ops2 Skrevet 2. desember 2017 #341 Del Skrevet 2. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker said: Pøh, han brukte vel kondom da! For ikke å bli spora. Anonymkode: 3d495...26f I følge politiets egen påstand, så har Jan Helge Andersen fotografisk hukommelse. Merkelig at han ikke kom med den opplysningen, da? Samme JHA prøvde å slippe å betale erstatning til barnas foreldre. Hør hva grunnen er: Quote - Han utdanner seg til baker. Ingen baker kan betjene et lån på over to millioner kroner og leve ved siden av. Han har heller ikke utsikter til arv. Jan Helge skal ha et liv når han slipper ut av fengsel. Med et slikt krav, blir det umulig, sier advokat Fegran. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnedrapene-i-baneheia/jan-helge-andersen-vil-ikke-betale/a/3549247/ Hva synes dere om JHA nå? Er det noen som er psykopat i denne saken, så er det Jan Helge Andersen. Som er en fri mann nå. Hvordan føles det? Quote Forsvareren sier at Andersens dom på 19 års fengsel er nok. - Å betale en slik erstatning er dobbel straff. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #342 Del Skrevet 15. desember 2017 Nytt innlegg i debatten: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/yvRmGJ/baneheia-drapene-tok-vi-feil Anonymkode: 4198b...51d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 15. desember 2017 #343 Del Skrevet 15. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nytt innlegg i debatten: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/yvRmGJ/baneheia-drapene-tok-vi-feil Anonymkode: 4198b...51d Det var sterk lesing...... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #344 Del Skrevet 15. desember 2017 På 02.12.2017 den 10.39, ops2 skrev: I følge politiets egen påstand, så har Jan Helge Andersen fotografisk hukommelse. Merkelig at han ikke kom med den opplysningen, da? Samme JHA prøvde å slippe å betale erstatning til barnas foreldre. Hør hva grunnen er: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnedrapene-i-baneheia/jan-helge-andersen-vil-ikke-betale/a/3549247/ Hva synes dere om JHA nå? Er det noen som er psykopat i denne saken, så er det Jan Helge Andersen. Som er en fri mann nå. Hvordan føles det? Bakere kan vel betjene lån på to millioner? Anonymkode: 7e871...cae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 15. desember 2017 #345 Del Skrevet 15. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker said: Bakere kan vel betjene lån på to millioner? Anonymkode: 7e871...cae Det var advokatens påstand. Merk at det er gått mange år siden JHA søkte om dette via sin advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 15. desember 2017 #346 Del Skrevet 15. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nytt innlegg i debatten: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/yvRmGJ/baneheia-drapene-tok-vi-feil Anonymkode: 4198b...51d Kommentaren til Bergestuen her er vel ganske sammenfallende med det de fleste av oss som har satt oss inn i saken mener, som en rekke folk har kommentert i denne tråden. Kanskje flere vil engasjere seg, kanskje man faktisk vil klare å få løftet saken slik at Kristiansen omsider blir frifunnet for dette grufulle som han da helt åpenbart ikke var med på? Vi får se 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 18. desember 2017 #347 Del Skrevet 18. desember 2017 Ein ny artikkel som borrar i saka. https://morgenbladet.no/portal/2017/den-vanskelige-sannheten 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #348 Del Skrevet 18. desember 2017 Bryr meg ikke så mye om Viggo er uskyldig eller ei. Han har rotet med barn tidligere og fortjener å sitte inne. Er han uskyldig i Baneheiasaken så trekker jeg på skuldrene. Ville vært mer forferdelig om han er skyldig og blir sluppet fri. Så det er en risiko verdt å ta. La han sitte inne. Bryr meg ikke. Det som derimot provoserer meg enda mer er at Jan Helge Andersen ble sluppet fri. Han burde sittet i fengsel resten av livet for det han gjorde. Han er til og med frekk nok til å klage på erstatningsbeløpet han må punge ut. At han ikke vil ha et liv med en slik gjeld?? Hva med jentene han voldtok og drap. De fikk ikke engang leve og ligger å råtner under jorden. Anonymkode: 72a65...acb 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 18. desember 2017 #349 Del Skrevet 18. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bryr meg ikke så mye om Viggo er uskyldig eller ei. Han har rotet med barn tidligere og fortjener å sitte inne. Er han uskyldig i Baneheiasaken så trekker jeg på skuldrene. Ville vært mer forferdelig om han er skyldig og blir sluppet fri. Så det er en risiko verdt å ta. La han sitte inne. Bryr meg ikke. Det som derimot provoserer meg enda mer er at Jan Helge Andersen ble sluppet fri. Han burde sittet i fengsel resten av livet for det han gjorde. Han er til og med frekk nok til å klage på erstatningsbeløpet han må punge ut. At han ikke vil ha et liv med en slik gjeld?? Hva med jentene han voldtok og drap. De fikk ikke engang leve og ligger å råtner under jorden. Anonymkode: 72a65...acb Haldninga di om Kristiansen er legitim, sjølv om eg meiner alle skal dømmast for kva dei hev gjort, ikkje kva dei ikkje hev gjort. Men som du sjølv skriv: å kun sona 13-14 år er altfor lite, om Andersen eigenhendig hev utført dette grusomme brotsverk, og så kort straff hadde han ikkje fått om Kristiansen ikkje (truleg feilaktig) hadde blitt involvert i saka, så det er ein direkte samanheng her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #350 Del Skrevet 18. desember 2017 10 timer siden, Knutsk skrev: Ein ny artikkel som borrar i saka. https://morgenbladet.no/portal/2017/den-vanskelige-sannheten Skremmende behandling av denne saken i politi- og rettsvesen. Alt tyder jo på at JHA var alene om ugjerningen. Anonymkode: ee402...a10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 18. desember 2017 #351 Del Skrevet 18. desember 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Bryr meg ikke så mye om Viggo er uskyldig eller ei. Han har rotet med barn tidligere og fortjener å sitte inne. Er han uskyldig i Baneheiasaken så trekker jeg på skuldrene. Ville vært mer forferdelig om han er skyldig og blir sluppet fri. Så det er en risiko verdt å ta. La han sitte inne. Bryr meg ikke. Anonymkode: 72a65...acb Om du så mener Kristiansen fortjener dødsstraff, er jo det en ærlig sak. Men du burde bli opprørt over at vi har et rettsvesen som etter alt å dømme har dømt en uskyldig mann for å voldta og drepe to barn. Kanskje greit for deg at det var Viggo Kristiansen denne gangen. En annen gang kan det være en person du bryr deg om. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #352 Del Skrevet 19. desember 2017 17 timer siden, linsejesus skrev: Om du så mener Kristiansen fortjener dødsstraff, er jo det en ærlig sak. Men du burde bli opprørt over at vi har et rettsvesen som etter alt å dømme har dømt en uskyldig mann for å voldta og drepe to barn. Kanskje greit for deg at det var Viggo Kristiansen denne gangen. En annen gang kan det være en person du bryr deg om. Kan hende. Men akkurat Viggo Kristiansen driter jeg en lang i. Han var ikke akkurat iherdig med å rope ut sin uskyld under rettsaken. Han virket derimot flau og skamfull. En uskyldig ville reagert annerledes. Og om han bare er en uvanlig idiot som dreit seg ut så gidder jeg ikke engasjere meg. Han var/er et råttent eple som er tatt ut av samfunnet. Anonymkode: 72a65...acb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 19. desember 2017 #353 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan hende. Men akkurat Viggo Kristiansen driter jeg en lang i. Han var ikke akkurat iherdig med å rope ut sin uskyld under rettsaken. Han virket derimot flau og skamfull. En uskyldig ville reagert annerledes. Og om han bare er en uvanlig idiot som dreit seg ut så gidder jeg ikke engasjere meg. Han var/er et råttent eple som er tatt ut av samfunnet. Anonymkode: 72a65...acb Jeg var ikke til stede under rettssaken, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan han fremsto (mulig noen av de ikke-tabloide mediene har en noenlunde fremstilling av hvordan han tedde seg, men det er irrelevant). Han har hele tiden holdt fast på at han er uskyldig. Jeg vet ikke helt hva du mener med "råttent eple," men som sagt kan det være en du liker neste gang. Problemet er ikke hva du og jeg personlig måtte mene om Kristiansen, men at det sannsynligvis er begått et alvorlig justismord, på linje med Fritz Moen som sonet i over 18 år for to drap han ikke hadde begått. Vi kan ikke si pytt pytt bare fordi vi ikke liker den som er utsatt for det. Det BØR opprøre folk, og vi BØR engasjere oss for at dette ikke skal skje. Hvis det ikke er viktig nok for deg prinsipielt sett, så husk som sagt at det neste gang kan være en du bryr deg om, eller deg selv for den saks skyld. Endret 19. desember 2017 av linsejesus 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #354 Del Skrevet 20. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hende. Men akkurat Viggo Kristiansen driter jeg en lang i. Han var ikke akkurat iherdig med å rope ut sin uskyld under rettsaken. Han virket derimot flau og skamfull. En uskyldig ville reagert annerledes. Og om han bare er en uvanlig idiot som dreit seg ut så gidder jeg ikke engasjere meg. Han var/er et råttent eple som er tatt ut av samfunnet. Anonymkode: 72a65...acb Hva menes med dette? Hvor har du det fra? Han gav tvertimot sterkt uttrykk for at han mente seg uskyldig dømt. Dreit seg ut under rettsaken på hvilken måte? Ser ut som det er politiet og retten som har dretet seg ut her. Men han var flau og smakfull angående den saken han også ble dømt for som var noe som skjedde 6-7 år før Baneheia-saken, hvor han erkjente forholdene han ble anklaget for. Anonymkode: 130f3...820 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #355 Del Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva menes med dette? Hvor har du det fra? Han gav tvertimot sterkt uttrykk for at han mente seg uskyldig dømt. Dreit seg ut under rettsaken på hvilken måte? Ser ut som det er politiet og retten som har dretet seg ut her. Men han var flau og smakfull angående den saken han også ble dømt for som var noe som skjedde 6-7 år før Baneheia-saken, hvor han erkjente forholdene han ble anklaget for. Anonymkode: 130f3...820 Skamfull, ikke smakfull. Anonymkode: 130f3...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #356 Del Skrevet 20. desember 2017 Merker meg at alle disse sakene (Birgitte Tengs, Kevin, Thomas Quick og nå også Viggo Kristiansen) skjedde i løpet av fem år. Er det noen som er litt eldre enn meg og husker litt mer, som kan forklare hvorfor alle disse skandalene stammer fra denne tiden? Er det tilfeldig eller var det noe i denne perioden som gjorde at politi, rettsvesen og media kunne gjøre en elendig jobb og komme unna med det? Anonymkode: 1265d...7a8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #357 Del Skrevet 20. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Skamfull, ikke smakfull. Anonymkode: 130f3...820 Haha, fikk en latter selv i denne tråden Anonymkode: d38f5...aef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 3. juni 2019 #358 Del Skrevet 3. juni 2019 Fant denne tråden igjen, venter på at saken skal bli tatt opp igjen! Skulle de ikke ta en avgjørelse nå i mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 3. juni 2019 #359 Del Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, Sacramone skrev: Fant denne tråden igjen, venter på at saken skal bli tatt opp igjen! Skulle de ikke ta en avgjørelse nå i mai? Neppe, må nok vente til høsten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 4. juni 2019 #360 Del Skrevet 4. juni 2019 Tråden er ryddet for ryktespreding og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg