Millimani Skrevet 27. april 2022 #14341 Del Skrevet 27. april 2022 (endret) Lana01 skrev (17 timer siden): JHA kan ha hatt mye mer en 10-15 min til å utfør ugjerningen. Det er når man trekker V,K inn at det blir problematisk i henhold til tidsperspektiv pga mobil beviset. Åstedet bar preg av dette var planlagt, og det passer inn med observasjonene, som ble gjort av JHA , dagen før ugjerningen. Mye tyder også på at drapene har skjedd noe senere en det retten la til grunn, Du ser ikke for deg at to små jenter i sjokk, ikke klarer å rope om hjelp, de blir truet til å være stille? eller blir svime slått? Det ble hørt noen korte skrik, noe. etter klokken 20. Dette passer også inn med vitneobservasjonen fra flykaptein, som så en voksenperson sammen med to barn. beskrivelsen kan passe inn med at det var JHA og jentene. Dette sammen med andre interessante vitneobservasjonen i samme tidsperiode. Den 36 år gamle joggeren Bjørn Ove Hansen fortalte nemlig i sitt vitnemål at han tydelig hørte tre–fire korte skrik like etter at han passerte badebryggen ved 3. https://www.morgenbladet.no/portal/2017/12/18/den-vanskelige-sannheten/ Vitner hørte skrik fra området, og det skjedde noe etter klokka 20. JHA sa selv en gang at ugjerningene pågikk i en times tid. Klokka var rundt 19:10 da et vitne (som meldte seg noe senere) kom til brygga for å fange fisk med hendene. Denne mannen så at det satt to jenter litt lengre oppe, og de hadde en flaske gul brus ved siden av seg. Den ene jenta hadde på seg blå badedrakt (som Stine). Dessverre klarte ikke dette vitne å være sikker på om det var torsdag eller fredag han så disse jentene, og observasjonen har, som joggerens, ikke blitt særlig vektlagt. Dette kan tyde på at det var Lena og Stine han så, selv om han anslo alder på dem til å være 10-12 år. De to jentene meldte seg aldri for politiet, selv etter at observasjonen ble kjent. Det er også en grunn til å tro at det var Lena og Stine han så. krisly skrev (19 timer siden): Det var folk i Baneheia som garantert hadde hørt skrik og rop om hjelp hvis jentene var i stand til det. Og hvis det bare var en overgriper så tror jeg de hadde vært i stand til det. Alt tyder på at Stine ble slått bevisstløs. På dette tidspunktet kan Lena ha stått splitter naken og i sjokk like ved siden av. Visst kan hun ha skreket, men terrenget og det at området følgelig var lyd-dempet, kan ha dempet hennes skrik. Samtidig kan sjokket hennes ha gjort at hun har stått ved siden av og grått. Hun må ha ønsket å hjelpe Stine, men selvsagt ikke fått det til, - og har samtidig vært klar over hvilken skjebne som muligens ventet. Vitner hørte jo skrik fra området, så så lyd-dempet er det ikke sikkert at det var. Men at det faktisk var barneskrik kan ha vært vanskelig å oppfatte Melkebarten skrev (6 timer siden): Kanskje ett dumt spørsmå, men hvorfor skal man i det hele tatt høre på Arne Pedersen? Han spiller jo ingen rolle i det hele tatt lenger, han er pensjonist og har vel iallefall nå ingenting med etterforskningen og gjøre. Han har spilt en rolle før, og mener han fortsatt har sitt å si angående saken. Dette er noe de ikke kan nekte ham selv om han er pensjonist. Men å blande seg inn i dagens etterforskning skal han uansett ikke gjøre uten tillatelse. Endret 27. april 2022 av Millimani 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 27. april 2022 #14342 Del Skrevet 27. april 2022 Da var Viggo ferdig med sine avhør! Står på TV2.no... Da bør vi vel ha resultatet innen en mnd håper jeg! Ventetiden har vært lang. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 27. april 2022 #14343 Del Skrevet 27. april 2022 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, persondebatt, latterliggjøring, brudd på rommets retningslinjer, og avsporinger, og svar til det. _popcorn_, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 27. april 2022 #14344 Del Skrevet 27. april 2022 (endret) Arne Pedersen er fanebærer for en kvalm og bøllete kultur innad i politiet, og da spesielt Kripos, helt frem til sent på 2000-tallet. Intervjuet han ga i går viser bare hvor utrolig udyktig han var som etterforsker når han etter et langt liv i politiet ikke forstår helt basale fakta om DNA. Statsadvokaten bør faktisk vurdere å etterforske Arne Pedersens andre saker fra hans karriere, her er det vel liten tvil om at det ofte er tatt snarveier, at folk dømmes på følelser og meninger istedenfor fakta, og at Pedersen ganske sannsynlig er skyldig i justismord av en meget grov karakter. At skattebetalerne skal betale i ettertid for sånne som Pedersen finner jeg rivende urimelig, han burde selv stå til ansvar for broiler-oppførselen sin og bli erstatningsansvarlig. Det minner mye om hvordan fetteren til Tengs ble behandlet, også i denne saken får tidligere etterforskere lov til å slenge dritt og meninger i media mot en gutt som har fått livet sitt ruinert av politiet og kripos. Egentlig burde ikke Pedersen fått spalteplass og tid på statskanalen til å spre sine løgner og desinformasjon - han burde fått mange flere kritiske spørsmål enn det han fikk. Tilsvaret fra statsadvokaten var rungende klar på at de ikke dømmer folk på følelser og meninger. Endret 27. april 2022 av Anonio 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 27. april 2022 #14345 Del Skrevet 27. april 2022 Kom over denne artikkelen og lurer på hva dere tenker om denne observasjonen? https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ha-sett-kristiansen/66555190 Har ikke hørt om denne observasjonen andre steder, og de var vel heller ikke kalt inn som vitner. Vet ikke om noen andre har meldt seg. Heller generelt mot at jeg tror han ikke var der, men hører gjerne hva dere andre tenker. Har ikke sett denne artikkelen bli omtalt i denne tråden før, men mulig jeg har gått glipp av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 27. april 2022 #14346 Del Skrevet 27. april 2022 Anonio skrev (4 minutter siden): tatsadvokaten bør faktisk vurdere å etterforske Arne Pedersens andre saker fra hans karriere, her er det vel liten tvil om at det ofte er tatt snarveier, at folk dømmes på følelser og meninger istedenfor fakta, og at Pedersen ganske sannsynlig er skyldig i justismord av en meget grov karakter. Jeg vet ikke hva Arne har drevet med, men det er blitt nevnt både jurist og dommer. Det er all grunn til å sette spørsmålstegn ved om han er skikket til slike stillinger mtp å forutinntatt han er i denne saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 27. april 2022 #14347 Del Skrevet 27. april 2022 Cookiesandcream skrev (10 minutter siden): Kom over denne artikkelen og lurer på hva dere tenker om denne observasjonen? https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ha-sett-kristiansen/66555190 Har ikke hørt om denne observasjonen andre steder, og de var vel heller ikke kalt inn som vitner. Vet ikke om noen andre har meldt seg. Heller generelt mot at jeg tror han ikke var der, men hører gjerne hva dere andre tenker. Har ikke sett denne artikkelen bli omtalt i denne tråden før, men mulig jeg har gått glipp av det. Det var neppe VK som ble observert. Ikke passer observasjonen til JHAs historie uansett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. april 2022 #14348 Del Skrevet 27. april 2022 Midgard skrev (19 timer siden): Sitter Arne Pedersen på informasjon av de siste avhørene er dette ikke bra. Han har ingenting med saken å gjøre, tvert i mot. av alle personer skal han være den som holdes lengst unna. Tviler ekstremt mye på at han sitter på nye avhør. Agder politidistrikt ble fratatt denne saken, fordi det var mangler og feil. Og saken trengte nye øyne. Denne saken er i hendene på noen av norges topp juridiske personer, så at de har gitt den tidligere etterforskeren tilgang på nye avhør og bevismateriale, tviler jeg som sagt ekstremt på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krisly Skrevet 27. april 2022 #14349 Del Skrevet 27. april 2022 Millimani skrev (4 timer siden): Alt tyder på at Stine ble slått bevisstløs. På dette tidspunktet kan Lena ha stått splitter naken og i sjokk like ved siden av. Visst kan hun ha skreket, men