Gå til innhold

Ting du var redd for som liten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jokleper. En mann som var i den mørke kjelleren vår. Hvis vi ikke var snille, eller oppførte oss, så kom han opp, sa mamma og pappa. Husker jeg såg for meg en kjempe skummel mann med mørke klær, som var veldig sint. Ble glad da jeg ble eldre og fant ut at det var tull😂 Husker jeg var veldig redd for han mannen i søppelkassa i Gullars, Barne TV som gikk på NRK på 80 tallet. Han var skummel han! Edderkopper, etter å ha sett den edderkopp filmen, Arachnophobia. Var så redd for at det skulle komme sånne digre edderkopper inni huset vårt. Spiser forøvrig ikke popkorn etter den fimen heller😂 Elles så husker jeg at jeg var redd for brann. Brann sirena gikk hele tiden da jeg var liten. Det føltes værtfall slik. Da gikk jeg alltid inn i sengen til mamma og pappa...

Anonymkode: 5fecb...20f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig redd for å være alene uten voksne som hadde kontroll til stede. Fikk helt panikk hvis jeg trodde alle de voksne var gått ut uten å si ifra (merkelig frykt egentlig for det skjedde jo aldri). 

Også var jeg utrolig redd for den onde feen i Tornerose! Spesielt når hun lokket tornerose til å stikke seg.. "Auroora, Auroora" 😂

Store gutter var også veldig skummelt!

Anonymkode: 587c4...6c6

• Liker 2
Skrevet

Jeg var redd for å gå på strekene på teppet, at noe skulle gå opp i tallet tre, for å skrape neglen mot veggen (trodde det ville bli brann), for helvete (veldig religiøst fanatisk samfunn i oppvekst), for kjelleren (det var mus der og jeg ble låst inne der om jeg var "slem"), for de andre barna på skolen som mobbet meg og for mamma og spesielt pappa. 

Slitsomt da, men fordelen var at etterpå var jeg ikke redd for noenting. 

• Liker 1
Gjest *Micki*
Skrevet

Hai, krokodiller og slanger. Var også redd for faren til en i barnehagen og det å begynne på skolen, tror jeg var den mest redde i klassen og måtte ha mamma i klasserommet første dagen, men det gikk jo helt fint. Jeg var også redd for å få "risp" som helsesøster gjorde et par uker før sprøyten vi fikk. Satt å hylgrein lenge før det var min tur i klasserommet når jeg så hva hun gjorde med de andre barna. Traumatisk :P 

Ja også Hufsa da selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig redd for en heks som bodde i skapet under trappen opp til 2.etg. Hadde ofte mareritt om denne heksen. Jeg var også redd for å gå ned i kjelleren hos Bestemor. Der bodde det nemlig spøkelser.

Anonymkode: 71b86...ee5

• Liker 1
Skrevet

jeg er så gammel at for meg var pompel og pilt dritskumle!

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha hørt en spøkelseshistorie om en dukke som fikk lange klør og drepte ei lita jente var jeg livredd dukker. Sov alltid med dyna oppi ansiktet slik at dukken ikke skulle klare å drepe meg. Var også redd for at foreldrene mine skulle gå fra meg. Jeg var vettskremt for å tråkke på streker og livredd kumlokk. 

Hufsa var en midlertidig redsel, men pompel og pilt:sjokkert: 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, haze skrev:

hufsa1.jpg

Not signed in

midten av 20-årene, og forsatt like redd. 

• Liker 1
Skrevet

Mens folk flest var redd for Hufsa av Barne-TV-serier var jeg livredd Thomas toget. Har fortsatt i dag et lite grøss hver gang jeg ser en bil, et tog, buss etc. på tegnefilm med ansikt. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hufsa. 

HVORFOR måtte noen legge ut et bilde? Det satte en støkk i meg :( 

Denne scenen: Sniff skulle gå hjem alene, i mørket, fra Mummihuset. Han åpner døra. Hufsa står der. Hun fylte hele TV-skjermen, de sjeleløse øya, Colgate-hvite tenner. Kjenner jeg blir nervøs når jeg tenker på det.

