Gå til innhold

Eksen har fått ny kjæreste - unormal reaksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Den 14.7.2016 at 11.50, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent ett år siden det ble slutt mellom oss, og det var i stor grad jeg som ville ut av forholdet. Nå har han fått seg ny kjæreste, og hun er veldig pen og i tillegg fire år yngre enn meg. Jeg kjenner på en slags rar følelse og har stalket henne utrolig mye. (Vi er i samme miljø, så tilfedligvis venner på facebook.) Tenker på hvordan de har det, om han er veldig forelsket i henne osv. osv. Nesten så jeg angrer litt, selv om jeg egentlig absolutt ikke vil ha han tilbake! 

Vil ikke si at jeg er sjalu, men det stikker på en måte litt likevel. Jeg burde jo ikke bry meg, men er ganske opphengt i det likevel, merker jeg. Er dette en normal reaksjon? Begynner å spekulere litt på meg selv iblant. 

Anonymkode: 4a301...f93

Tipper dette er helt normalt. Eksen din var jo en stor del av livet ditt. I tillegg slår "konkurranse instinktet" inn når han får seg ny kjæreste, spesielt dersom du ser på henne som penere og yngre ( det er en damegreie). Det er normalt at vi sammenligne oss med andre. 

Kanskje du skal bestemme deg for at nok er nok, og bruke tiden til noe som er bra for deg selv? 

Nysgjerrigheten og "sjalusien" din går over når du bestemmer deg for at nok er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...