terrenget og det at området følgelig var lyd-dempet, kan ha dempet hennes skrik. Samtidig kan sjokket hennes ha gjort at hun har stått ved siden av og grått. Hun må ha ønsket å hjelpe Stine, men selvsagt ikke fått det til, - og har samtidig vært klar over hvilken skjebne som muligens ventet. Vitner hørte jo skrik fra området, så så lyd-dempet er det ikke sikkert at det var. Men at det faktisk var barneskrik kan ha vært vanskelig å oppfatte Har du vært i Baneheia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 27. april 2022 #14350 Del Skrevet 27. april 2022 kraftwerk skrev (17 minutter siden): Tviler ekstremt mye på at han sitter på nye avhør. Agder politidistrikt ble fratatt denne saken, fordi det var mangler og feil. Og saken trengte nye øyne. Denne saken er i hendene på noen av norges topp juridiske personer, så at de har gitt den tidligere etterforskeren tilgang på nye avhør og bevismateriale, tviler jeg som sagt ekstremt på. De har helt sikkert ikke gitt tilgang til Arne Pedersen. Men han kan jo ha fått tilgang likevel. F.eks. via de etterlatte. Jeg sier ikke at jeg tror det, men de har åpenbart et felles mål i denne saken, og om han har fått tilgang er det vanskelig å se hvilke andre veier infoen kan ha tilkommet ham. Men det kan også være noen utro tjenere i politiet som har lekket til tidligere politifolk som har jobbet med saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 27. april 2022 #14351 Del Skrevet 27. april 2022 Cookiesandcream skrev (58 minutter siden): Kom over denne artikkelen og lurer på hva dere tenker om denne observasjonen? https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ha-sett-kristiansen/66555190 Har ikke hørt om denne observasjonen andre steder, og de var vel heller ikke kalt inn som vitner. Vet ikke om noen andre har meldt seg. Heller generelt mot at jeg tror han ikke var der, men hører gjerne hva dere andre tenker. Har ikke sett denne artikkelen bli omtalt i denne tråden før, men mulig jeg har gått glipp av det. Har heller aldri hørt om dette før. Jeg ser han har lagt igjen en lang kommentar på en forsvarsblogg. Veldig interessant! https://viggokristiansen.wordpress.com/2017/12/18/den-vanskelige-sannheten/amp/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 27. april 2022 #14352 Del Skrevet 27. april 2022 (endret) Jeg skulle så gjerne hatt en litt mindre nikkende journalist hos Arne Pedersen i gårsdagens intervju. Et par spørsmål som jeg ville spurt han om. 'I følge eksperter på DNA er ikke DNA-sporene gyldig som bevis mot VK - hvorfor fortsetter du å slå på denne tromma som er diskreditert og avvist mange ganger?' 'Hva er det som motiverer deg til å komme så lenge etterpå å dra VK, som har sonet 21 år i forvaring - muligens uskyldig, igjennom gjørma?' 'Hvordan ville du reagert hvis en person du mistenkte sendte sider-lange brev til politiet under en etterforskning for å prøve å påvirke hvor etterforskningen skulle gå?' 'Føler du at du utøver dømmende makt riktig, når du sitter her på statskanalen i beste sendetid, og gjengir teorier uten noe som helst bevis?' 'Om du hadde sittet inne 21 år for noe du ikke hadde gjort, ville du følt at personen som fikk deg innsatt fortjener kritikk/straff, og at dømmende makt bør reflektere på hva de/han har gjort?' Fyren er helt klart avhengig av rampelyset, han får kramper og kommer med nye beskyldninger hver gang saken nevnes. Han jobber iherdig for å ikke bli sett på som en løgner. Endret 27. april 2022 av Anonio 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. april 2022 #14353 Del Skrevet 27. april 2022 1 hour ago, Cookiesandcream said: Kom over denne artikkelen og lurer på hva dere tenker om denne observasjonen? https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ha-sett-kristiansen/66555190 Har ikke hørt om denne observasjonen andre steder, og de var vel heller ikke kalt inn som vitner. Vet ikke om noen andre har meldt seg. Heller generelt mot at jeg tror han ikke var der, men hører gjerne hva dere andre tenker. Har ikke sett denne artikkelen bli omtalt i denne