfall... Men idag var ikke den gratis, det var mange som måtte betale for bussen. De fleste ble overrasket at student bevis appen ikke var gyldig og student og ansatt måtte ha studentkort bevis. Oh, wow... 😑

Uansett, shuttlebuss er jo et bra tilbud. Den går også tilbake til Skoppum stasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Oishi skrev:

Var på Skoppum stasjon, de hadde satt gratis shuttlebuss. Vet ikke hvor lenge tilbudet kommer til å vare, men på høgskolen sin sida så nevnte de i "skoleåret" - jeg antar det kunne være fra 2016 til juni 2017. Kanskje. Uansett, det står shuttlebuss der hvertfall... Men idag var ikke den gratis, det var mange som måtte betale for bussen. De fleste ble overrasket at student bevis appen ikke var gyldig og student og ansatt måtte ha studentkort bevis. Oh, wow... 😑

Uansett, shuttlebuss er jo et bra tilbud. Den går også tilbake til Skoppum stasjon. 

Jeg kom inn  gratis. Vi satt i samme buss vi 

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom inn  gratis. Vi satt i samme buss vi 

Anonymkode: 7411e...764

Heldig! Når var det? Den jeg tok var kl.8:49/8:50. Han buss sjåfør var grinete han 😂. De som kom bak meg måtte også betale. Kjipt. Det kom uforventet. Men jeg fikk beskjed at studentkort får man seinere, så jeg skulle få en middletidig (riktig staves??!) studentkort for bevis. Pøh! 

Trives på skolen jeg. Men dæven jeg har en time å pendlere gitt. Altså det er ikke så ille, jeg kan ikke flytte til Tønsberg heller pga jobb ved siden av studiet. Ellers så er alt greit.

Endret av Oishi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Oishi skrev:

Heldig! Når var det? Den jeg tok var kl.8:49/8:50. Han buss sjåfør var grinete han 😂. De som kom bak meg måtte også betale. Kjipt. Det kom uforventet. Men jeg fikk beskjed at studentkort får man seinere, så jeg skulle få en middletidig (riktig staves??!) studentkort for bevis. Pøh! 

Tok også 0850. Han var utenlandsk? Ja sur og grinete.  Hun som holdt talen på bakkenteigen salen var rett foran meg. Hun sa jeg kunne bare vise studentbevis. Veldig rart at han tok betalt fordi skolen sendte jo bussen og selskapet får jo penger av skolen. 

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tok også 0850. Han var utenlandsk? Ja sur og grinete.  Hun som holdt talen på bakkenteigen salen var rett foran meg. Hun sa jeg kunne bare vise studentbevis. Veldig rart at han tok betalt fordi skolen sendte jo bussen og selskapet får jo penger av skolen. 

Anonymkode: 7411e...764

Ja, han. Fikk sikkert ikke kaffe på morgen. Kanskje han var ikke informert om det? Hvem vet. Jeg var ikke de eneste hvertfall. 😂

Skulle spørre sjåføren om shuttlebuss tilbudene varer til juni 2017, så slipper jeg å gå av Holmestrand og ta nuss derfra... Men siden han var grinete, gikk spørsmålet ut av vinduet.

By the way, hva studere du? Sorry måtte bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Oishi skrev:
27 minutter siden, Oishi skrev:

Ja, han. Fikk sikkert ikke kaffe på morgen. Kanskje han var ikke informert om det? Hvem vet. Jeg var ikke de eneste hvertfall. 😂

Skulle spørre sjåføren om shuttlebuss tilbudene varer til juni 2017, så slipper jeg å gå av Holmestrand og ta nuss derfra... Men siden han var grinete, gikk spørsmålet ut av vinduet.

By the way, hva studere du? Sorry måtte bare spørre.

Heldig! Når var det? Den jeg tok var kl.8:49/8:50. Han buss sjåfør var grinete han 😂. De som kom bak meg måtte også betale. Kjipt. Det kom uforventet. Men jeg fikk beskjed at studentkort får man seinere, så jeg skulle få en middletidig (riktig staves??!) studentkort for bevis. 

Nå ble det mange feil siteringer.  Men ja, la oss ta med kaffe til han neste gang 😂 Skolen sa at bussen skal kjøre fram til juni. Hva han har gjort med pengene er ikke godt å si. Jeg studerer der ja. I klassen din var det bare 2 jenter sant?

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, velkommen til Vestfold. Alle hater vkt (buss-selskapet)

Anonymkode: 149b9...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/17/2016 at 8.26, AnonymBruker skrev:

Nå ble det mange feil siteringer.  Men ja, la oss ta med kaffe til han neste gang 😂 Skolen sa at bussen skal kjøre fram til juni. Hva han har gjort med pengene er ikke godt å si. Jeg studerer der ja. I klassen din var det bare 2 jenter sant?

Anonymkode: 7411e...764

Jeg tror han blir overrasket hvis en av studentene faktisk kjøper kaffe til han. 

Nææææ, det er 7 jenter + meg = 8. Og resten er gutter/menn. Altså klassen min er overbooket, så som jeg fikk hørt fra klassen min at det er 70 stk tror jeg. Og ingen har sluttet. >XD. Har alltid tenkt at hva skjer hvis studiet blir overbooket og ingen slutter, the show must go on, go with the flow da vel... 

Vel, det er en stor klasse, så vi får se om noen slutter i september. Fordi allerede så har vi en gruppe projekt som må leveres mandag den 29.aug. Kjenner ingen, men ble kjent med en del nå og mest er gutter jeg er i gruppe med. 
Det skal bli tøft å bli kjent med mange andre, de virker jo veldig sjenert. Vi har par stk som er voksen student (jeg er en av dem og).

Som sagt, RIP fritiden, skole og jobb = slitsomt, men det er verdt det. Jobber ikke hverdag heller. Og utdanning er jo kjempe viktig.
Fadderen min har dannet en gruppe bli kjent gruppa og festing, vel... gruppa mi fester ikke (ikke jeg heller) så det er jo bra da.
Læreren vil at vi skal også sose og ikke bare driver med skole arbeid. Vel, det er vanskelig når linja er litt krevende. Derfra, RIP fritiden. Det er bare når man har innlevering og eksamen - er det vanskelig med å bli chill.

Endret av Oishi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...