Jeg fikk mareritt av Hufsa. Hufsa var overalt. Jeg sov øverst i køyeseng, og følte hun var i rommet og så  direkte på meg. Om jeg måtte på do på natta, skulle hun være bak døra når jeg lukka den etter å gjort meg ferdig. Hun stod bak inngangsdøra vår i 2. etasje (doen var også i gangen). Om jeg så ut soveromsvinduet på natta, kom hun til å stå utafor, i gatelyset, og stirre på meg.

Vet ikke hvor lenge jeg hadde mareritt og ubehag i våken tilstand, men det var lenge.

Også redd for spøkelser. At huset var gammelt gjorde ikke saken bedre. Og kjelleren. Hufsa kunne være der og.

Det klippet med Sniff? Det er på Youtube. Aldri klart å se det igjen. Faens Hufsa.

• Liker 1
Skrevet

+ jeg har ikke lest hele tråden, i tilfelle det er flere Hufsa-bilder.

Skrevet

Pappaen til Emil i Lønneberget var veldig skummel :fnise: Og Hufsa.

Mens Kaptein Sabeltann, som alle jeg kjente var redd for, han var bare kul :D

Skrevet

Jeg var redd for fjøsnissen. Hadde hørt gamle historier fra mamma, om at man ikke måtte snike seg ut på natta på f.eks. Lussi Langnatt, for da var fjøsnissen og snakket med dyrene i fjøset og forhørte seg om hvor godt vi hadde behandlet de. Om noen snek seg dit for å se på, og han oppdaget det, slo han deg i hjel. (Hvis jeg husker rett. Har på følelse at det var noe med at han "danset deg til døde" også.) Husker iallefall at han hadde styrken til 7 menn eller noe sånt og at man aldri burde gjøre nissen sint. Jaggu oppførte jeg meg pent på vinteren. :fnise: 

Litt i samme kategori, men jeg var også livredd Åsgårdsreia. Nok en gang var det historier som mamma fortalte meg, og jeg husker at var man ute og så den kom så måtte man legge seg ned i et kors, og det pleide jeg å gjøre hvis jeg var ute alene når det var mørkt og jeg ble redd.

Var helt overbevist om at alle disse overtroiske fortellingene mamma fortalte meg var helt sanne, spesielt etter den gangen jeg faktisk så fjøsnissen med mine egne øyne. (Enten så var det noen som kledde seg ut, eller så måtte jeg ha innbilt både lyden og personen som løp bortover i typiske fjøsnisse-klær. Ble livredd uansett!)

Skrevet

Var redd for politiet. Når jeg gikk i seksårsgruppa, eller var det første klasse?, så skulle vi i klassen besøke politistasjonen, møte Pelle Politibil osv. Den dagen ble jeg veldig skulkesyk, jeg nektet å møte politiet.

Jeg var egentlig ikke redd for kaptein Sabeltann, men plutselig fikk jeg det for meg at hvis jeg brukte lang tid på do, så ville han komme opp i doskåla og stikke meg i rompa med sverdet sitt. På grunn av det sleit jeg mye med dogåing da jeg var liten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var kjemperedd for kidnapping og at fremmede biler skulle stoppe ved siden av meg. Bodde ekstremt trygt på landsbygda, så vi gikk mye alene langs veien for å leke på skoleområdet e.l. Fikk helt panikk hvis bilene bremset ned for meg. 

Anonymkode: cbc81...1bf

• Liker 1
Skrevet

En gammel tante hadde et troll med lang nese som dorull holder som var noe av det skumleste i hele verden. Jeg hatet å gå på do når vi var på besøk hos henne! 

Også var jeg redd for store jorder og åkere fordi mamma hadde fortalt meg om en liten jente som hadde lekt gjemsel i åkeren også blitt overkjørt av en pløyemaskin... 

• Liker 1
Skrevet

Troll og katten (udyret) under senga til Albert Aaberg. 

Troll har jeg kommet over, men de derre ekle katteøynene takler jeg fortsatt ikke :P 

• Liker 1
Skrevet

var veldig redd for å drukne.... spesielt om nettene når vi var på hytta. var redd for å gå i søvne og drukne..

Skrevet

Snegler... Eg såg for meg at trappa frå rommet mitt og opp til mamma og pappa sitt var full i snegler på natta. Difor gjekk eg sjeldan opp til dei, for å seie det slik. Er framleis "redd"  for dei. 

Eg var også redd for brann, klovnar og porselensdukker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...