Gå til innhold

Personlig kristen - usikker på jobbtilbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er personlig kristen i form av at jeg går i en menighet. Det er altså ikke snakk om det "obligatoriske" søndagsmøtet i kirken. Jeg har nå fått et jobbtilbud som omhandler Minnesotamodellen, som brukes hos Anonyme Alkoholikerere - og Narkomane. Jeg har googlet mye, men finner ikke et godt svar på om dette "strider" i mot min kristne tro. 

Noen her som har greie på dette?

Anonymkode: 33d97...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det strider mot din tro er det bare du som kan svare på. Det er du som har en tro, så det er du som må bestemme om dette strider mot det du personlig tror på.

Anonymkode: ba4c5...a3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvordan tenker du at det kan stride mot din tro egentlig?

Å arbeide for at personer med rus skal få det bedre må jo være midt i blinken for deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt tenker du på som skulle kunne stride mot kristentro i arbeid for rusmisbrukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på klinikk som har 12.trinns program (Minnesota-modellen). Det er basert på kristen tro. Gudsbegrepet står sterkt.

Anonymkode: f46d4...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du bestemme selv. Jeg er personlig kristen (men ikke like konservativ og opptatt av min tro som det du kanskje er) og er helsepersonell. Som helsepersonell er jeg profesjonell og da har ikke min tro noe der å gjøre. Du bør ikke la din tro påvirke hvor du skal jobbe. 

Anonymkode: 389fe...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er personlig kristen i form av at jeg går i en menighet. Det er altså ikke snakk om det "obligatoriske" søndagsmøtet i kirken. Jeg har nå fått et jobbtilbud som omhandler Minnesotamodellen, som brukes hos Anonyme Alkoholikerere - og Narkomane. Jeg har googlet mye, men finner ikke et godt svar på om dette "strider" i mot min kristne tro. 

Noen her som har greie på dette?

Anonymkode: 33d97...1c4

Ord 4.23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, July 13, 2016 at 16.59, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er personlig kristen i form av at jeg går i en menighet. Det er altså ikke snakk om det "obligatoriske" søndagsmøtet i kirken. Jeg har nå fått et jobbtilbud som omhandler Minnesotamodellen, som brukes hos Anonyme Alkoholikerere - og Narkomane. Jeg har googlet mye, men finner ikke et godt svar på om dette "strider" i mot min kristne tro. 

Noen her som har greie på dette?

Anonymkode: 33d97...1c4

Jeg er kristen fordi jeg tror på Gud og Jesus og sånt og etter å ha lest litt på nett fant jeg ikke noe som strider imot min tro når det gjelder den modellen. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med obligatorisk søndagsmøte eller hva troa di har med menigheten din å gjøre, men hvis du sier litt mer konkret hva du lurer på kan jeg gjerne prøve å svare. 

Anonymkode: 204bf...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...