Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri trukket inn Viggos familie som "kyniske aktører" i dette her. Det er heller de som lager underholdning av det, og som tjener på det selv. Forfattere og produksjonsselskap. At Viggos familie tror sønnen er uskyldig har de fleste her i området jeg bor vært klar over i snart to tiår. Det er ikke noe nytt. Jeg holder heller ikke det imot dem.

(Jeg synes også rettssikkerheten er interessant. Det er også derfor jeg er skeptisk til mye av det som har blitt presentert som sannhet de siste årene.)

Nei, men du kaller de som belyser saken for kyniske aktører, det er ikke veldig langt unna.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midgard skrev (23 timer siden):

 

Nei, det er de som var dum nok til å kommentere de pårørendes uttalelser som hånes. 

Så det å bastant konstatere at de pårørendes uttalelser er partsinnlegg i saken er ikke hån? Hva med påstanden om at de pårørende ikke skal uttale seg om VKs sak for de kjenner den ikke og har ikke juridisk kompetanse? Innafor og ikke hånlig den heller? Men det var forøvrig greit at familien til VK uttalte seg for "de vet ting om han som ikke var kommet frem i media", trass sin manglende juridiske kompetanse. Logisk og uten hån det også? Eller hva med at de pårørende ikke skal gis spalteplass til ytre sin mening rundt tiltalte? Hånlig det eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (6 timer siden):

Nei, men du kaller de som belyser saken for kyniske aktører, det er ikke veldig langt unna.

"Belyser saken", og samtidig påstå at Viggo er uskyldig dømt, er to forskjellige ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (7 timer siden):

Hva tenker du om at JHA blir tiltalt for mened og for det andre drapet, hvis VK  blir frikjent?

Jeg ser på det som lite sannsynlig. Det ville isåfall vært en tragedie for ofrene, at en av gjerningsmennene skulle frifinnes og få økonomisk kompensasjon..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (56 minutter siden):

Jeg ser på det som lite sannsynlig. Det ville isåfall vært en tragedie for ofrene, at en av gjerningsmennene skulle frifinnes og få økonomisk kompensasjon..

Nå er det faktisk mye som taler for at J.H.A er den eneste gjerningsmannen. I såfall er det ikke en tragedie om han da ikke tiltales for drap og voldtekt også på andre jenta? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Jeg ser på det som lite sannsynlig. Det ville isåfall vært en tragedie for ofrene, at en av gjerningsmennene skulle frifinnes og få økonomisk kompensasjon..

Jeg er overbevist om at han frikjennes, Vi får se hvem av oss som får rett. Håper  at det da  går for retten, men mye taler for at bevisene er gode nok og det ikke blir det. Flere anerkjente DNA eksperter har underkjent DNA beviset, og sier det er ubrukelig. Mobilbeviset står sterkt.. Vi står igjen med løgnene til JHA, som har kommet tydelig frem i ettertid, , da  politiet gjorde det de kunne  dekket over det i retten. I tillegg har det kommet frem nye bevist mot JH, som svekker hans forklaring ytterlige Blir det rettssak, må JHA  forklare seg om dette, så jeg har en misstanke  han ønsker at VK  frikjennes og det legges lokk på saken, noe som ville ha vært en tragedie., hvis det JHA  ikke må stå til ansvar ikke minst for de pårørende, de trenger svar. Vi alle trenger svar, JHA  må svare for seg, med de løgnene han har sluppet unna med

Du svarte ikke på hva du mener om han bør tiltales hvis  VK  blir frikjent??

 

 

Endret av Lana01
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lana01 skrev (54 minutter siden):

Jeg er overbevist om at han frikjennes, Vi får se hvem av oss som får rett. Håper  at det da  går for retten, men mye taler for at bevisene er gode nok og det ikke blir det. Flere anerkjente DNA eksperter har underkjent DNA beviset, og sier det er ubrukelig. Mobilbeviset står sterkt.. Vi står igjen med løgnene til JHA, som har kommet tydelig frem i ettertid, , da  politiet gjorde det de kunne  dekket over det i retten. I tillegg har det kommet frem nye bevist mot JH, som svekker hans forklaring ytterlige Blir det rettssak, må JHA  forklare seg om dette, så jeg har en misstanke  han ønsker at VK  frikjennes og det legges lokk på saken, noe som ville ha vært en tragedie., hvis det JHA  ikke må stå til ansvar ikke minst for de pårørende, de trenger svar. Vi alle trenger svar, JHA  må svare for seg, med de løgnene han har sluppet unna med

Du svarte ikke på hva du mener om han bør tiltales hvis  VK  blir frikjent??

