Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

4 timer siden, LoneWolf skrev:

Hvis det er hjerter rundt så har noen festet på en lure module, det vil si at ville pokemon blir trukket dit og kan dukke opp om du holder deg i nærheten :)

Takk :) Så man må rett og slett bare sitte/stå der og vente til det kanskje dukker opp noen i den halvtimen? Rundt den er det bare x antall Pokémons som dukker opp, type første mann til mølla? Eller kan alle finne en?

Og et annet spørsmål. Hvis et gym er rødt, kan jeg besøke det som gul? 

Anonymkode: c0a5f...96b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Tommy555 skrev:

Hei!
Noen som vet hvor mye data dette bruker? 
Tenker da på , jeg har bare en gb og bruke i mnd og hvor lenge holder dette spillet da tro?

Jeg gikk i en time og brukte 13 mb. 

Anonymkode: c0a5f...96b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Så man må rett og slett bare sitte/stå der og vente til det kanskje dukker opp noen i den halvtimen? Rundt den er det bare x antall Pokémons som dukker opp, type første mann til mølla? Eller kan alle finne en?

Og et annet spørsmål. Hvis et gym er rødt, kan jeg besøke det som gul? 

Anonymkode: c0a5f...96b

Generelt sett ja, om du vil utnytte modulen så må du oppholde deg der frem til den er oppbrukt. Jeg har hørt at det ikke bare er første man til mølle, men at alle rundt får utnyttelse av en slik modul. Jeg vet dog ikke helt hvordan det fungerer.

En rød gym tilhører team valor, da kan du, som team inspiration, angripe og ta over den gymmen og selv plassere pokemon der for å holde den.

3 timer siden, Tommy555 skrev:

Hei!
Noen som vet hvor mye data dette bruker? 
Tenker da på , jeg har bare en gb og bruke i mnd og hvor lenge holder dette spillet da tro?

Jeg synes det bruker veldig lite. På aktiv bruk (ca 2-3 timer per dag) de siste 10dagene så har den brukt totalt 15 MB fra meg. Om du vil spare MB og strøm så kan du laste ned google maps på forhånd. http://www.polygon.com/2016/7/11/12148496/pokemon-go-battery-data-usage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet det nettopp ned til nettbrett (ikke plass tilnoe på mobil) og det sitter visst en her et sted og lurer, men jeg finner den ikke. Er det slik at den første er i nærheten eller are ser det sånn ut? Og kan man gå tilbake til en meny eller noe slikt, eller sitter man nesten fast i et bilde før man fikk  er den?

Må sies at, som nevnt av andre her, er det nok ikke så mye å finne her ute i ingenmannsland. Vi har stort sett bare turister, tusener på tusener, og de hadde vært veldig lett å fange der de vrimler rundt i gata med øynene langt opp i fjelltoppene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, minister-mio skrev:

Spillet fryser jo hele tiden :angry:

Jaa, jeg mistet Beedrill i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å spille :)Blir kanskje ikke så lettå gå overalt siden jeg triller barnevogn, men skal fange de vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kraula skrev:

Jaa, jeg mistet Beedrill i dag. :(

Håpløst. Kommer det noen oppdatering eller noe snart som løser dette kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Håpløst. Kommer det noen oppdatering eller noe snart som løser dette kanskje..?

Sannsynligvis ja, men ingen vet når noe kommer. Tror også det kan ha noe med døgnet ellers i verden (Australia våkner, USA har fritid etter jobb nå). Det var en oppdatering i dag (eller i går kveld?), men ser ut til at det blir mye problemfiksing fremover. Typisk for nylanserte spill også da. :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet det ned i dag, skjønner ikke veldig mye og har heller ikke noe forhold til pokemon på generell basis, men spillet virker relativt artig så langt da =)

Ikke noe god på å treffe pokemon da, var en flaggermus-sak på bussen hjem som flagret over hodet på en fyr, jeg sto der og kastet kuler som besatt, fyren flyttet seg til slutt. Så sikkert ut som jeg filmet han eller noe :ler:

Blir ikke flau over meg selv heller engang, der og da var det så ekstremt viktig å få fanget den pokemonen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe spesielt i kveld. Spillet funket helt fint, for meg ihvertfall, tidligere idag og i i går, men i kveld er det helt håpløst! Renger med det er fikset til i morgen eller i løpet av morgendagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fanget noen ved lure mode? For... Jeg har lagt ut fem stykker i dag. Altså sittet 2,5 time på samme sted og ventet, men ingen Pokémons kom... 

Anonymkode: 0235e...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det er irriterende at det henger sånn. Akkurat når du kaster ballen fryser hele skiten og pokemonen er forsvunnet langt vekk når spillet våkner til liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forsøke å forklare hva dette er?

Hilsen bestemor

Anonymkode: 29d00...055

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei datter på 19 og en fostersønn på 20 som de siste to dagene har løpt rundt overalt og fanget pokemon´er! Helt genialt! Har ikke sett de så aktive før i hele sommer :laugh:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har problemer med å få kameraet til å funke? Har samsung galaxt a7. Søkt litt på nett og det virker som en del andre også har samme oroblem. Får åpnet kameraet, men da synes ikke pokemonen :(

Anonymkode: 784b6...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Noen som vet om det er forskjellige pokemon rundt omkring i verden? Er i Sør-Amerika og lurer på om jeg bør spille det litt her, men så var det jo dette med mobildata da... 

Jeg har alt holdt på med Geocaching i noen år. Morsomt å se andre få øynene opp for denne typen spill :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har fanget noen ved lure mode? For... Jeg har lagt ut fem stykker i dag. Altså sittet 2,5 time på samme sted og ventet, men ingen Pokémons kom... 

Anonymkode: 0235e...9fe

Ingen kom? Det er litt spesielt da. Satt du lure'en på et pokestop? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.7.2016 at 15.58, Fashionistaen skrev:

Jeg synes Pokemon Go er ganske bra! :) Får deg ut av døra og man oppdager noen morsomme småting som man ellers aldri hadde lagt merke til. Også er det jo pokemon da, så det hjelper jo endel :D 

Dog noen minussider er det. Synes det må være kjipt for de som bor langt unna byer/på et øde sted. Hjemme hos meg på landet er det langt mellom hvert Pokestop og Gym. Så da må man gå mye lenger for progresjon. Mens her i Oslo, så er det pokestop rundt hver eneste krok, så man progresjon går endel fortere. Synes de burde ha hatt et minimum og maksimum antall pokestop og gymmer innenfor en radius av f.eks. 6 km for å utjevne geografiske forskjeller. 

Savner også live kamper mellom spillere man møter på gaten. Synes kampene er kjedelige og lite givende, da det bare handler om å trykke. Burde vært en mulighet for å velge angrep osv. som var spesielle for pokemonen. 

Liker heller ikke at man konstant må ha skjermen på, skulle ønske de hadde lagd en løsning som f.eks. løpeapper som runkeeper som tracker (og hadde gitt beskjeder) selv med skjermen av. Føler det blir himla teit å gå rundt med powerbank bare for å samle pokemon.

Synes også det var dritkleint å møte andre som tydeligvis spilte spillet da jeg var ute og gikk.

 

Her også!
Men...
De fleste jeg har møtt..Er på ca samme aldersgruppe som det jeg er i..
Fant en PG gruppe på facebook for byen min, snart 500medlemmer og de fleste er mellom 20-40år :fnise: 

Ble litt deppa igår, hatcha 10km egget mitt og fikk en Eevee...Og en kompis fikk Lapras fra sitt 10km. Sucks to be me!

Tror jeg bør holde meg inne idag, har vondt i føttene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...