Gå til innhold

Få se på pus!


lineffs

Anbefalte innlegg

Lille frøken Lucy, som alltid ser ut som en blanding av overrasket og småsnurt! :ler:

 

NærLucy.jpg

Anonymkode: 310ba...f96

  • Liker 9
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okapi skrev (1 minutt siden):

Passer et børstedyr for Dyrenes Beskytter.

2023-05-24 18.30.04.jpg

God smak har pusen i allefall 😍

Anonymkode: ebe1c...d31

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

God smak har pusen i allefall 😍

Anonymkode: ebe1c...d31

Har den? Mest vandige ølen jeg har smakt i mitt liv. Måtte åpne en ekte Budweiser for å døyve smaken. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (3 minutter siden):

Har den? Mest vandige ølen jeg har smakt i mitt liv. Måtte åpne en ekte Budweiser for å døyve smaken. :P 

Åh den der må jeg prøve! 

Anonymkode: ebe1c...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix og Sølvi hjelper med å skifte på sengen, det er noe dem er veldig glad i å være med på. Her oppå laknet, litt før så va begge under lakenet ❤️:ninuskapus:

felixsølvi2juni.jpg

  • Liker 8
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 0.11):

Lille frøken Lucy, som alltid ser ut som en blanding av overrasket og småsnurt! :ler:

 

NærLucy.jpg

Anonymkode: 310ba...f96

Det var en nydelig pus :rodmer::rodmer:😻😻:katt2::katt2: åssen rase er dette da ? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (18 timer siden):

Felix og Sølvi hjelper med å skifte på sengen, det er noe dem er veldig glad i å være med på. Her oppå laknet, litt før så va begge under lakenet ❤️:ninuskapus:

felixsølvi2juni.jpg

Så søte :rodmer::rodmer:😻😻:katt2::katt2:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her leverte en jordrotte / forvokst mus på teppet under bordet i dag. 🥴🥴🥴🙏

20230224_121443.jpg

Anonymkode: 447ba...b21

  • Liker 8
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 14.5.2023 den 19.52):

Den var nydelig ja :) ❤️ syns det ligner litt på skogskatt-Maincoon muligens en blanding ser ut som din har litt lang pels  dere vet ikke nei søt var han i alle fall  ❤️:katt2:

 

Du får se om du kjenner igjen noen kjennetegn :) 

 

Norsk Skogkatt er en semilanghårskatt, og skal være stor og kraftig bygd, langstrakt og høybeint med svære labber og en lang, buskete hale. Pelsen er dessuten i to lag med ullen underpels og en semilang, blank og vannavstøtende overpels.

 

Utseende, anatomi og fysikk[rediger | rediger kilde]

Norsk skogkatt er en mellomstor til stor tamkatt, men hunkattene er betydelig mindre enn hannene. Hodeformen sett forfra passer i en likesidet trekant med spisser på hake og ørespisser, rett nese, hvelvet panne, ovale, lett skråstilte øyne, ører med lange hårdusker inni og helst også hårdusker på ørespissene (gaupetufser). Kroppen er muskuløs, lang, kraftig bygget, bena lange med store, runde labber, bakbena noe lengre enn forbena. Halen lang og buskete, skal nå minst til skulderbladene og helst til nakken. Pelsen todelt, med en tett underpels og vannavstøtende overpels. En katt i full pels har kinnskjegg, krage, og «nikkers» på bakbena. En slik pelsprakt krever naturlig nok et visst vedlikehold.

Kattene finnes i nærmest alle farger og mønstre, men noen få er ikke godkjent for utstilling, f.eks. maskemønster (siamesermønster) og fargene sjokolade, cinnamon, lilla og fawn. I 2004 ble to nye farger, rav og lys rav, godkjent for utstilling og avl av Norsk Skogkatt. Fargene er ikke funnet hos andre raser og ser ut til å være oppstått ved mutasjon hos en bestemt katt som finnes på stamtavla til alle kjente katter med disse fargene.

Skogkatten er kjent for å kunne klatre ned trær med hodet først, men dette er ikke helt riktig. Den klatrer nedover i spiral rundt trestammen, med hodet først, i stedet for å rygge slik de fleste andre tamkatter gjør.

 

 

Stemmer det, vi har to skogskatter og broren er mye større og mye mer pels enn søstra (de er fra samme kull). De liker å holde oversikten, følger gjerne etter oss og røyter mye. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han her leverte en jordrotte / forvokst mus på teppet under bordet i dag. 🥴🥴🥴🙏

20230224_121443.jpg

Anonymkode: 447ba...b21

Potene! A19B8BE8-0F86-4ADE-8EE5-4F53128B1462.gif.b74be3c6b97c2f20399608aa45350b26.gif

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 3.6.2023 den 9.53):

Stemmer det, vi har to skogskatter og broren er mye større og mye mer pels enn søstra (de er fra samme kull). De liker å holde oversikten, følger gjerne etter oss og røyter mye. 

 

2 Skogskatter ja :) åssen er de og ha i hus ? hadde en kattefamilie mor var siameser og døtrene og sønnene var halv siamesere :) kunne tenkt meg Norsk Skogskatt neste gang har en til muligens Norsk Huskatt han kom og oppholdt seg på min eiendom eier var nede og hentet han etter 10 minutter var han tilbake igjen og de flyttet noen måneder senere og han er fortsatt hos meg på 7 året :) ja virker hyggelig de skogskattene joa røyting tåler man bare de ikke begynner og raute :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 9.53):

Han her leverte en jordrotte / forvokst mus på teppet under bordet i dag. 🥴🥴🥴🙏

20230224_121443.jpg

Anonymkode: 447ba...b21

Nydelig pus Sylvester ? :rodmer::rodmer:😻😻:katt2::katt2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er drektig, lurer på hvor mange kattunger hun har, (fosterkatt, ikke jeg som har latt henne bli det)

20230609_192925.jpg

  • Liker 8
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/5/2023 at 11:39 AM, Athena Freyja said:

20230605_113833.thumb.jpg.58fa51d2bbc54be5aec244f0566ea323.jpg

 

On 6/9/2023 at 7:37 PM, Topsi said:

Hun er drektig, lurer på hvor mange kattunger hun har, (fosterkatt, ikke jeg som har latt henne bli det)

20230609_192925.jpg

 

1 minutt siden, Kvakkekyllingen said:

IVI elsker sol og varme 🌞🥰

IMG_20230609_124202758.jpg

:ninuskapus:

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

IMG_6357.thumb.jpeg.e3ff46c30d93e9da0a559483f2948039.jpegFått seg nytt møbel! Veldig fornøyd 🥰

Anonymkode: c28b3...21f

  • Liker 5
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stakars lille Sølvi, hu begynte med oppkast på fredag, og gjennom hele helgen kom både væske og mat opp igjen. Vurderte om vi sko ta kontakt med dyrlegevakt, men ventet til dyrlegen vår åpnet på mandag. De tok hu inn og undersøkte hu grundig. Resultat dehydrert, selfølgelig alt kom opp, med det var pga noen som satt fast i tarmem, så ingen ting kom ut der. Så det ble en akutt operasjon i går. Hadde hu hjemme i natt, men måtte tilbake på klinikken i dag, for hu måttte ha klyster så de kunne se at tarmen funket, og det gjorde den. 

Men jeg tenker på hvor vondt hu må ha hatt det, jeg hadde delvis blokkering i tarmen en gang, lå nesten å hylte i smerter og ble hentet i ambulanse....

 

nyoprsølvi1.jpg

Endret av elien
la til et bilde
  • Liker 2
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...