tråden før, men mulig jeg har gått glipp av det. Politiet gjorde ikke noe ut av det, siden VK kan ikke være et sted i Baneheia og bli observert der, og samtidig voldta og drepe på et annet sted. Det er allerede en kort tid å gjøre det på . Lokke med jentene, kontrollere/mishandle og voldta de, så drepe de og dekke til åstedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 27. april 2022 #14354 Del Skrevet 27. april 2022 1 hour ago, Cookiesandcream said: Kom over denne artikkelen og lurer på hva dere tenker om denne observasjonen? https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ha-sett-kristiansen/66555190 Har ikke hørt om denne observasjonen andre steder, og de var vel heller ikke kalt inn som vitner. Vet ikke om noen andre har meldt seg. Heller generelt mot at jeg tror han ikke var der, men hører gjerne hva dere andre tenker. Har ikke sett denne artikkelen bli omtalt i denne tråden før, men mulig jeg har gått glipp av det. 47 minutter siden, Bettys said: Har heller aldri hørt om dette før. Jeg ser han har lagt igjen en lang kommentar på en forsvarsblogg. Veldig interessant! https://viggokristiansen.wordpress.com/2017/12/18/den-vanskelige-sannheten/amp/ Ganske interessant greie. Om det han sier stemmer vitner det nok en gang om meget slett politiarbeid. Nå kan det jo også være at det ikke stemmer, og at politiet har funnet ut av det etter å kryssreferert med andre vitner. Jeg regner uansett med at Oslo-politiet har sjekket opp dette i deres nye etterforskning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 27. april 2022 #14355 Del Skrevet 27. april 2022 2 hours ago, Anonio said: Egentlig burde ikke Pedersen fått spalteplass og tid på statskanalen til å spre sine løgner og desinformasjon - han burde fått mange flere kritiske spørsmål enn det han fikk. Tilsvaret fra statsadvokaten var rungende klar på at de ikke dømmer folk på følelser og meninger. Sjansen er stor for at han fikk spalteplass nettopp av denne grunnen slik at man kunne få si imot det offentlig. En manøver for å vise at man ikke stiller seg sammen med Agderpolitiet fra den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. april 2022 #14356 Del Skrevet 27. april 2022 Å lese intervjuet med Pedersen var ille. Men idag så jeg videosnuttene også, har ikke ord. Skammelig. Pinlig. Sjokkerende at han er like påståelig idag. Totalt fastlåst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 27. april 2022 #14357 Del Skrevet 27. april 2022 askefast skrev (5 timer siden): Da var Viggo ferdig med sine avhør! Står på TV2.no... Da bør vi vel ha resultatet innen en mnd håper jeg! Ventetiden har vært lang. De ser seg ferdige med avhørene av V.K og venter på fremdeles på de siste DNA-analyser, før de avslutter etterforskingen. De ser seg nok rimelig sikre på at nye DNA-analyser eventuelt kun inneholder ytterligere funn fra J.H.A og jeg blir ikke overrasket om de avventer analysene nettopp for å forhåpentligvis ha enda mer som nagler J.H.A som eneste gjerningsmann og at planen deres er å ta ut en tiltale mot nettopp J.H.A. Etterforskingen har vært svært så grundig og det ser ut som det meste nå er spikret. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 27. april 2022 #14358 Del Skrevet 27. april 2022 Anonio skrev (3 timer siden): Jeg skulle så gjerne hatt en litt mindre nikkende journalist hos Arne Pedersen i gårsdagens intervju. Et par spørsmål som jeg ville spurt han om. 'I følge eksperter på DNA er ikke DNA-sporene gyldig som bevis mot VK - hvorfor fortsetter du å slå på denne tromma som er diskreditert og avvist mange ganger?' 'Hva er det som motiverer deg til å komme så lenge etterpå å dra VK, som har sonet 21 år i forvaring - muligens uskyldig, igjennom gjørma?' 'Hvordan ville du reagert hvis en person du mistenkte sendte sider-lange brev til politiet under en etterforskning for å prøve å påvirke hvor etterforskningen skulle gå?' 'Føler du at du utøver dømmende makt riktig, når du sitter her på statskanalen i beste sendetid, og gjengir teorier uten noe som helst bevis?' 