 

 

JHA har tilstått, og sonet sin straff. Føler flere glemmer at det var to stykk i retten for 20 år siden, som begge ble satt under lupen. Bare fordi Viggo hele veien har nektet å svare på en rekke spørsmål, og er veldig opptatt av at han er "dømt på følelser", betyr ikke at han er uskyldig. Kameraten hans tilsto og fortalte hva de to hadde gjort.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke "nye bevis" du mener er kommet frem som svekker JHA sin forklaring. Er det lydopptaket av den potensielle klienten til Klomsæt som ville ha hjelp til sin egen gjenopptagelse? Er det mystiske brev sendt til Viggos forsvar?

Hvis JHA skulle gjort alt dette alene, så må han også passe inn i tidslinjen, og klart å flytte på seg over "store avstander" som folk i denne tråden tror utelukker Viggo. Jeg synes som sagt, det virker veldig usannsynlig.

(At folk har glemt den opprinnelig rettsprosessen, og heller fester sin lit til ensidige TV program og bøker som kommer ut lenge etterpå, hvor bare en versjon er representert, DET er skremmende.)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (17 minutter siden):

JHA har tilstått, og sonet sin straff. Føler flere glemmer at det var to stykk i retten for 20 år siden, som begge ble satt under lupen. Bare fordi Viggo hele veien har nektet å svare på en rekke spørsmål, og er veldig opptatt av at han er "dømt på følelser", betyr ikke at han er uskyldig. Kameraten hans tilsto og fortalte hva de to hadde gjort.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke "nye bevis" du mener er kommet frem som svekker JHA sin forklaring. Er det lydopptaket av den potensielle klienten til Klomsæt som ville ha hjelp til sin egen gjenopptagelse? Er det mystiske brev sendt til Viggos forsvar?

Hvis JHA skulle gjort alt dette alene, så må han også passe inn i tidslinjen, og klart å flytte på seg over "store avstander" som folk i denne tråden tror utelukker Viggo. Jeg synes som sagt, det virker veldig usannsynlig.

(At folk har glemt den opprinnelig rettsprosessen, og heller fester sin lit til ensidige TV program og bøker som kommer ut lenge etterpå, hvor bare en versjon er representert, DET er skremmende.)

Ingen har gitt utrykk for å ha glemt at det var to som var tiltalt i denne saken, så hva skal du frem til her?

VK har ikke nektet å svare på noe vesentlig, annet enn at han, naturlig nok om han er uskyldig, har sagt at han ikke kan forklare hva som har skjedd på åstedet den kvelden.

Hvilke nye bevis det er som svekker JHAs forklaring? Har du ikke fått med deg hva kommisjonen har skrevet om dette, selv om det har vært nevnt gjentatte ganger både her og mange andre steder? For det første er det ikke lenger noe DNA-bevis som støtter JHAs forklaring, altså ikke noe teknisk bevis som utelukker at JHA var alene om drapene. I tillegg slakter avhørseksperter avhørene av JHA, og sier det ikke har bevisverdi mot VK siden politiet inviterte JHA til å skylde på VK, før JHA hadde sagt noe om at VK hadde noe med saken å gjøre. For det tredje har det kommet frem at man i 2010 påviste DNA fra JHA i sædrester, han som angivelig ikke begikk noen reelle overgrep.

Leser du ikke innleggene i denne tråden som du skriver så mye i?

Hva er det som er usannsynlig med tidslinje eller å forflytte seg om JHA var alene, kontra om VK var med og samtidig fikk/sendte sms via en sender som ikke dekker det området JHA sier de var?

Faktagrunnlaget i saken hadde vært det samme uten bok eller TV-serie, verken bok eller TV-serie betyr noe som helst, annet enn at diverse faktaopplysninger kommer frem. I GKs avgjørelse står alt man trenger å vite.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (21 minutter siden):

JHA har tilstått, og sonet sin straff. Føler flere glemmer at det var to stykk i retten for 20 år siden, som begge ble satt under lupen. Bare fordi Viggo hele veien har nektet å svare på en rekke spørsmål, og er veldig opptatt av at han er "dømt på følelser", betyr ikke at han er uskyldig. Kameraten hans tilsto og fortalte hva de to hadde gjort.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke "nye bevis" du mener er kommet frem som svekker JHA sin forklaring. Er det lydopptaket av den potensielle klienten til Klomsæt som ville ha hjelp til sin egen gjenopptagelse? Er det mystiske brev sendt til Viggos forsvar?

Hvis JHA skulle gjort alt dette alene, så må han også passe inn i tidslinjen, og klart å flytte på seg over "store avstander" som folk i denne tråden tror utelukker Viggo. Jeg synes som sagt, det virker veldig usannsynlig.

(At folk har glemt den opprinnelig rettsprosessen, og heller fester sin lit til ensidige TV program og bøker som kommer ut lenge etterpå, hvor bare en versjon er representert, DET er skremmende.)

 

Han nektet for å ha ereksjon,. I ettertid har det vist seg at han hadde både ereksjon og sæd avgang .Dette passer også dårlig med at han var truet til voldtekt og drap.

Han har tilstått? og fortalte hva de hadde gjort?    Han har minimert sin rolle så mye han kunne klare, og tatt på seg en offer rolle. Historien hans er også full av løgner og hull. Man kan helt klart ikke stole på noe han sier,. 

Han kan fint ha klart det alene., da dette trolig var nøye planlagt. Han ble angivelig sett gående med jentene kjl 1945.. og korte skrik ble hørt rundt kl 20.05. ( hvem kom disse skrikene fra om det ikke var fra jente(ene). Det ble hørt rasle lyder 2015-2020. Alt dette passer inn med at drapene var planlagt, og han hadde forbredt dette. Han kan da har forlatt åstedet rundt kl 2030

Det er veldig tynt, hvis du legger dette på at han ikke kan ha rukket dette alene., i stedet tror du på en vill teori  om at VK  har løpt frem og tilbake mellom åstedet ,og et området hvor  en annen basestasjon slo inn., noe han ikke ante noen ting om Det ville ha gitt han veldig lite tid på åstedet. og det er helt absurd , at noen i det hele tatt skulle finne på det midt under en ugjerning, man skulle trodd det var andre ting som opptok man da.. Hvorfor ikke gå for den enkle og ukompliserte løsningen, nemlig at JHA  var alene om dette. 

Jeg forholder meg til bevis i saken, og ikke bøker eller Tv serier. Har forøvrig ikke lest boken

Endret av Lana01
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 timer siden):

Jeg ser på det som lite sannsynlig. Det ville isåfall vært en tragedie for ofrene, at en av gjerningsmennene skulle frifinnes og få økonomisk kompensasjon..

Men hva hvis det er tilfelle at Viggo Kristiansen er 100 % uskyldig @Callisto83

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Mo skrev (5 minutter siden):

Men hva hvis det er tilfelle at Viggo Kristiansen er 100 % uskyldig @Callisto83

 

Har et inntrykk av at det er irrelevant for noen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (1 time siden):

Han kan fint ha klart det alene., da dette trolig var nøye planlagt. Han ble angivelig sett gående med jentene kjl 1945.. og korte skrik ble hørt rundt kl 20.05. ( hvem kom disse skrikene fra om det ikke var fra jente(ene). Det ble hørt rasle lyder 2015-2020. Alt dette passer inn med at drapene var planlagt, og han hadde forbredt dette. Han kan da har forlatt åstedet rundt kl 2030

Viggo har gitt JAH alibi for klokkeslettet 19.30. Hvordan forklarer du det?

Endret av BaHare
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BaHare skrev (2 minutter siden):

Viggo har jo gitt JAH alibi for klokkeslettet 19.30. Hvordan forklarer du det?

Han kan helt enkelt ha tatt feil av tiden,i likhet med mange andre denne dagen som ble avhørt. Ikke noe merkelig med det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BaHare skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår det slik at han har vært veldig bestemt på dette klokkeslettet og ikke vært usikker på det.

Var det politiet som hevdet dette, at han var så bestemt på klokkeslettet?. De samme som hevdet at JHA  hadde  nærmest fotografisk hukommelse og ikke ble tatt for løgn under avhør, og hevdet at de hadde 100 %  DNA  av VK fra åstedet

Endret av Lana01
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

side 78 I rapporten:
«Alibiavhør av Viggo Kristiansen 4. juni (dok 07.02.01)
Her bekrefter Kristiansen på nytt at han var hjemme i tiden kl. 1800-2100 drapskvelden, og at han fikk besøk av Andersen kl. 1930.»

Virker ikke usikker i alibiavhør. Han bekrefter også.

Kan du dokumentere at han har sagt at han har tatt feil av tidspunktet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BaHare skrev (18 minutter siden):

side 78 I rapporten:
«Alibiavhør av Viggo Kristiansen 4. juni (dok 07.02.01)
Her bekrefter Kristiansen på nytt at han var hjemme i tiden kl. 1800-2100 drapskvelden, og at han fikk besøk av Andersen kl. 1930.»

Virker ikke usikker i alibiavhør. Han bekrefter også.

Kan du dokumentere at han har sagt at han har tatt feil av tidspunktet?

Det er ikke merkelig at han ikke husker dette, eller at han holder fast ved det hvis han følte seg presset. og føler seg mistenkelig gjort av politiet. Jeg synes du legger veldig mye i lite. 

Kristiansen: - Den dagen jeg ble pågrepet har jeg forklart meg i vilden sky fordi jeg følte meg presset

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/GedR4/viggo-sliter-med-tidspunktene

Endret av Lana01
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier i artikkelen at JHA kom etter hvert. Regner med det ikke er snakk om timer men om noen minutter. Dette er i tidsrommet du mener JHA skal ha utført drapene. 
Og alibiavhøret er lenge før han ble pågrepet. Det er dagen han ble pågrepet han mener han forklarer seg i vilden sky. Og det kommer fram i artikkelen at han tilpasser etter hvert som han blir konfrontert med fakta. 

Endret av BaHare
Byttet på bokstaver
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BaHare skrev (2 minutter siden):

Han sier i artikkelen at JAH kom etter hvert. Regner med det ikke er snakk om timer men om noen minutter. Dette er i tidsrommet du mener JAH skal ha utført drapene. 
Og alibiavhøret er lenge før han ble pågrepet. Det er dagen han ble pågrepet han mener han forklarer seg i vilden sky. Og det kommer fram i artikkelen at han tilpasser etter hvert som han blir konfrontert med fakta. 

Han sier faktisk at han kom etterhvert , etter han hadde sendt meldinger og snakket med jenta. Det stemmer jo overens med at JH  må ha kommet rundt 2030  eller noe senere

. Jeg fortsatte å sende meldinger og snakke med henne.Dahl: - Har du truffet henne?Kristiansen: - Nei, bare sett bilder i skolekatalogen.På trappa hjemme på Eg i Kristiansand kom etterhvert Jan Helge på besøk til Viggo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (2 timer siden):

Det er veldig tynt, hvis du legger dette på at han ikke kan ha rukket dette alene., i stedet tror du på en vill teori  om at VK  har løpt frem og tilbake mellom åstedet ,og et området hvor  en annen basestasjon slo inn.,

disse gamle mobil telefonene fra denne tiden hang lenge igjen på senderne. hadde en nokia 3210 og den var sen med å bytte opratør når vi var i utlandet eller andre plasser. Fullt mulig at Viggo har sendt mld og ringt på åstedet fordi han kom fra deknigsområdet... det er for liten avstand mellom mastene til at det er alibi.  :) Nå på nye iphones skjer dette md en gang men ikke på denn tiden.  :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...