Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Silfen skrev:

Sjekket akkurat hva de neste nivåene i researchen var. Excellent curveball throw ...

 

Vel, jeg klarer ikke engang få til et shitty curveball throw. So long, mewtwo. :sur:

Det er mye enklere å få til på f.eks. Wailmer enn de små pokemonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Silfen skrev:

Sjekket akkurat hva de neste nivåene i researchen var. Excellent curveball throw ...

 

Vel, jeg klarer ikke engang få til et shitty curveball throw. So long, mewtwo. :sur:

Men det er Mew på research, ikke mewtwo. Eller har det endret seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var totalt håpløs på curveballs, fikk på mirakuløst vis til en excellent curveball likevel. Etter mange forsøk går det som regel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silfen skrev:

Sjekket akkurat hva de neste nivåene i researchen var. Excellent curveball throw ...

 

Vel, jeg klarer ikke engang få til et shitty curveball throw. So long, mewtwo. :sur:

Kan anbefale å (pr)øve på wailmer, slowpoke og spheal. Dei har store ringar, og er enkle å treffe. :) Eventuelt kaaaaan du jo spørre om nokon kan hjelpe deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde ikke en gang, jeg bare kastet masse curveballs og så fikk jeg plutselig en excellent til, sånn helt på slump. Ren skjær flaks. Hvis jeg prøver å få det til blir det bare tull. Så fikk endelig Mew for noen dager siden! Dessverre ingen vidunder-Mew, bare 80%. Men har i hvertfall fått den i pokedexen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Silfen skrev:

Fikk et invitation raid pass til søndag. Er det noe som er verdt å gå på?

EX-raid? Det er i alle fall einaste sjansen til å fange Mewtwo, så eg ville prøvd å finne ut kven ndre som har fått, og kortid folk skal samle seg. :) Eg skal her i byen, og det er første gong eg har fått sånn pass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ex raid ja. Det er fra 15-1545 på søndag, så således er det jo bare å dukke opp siden det er begrenset tid og det er jo til en spesifikk gym. Kjenner ingen andre som spiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silfen skrev:

Det er ex raid ja. Det er fra 15-1545 på søndag, så således er det jo bare å dukke opp siden det er begrenset tid og det er jo til en spesifikk gym. Kjenner ingen andre som spiller. 

Du bør definitivt være der idet raidet begynner, gjerne en ørliten stund før, bare så det er nevnt. Er det tilstrekkelig mange der deler man seg gjerne inn i ulike grupper etter lagtilhørighet og lager en privat gruppe for hver farge for å få flest mulig baller når han skal fanges etterpå (siden antall baller man får avhenger av bl.a. hvor mye ditt lag har bidratt, og er dere bare røde/blå/gule i samme gruppe får dere tre slike baller for "team contribution" fremfor null, en eller to dersom alle farger hadde gått inn sammen). Jeg har sjelden kjent noen som skal på samme EX-raidet, man det er bare å møte opp og finne ut hvordan man eventuelt fordeler seg.

Mewtwo er overkommelig å fange, vesentlig enklere enn de i vanlige level 5-raid, men man må nesten bruke sånt golden razz berry og kaste brukbare curveballs om man skal være rimelig sikker på at det går bra.

Anonymkode: 9ad99...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør definitivt være der idet raidet begynner, gjerne en ørliten stund før, bare så det er nevnt. Er det tilstrekkelig mange der deler man seg gjerne inn i ulike grupper etter lagtilhørighet og lager en privat gruppe for hver farge for å få flest mulig baller når han skal fanges etterpå (siden antall baller man får avhenger av bl.a. hvor mye ditt lag har bidratt, og er dere bare røde/blå/gule i samme gruppe får dere tre slike baller for "team contribution" fremfor null, en eller to dersom alle farger hadde gått inn sammen). Jeg har sjelden kjent noen som skal på samme EX-raidet, man det er bare å møte opp og finne ut hvordan man eventuelt fordeler seg.

Mewtwo er overkommelig å fange, vesentlig enklere enn de i vanlige level 5-raid, men man må nesten bruke sånt golden razz berry og kaste brukbare curveballs om man skal være rimelig sikker på at det går bra.

Anonymkode: 9ad99...5ca

Tok mewtwo uten bær, og curve kaster jeg aldri. Lett å ta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miss summers skrev:

Tok mewtwo uten bær, og curve kaster jeg aldri. Lett å ta. 

Joda, det går selvfølgelig ofte bra uansett, men jeg skrev nå engang at det var lurt for å være "rimelig sikker". For å ta de egentlige tallene: Han har en såkalt base capture rate på 6 %. Hvis du har gullmedalje på psychic-pokemon er sjansen 9.56 % for å fange ham på hvert great throw (ikke curveball) uten noe bær. Det tilsvarer 50 % sjanse for at han sitter etter syv slike "great throws" uten bær. Etter ti great throws er sjansen 63 % for at man får tak i ham. Hvis man slurver litt og kaster noen baller han slår unna, fremfor å vente på animasjonen, kan kan da fort ryke. Hvis du "bare" klarer nice throws bikker du 50 % sjanse for å fange ham først på tiende ballen uten noe bær.

Kaster du derimot en great curveball med golden razz berry på, da er sjansen 35 % på hvert kast. Da er sjansen drøyt 95 % for et han sitter etter syv kast.

Man trenger selvfølgelig ikke være så teknisk på dette, og man spiller nå mest for moro, men syv great-kast uten bær selv med gullmedalje gir altså 50 % sjanse. Selv etter ti great throws er det bortimot en tredjedels sjanse for at han ryker. Skal man først bruke slike golden razz berry på noe er det nå greit å gjøre det på ham :) 

Anonymkode: 9ad99...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker at det er Raikou som er premien for denne månedens field research! :nordvesta:

Gøy at Spinda har blitt sluppet! Nå må jeg bare få tak i en "kaste tre curve balls på rad"-oppgave. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått meg en Spinda i dag! Veldig greit å være med i lokale pokemon-grupper på FB for å få vite hvilke stopp som har oppgaver som den. 

Anonymkode: 1ea1d...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to nye denne helga. :3 Mewtwo og Spinda. Også fekk eg ein ny Raikou i dag. 

Hadde i tillegg på Lucky Egg under EX-raidet, og etter å ha fanga Mewtwo, og åpna ein pakke så eg vart ultravenn med ein person, fekk eg over 320 000 exp. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amantheia skrev:

Har fått to nye denne helga. :3 Mewtwo og Spinda. Også fekk eg ein ny Raikou i dag. 

Hadde i tillegg på Lucky Egg under EX-raidet, og etter å ha fanga Mewtwo, og åpna ein pakke så eg vart ultravenn med ein person, fekk eg over 320 000 exp. 😄 

Superflott dag det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...