'Om du hadde sittet inne 21 år for noe du ikke hadde gjort, ville du følt at personen som fikk deg innsatt fortjener kritikk/straff, og at dømmende makt bør reflektere på hva de/han har gjort?' Fyren er helt klart avhengig av rampelyset, han får kramper og kommer med nye beskyldninger hver gang saken nevnes. Han jobber iherdig for å ikke bli sett på som en løgner. I det ene øyeblikket er det kritikkverdig hvorfor det er så stille fra Arne Pedersen. Så er det plutselig kritikkverdig at han stilte opp i et intervju. Jeg skjønner det er provoserende at ikke alle tror på Viggo, men man må nesten bestemme seg. Nå er vel heller ikke han den eneste som har sendt inn brev til politiet. Vi vet at Jahr har kontaktet statsadvokaten med teoriene sine om at JHA drepte jentene fordi han visstnok ikke kom inn i militæret, og jeg kan tenke meg det har kommet en rekke brev inn fra Sjødin og co. Forskjellen er jo naturligvis at Arne Pedersen var leder for etterforskningen når ingen visste hva som hadde hendt med to jenter i Baneheia, og jeg personlig synes det er mer interessant å høre hvilket puslespill han sto ovenfor, enn hva støttegruppen til Viggo klarer å komme frem til. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 27. april 2022 #14359 Del Skrevet 27. april 2022 (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): I det ene øyeblikket er det kritikkverdig hvorfor det er så stille fra Arne Pedersen. Så er det plutselig kritikkverdig at han stilte opp i et intervju. Jeg skjønner det er provoserende at ikke alle tror på Viggo, men man må nesten bestemme seg. Arne Pedersen klaget på at Viggos støttespillere fikk uttale seg uimotsagt for drøyt to år siden, og sa at påtalemyndighetene måtte komme på banen for å korrigere det feilaktige bildet som ble tegnet i media. Men pussig nok nektet han senere å delta i TV-dokumentaren, som jo burde ha vært en gyldig mulighet til å rydde opp i disse «uriktige og ensidige påstandene» fra Viggos fanklubb... Problemet er ikke isolert sett at han uttaler seg offentlig, men at han fortsatt tviholder på gamle (mis)oppfatninger, og at argumentasjonen er helt ute av takt med nye utviklinger i saken. Han hevder å ha vært helt sikker på at dommen mot VK var riktig, og at han ikke er mindre sikker i dag. Dessverre har bevisene aldri gitt grunnlag for en slik skråsikkerhet, og den nye etterforskningen peker jo stadig mer i retning av at JHA var alene om ugjerningene. Når Pedersen i sluttfasen plutselig sender et 35 sider langt dokument hvor han argumenterer for at VK må tiltales på nytt, virker det også som en siste krampetrekning for å påvirke saken, og forsvare sin egen rolle i dette justismordet. Endret 27. april 2022 av Lord Friendzone 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 27. april 2022 #14360 Del Skrevet 27. april 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): det ene øyeblikket er det kritikkverdig hvorfor det er så stille fra Arne Pedersen. Så er det plutselig kritikkverdig at han stilte opp i et intervju. Jeg skjønner det er provoserende at ikke alle tror på Viggo, men man må nesten bestemme seg. Hvorfor må man bestemme seg ? Det går fint å være kritisk til at han ikke gjør rede for seg OG være kritisk det det han faktisk bryt ut av seg når han står frem. Det er ikke slik at om man er kritisk til manglene uttalelser må man være positiv til innholdet om det skulle komme. Nå er det også slik at det han presterte å legge frem ble nokså kjølig mottatt. Det var mange som ikke var imponert over hans teft for etterforskning, objektivitet, ønske om å ha ryggdekning for påstandene sine i denne saken fra før av. Nå kunne man kanskje håpe at det var en litt ydmyk person som åpner døra for at det kunne vært gjort feil. I stedet fikk man, om mulig, en enda mer fastlåst bitter "etterforsker" som er så fjern fra realitetene at "kollegaer" i politiet må gå til motmæle. Mer eller mindre ydmyke han ved å legge frem over 20års gamle dokumenter som han selv burde gjort det lenge før han kaster ut sine påstander. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg