Gå til innhold

Hadde frisøren rett?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I går var jeg hos frisøren for å klippe meg i tuppene.

For det første er jeg så møkkalei frisører som legger ut i det vide og det brede om hvor forferdelig håret mitt er.

Det er så tørt sier de (ja jeg vet det!!!) så de vil alltid ha meg til å klippe vekk alt det tørre, noe jeg nekter hver gang for da faller jeg tilbake til samme hårlengde hver gang, og da blir det jo aldri langt.

Har hår til ca 10cm over korsryggen nå, og det skal nok få vokse litt til ja!

Men er det forbudt hos frisører?

Jeg mener helt ærlig at håret mitt ER sånn!

Jeg kurer og styrer og har faktisk en gang gått med på å klippe meg dit frisøren ville, for så å ikke farge og gjøre noe med det, og allikevel blir håret tørt nede etterhvert!

Hvorfor skjønner ingen frisører at noen har en veldig tørr hårtype??? :o

Men over til det jeg lurte på.

Håret mitt er kjempe tykt og langt nå.

Jeg lurte derfor på om hun kunne klippe det opp litt.

Men det var UMULIG. Jeg hadde aaaaltfor langt hår til det (hun brukte nesten ordene "langt hår" som ett banneord).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal gå? Ser da mange med oppklipt hår selvom det er langt.. :-?

Endte med at hun bare stussa det da.

Så har hun rett?

Jeg syns det høres litt dumt ut rett og slett!! :-?

måtte bare få ut litt aggresjon mot enkelte av disse talentløse frisørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slitte/tørre tupper bør nok klippes av. Er helt enig med frisøren akkuart der.

Når det gjelder oppklipping, så kommer det an på hva du ellers har ønsket. Jeg tipper at frisøren har ment at det kanskje ikke passer til ditt hår og er mulig om man skal oppnå det DU vil.

Hvis du vil ha langt hår er det bedre å klippe tuppene ofte og få vekk alt det tørre/slitte, enn å spare uten å klippe vekk alt hår som er ødelagt.

Langt hår kan være pent, det. Men langt, slitt hår er ikke pent i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Slitte/tørre tupper bør nok klippes av. Er helt enig med frisøren akkuart der.

Når det gjelder oppklipping, så kommer det an på hva du ellers har ønsket. Jeg tipper at frisøren har ment at det kanskje ikke passer til ditt hår og er mulig om man skal oppnå det DU vil.

Hvis du vil ha langt hår er det bedre å klippe tuppene ofte og få vekk alt det tørre/slitte, enn å spare uten å klippe vekk alt hår som er ødelagt.

Langt hår kan være pent, det. Men langt, slitt hår er ikke pent i det hele tatt.

Skjønner godt hva du mener.

Men håret mitt er ikke slitt, bare veldig tørt nederst. Og det er bare sånn :klø:

Og jeg ville bare at hun skulle klippe det opp en 10cm.

I mine øyne ser det ganske ok ut siden jeg har såpass tykt hår som jeg har.

Ville ha litt mer liv i det.

I tillegg klarte hun å fortelle meg at siden jeg har såpass langt hår så er krøllene mine blitt borte.

Jeg reagerte litt på det for jeg trodde rett og slett at håret mitt kanskje trengte en super fuktighetskur, ikke at det var for langt.

Også kjøpte jeg all soft kuren fra redken, og vips der var krøllene tilbake :o

Jeg hadde i hvertfall rett i en ting da, hehe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg forstår deg. Besøk hos frisøren kan være traumatisk. Jeg har en veldig ærlig frisør, nesten for ærlig faktisk ;)

Håret mitt er tyyyynt, så det slites kjempefort. Derfor mener frisøren at 1) jeg må klippe meg ofte og 2) skulderlengde++ kler meg best.

Langt slitt hår er ikke fint, spesielt ikke den karakteristiske v-formen som mange har på ryggen... Da er det finere med kortere hår. Jeg ser mye bedre ut med litt kortere hår enn det laaange jeg hadde før.

Angående oppklipt hår: har man slitt hår er ikke dette alltid like vellyket. Kan gjøre at håret ser enda mer slitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får man mindre krøller av at håret blir langt. Det blir jo tyngre, og krøllene slettes ut av tyngda. Om håret fønes eller behandles med spesielle preparater kan man få mer krøller igjen, men man opplever fort en "oi, hadde jeg så mye krøller" effekt dersom man klipper seg kortere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hår til ca 10cm over korsryggen nå, og det skal nok få vokse litt til ja!

du er heldig at det er teknisk mulig for deg å få så langt hår! tørt hår ser slitt ut, og da mener nok frisøren at hvis alt det tørre hadde blitt klippt, ville håret sett enda mere flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Chanandler Bong
I går var jeg hos frisøren for å klippe meg i tuppene.

Har hår til ca 10cm over korsryggen nå, og det skal nok få vokse litt til ja!

Men er det forbudt hos frisører?

Jeg mener helt ærlig at håret mitt ER sånn!

Jeg kurer og styrer og har faktisk en gang gått med på å klippe meg dit frisøren ville, for så å ikke farge og gjøre noe med det, og allikevel blir håret tørt nede etterhvert!

Hvorfor skjønner ingen frisører at noen har en veldig tørr hårtype???  :o  

Men over til det jeg lurte på.

Håret mitt er kjempe tykt og langt nå.

Jeg lurte derfor på om hun kunne klippe det opp litt.

Men det var UMULIG. Jeg hadde aaaaltfor langt hår til det (hun brukte nesten ordene "langt hår" som ett banneord).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal gå? Ser da mange med oppklipt hår selvom det er langt..  :-?  

Endte med at hun bare stussa det da.  

Så har hun rett?

Jeg syns det høres litt dumt ut rett og slett!!  :-?  

måtte bare få ut litt aggresjon mot enkelte av disse talentløse frisørene

Har faktisk inntrykk av at noe frisører er redde for langt hår. Har mange ganger gått til frisøren og bedt om en liten forandring. Har på forhånd sagt at det er helt greit at de klipper en 15-20 cm av lengda, men blir stort sett sittende å høre på at jeg ikke bør gjøre det siden jeg har så vakkert hår. Min forhenverende frisør sa faktisk rett ut til meg at hun mente at når man hadde hår som var så fint som mitt, så burde man la det være i fred. Så jeg har mang en gang gått ut fra frisøren med bare 2cm stuss. Synes det er litt ille å betale 300kr for å få klippet en cm eller to. Har også fått høre som deg at jeg har aaaltfor langt hår til å få det oppklippet.

Men en dag gikk jeg forbi en annen frisørsalong hvor de hadde ledige timer. Så jeg gikk inn og forklarte at jeg ønsket meg en forandring. Noe av det frisøren foreslo da var å klippe håret godt opp på sidene. Og det ble faktisk seende utrolig bra ut selv om han praktisk talt ikke tok noe av lengda. Gjorde også at håret ble mye lettere slik at det plutselig ble masse krøll i det.

Frisør er et kreativt yrke, og de forskjellige frisørene har ganske sikkert helt forskjellige meninger om hva som ser bra ut. Men dersom du ikke er fornøyd, så synes jeg du bør bytte frisør. Det er tross alt ditt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du er heldig at det er teknisk mulig for deg å få så langt hår! tørt hår ser slitt ut, og da mener nok frisøren at hvis alt det tørre hadde blitt klippt, ville håret sett enda mere flott ut!

'

hehe, ja heldig er mulig. Men har brukt flere år på å få dette håret til å bli så langt også da.

Og jeg forstår godt hva du mener... men det var snakk om å klippe rimelig mye av håret mitt, så jeg ble litt sjokkert over at hun nesten ville ha det til skulderlengde :o

Er fullt klar over hvor tørt det er men sånn har det alltid vært.

Greia er at jeg bruker en del kurer og fuktig leavins osv for å ikke få dette. Og da blir det kjempe fint.

Men så fort man går borti med fønern eller sprayer på det så bruser det seg, og da stopper jo frisørdama helt opp :ler:

Og vi som har krøller har mye tørrerer hår enn ellers også, så ble bare litt irritert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selvfølgelig får man mindre krøller av at håret blir langt. Det blir jo tyngre, og krøllene slettes ut av tyngda. Om håret fønes eller behandles med spesielle preparater kan man få mer krøller igjen, men man opplever fort en "oi, hadde jeg så mye krøller" effekt dersom man klipper seg kortere igjen.

Vet det ;)

Men håret mitt var stritt da!

Og så fort jeg tok inn kuren i går kom krøllene tilbake.

Litt merkelig siden hun bare stussa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

noen har bare tørt hår, sånn er det bare, og da kan du klippe deg helt kort og ha like tørt hår. vet ikke frisøren din sånt bør du bytte frisør.

har du tykt hår kan du gjerne klippe det opp, men er det tynt eller veldig slitt, ser det forferdelig ut om det blir klippet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
noen har bare tørt hår, sånn er det bare, og da kan du klippe deg helt kort og ha like tørt hår. vet ikke frisøren din sånt bør du bytte frisør.

har du tykt hår kan du gjerne klippe det opp, men er det tynt eller veldig slitt, ser det forferdelig ut om det blir klippet opp.

Ja nettopp.

Samme mener jeg... altså..håret mitt er bare sånn! :-?

Skal uansett ikke tilbake dit... er på leting etter en som forstår meg og håret mitt :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...