Callisto83 Skrevet 10. juli 2022 #16781 Del Skrevet 10. juli 2022 ops2 skrev (19 minutter siden): Jeg stiller spørsmålet om Agderpolitiet undersøkte noe som helst før de henla saken. De skulle i det minste undersøkt om JHA virkelig var under den seksuelle lavalder. Vitnet kunne jo tidfeste med sikkerhet at det skjedde helgen da Diana døde. Jeg har ikke giddet å sjekke JHAs fødselsdato, men noen som gjorde det, sier at han var over den seksuelle lavalder. Avhørte Agderpolitiet vitner? Så de på kalenderen? Interessante spørsmål som burde vært belyst. Jeg tar forbehold om at vitnet kunne ha løyet om datoen, men den som ble utsatt for et overgrep betrodde seg til henne kort tid etter, noe som betyr at to utsagn støtter hverandre. Det er vel bare TV2 som har nevnt noe om dette "vitne" og helgen Diana døde. Når offeret selv anmeldte hendelsen, forklarte vedkommende at det skjedde høsten 1994. Da var JHA 13 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 10. juli 2022 #16782 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg har prøvd så mange ganger å plassere Viggo på åsstedet, men det er virkelig klin umulig. Jeg prøver å lese innleggene til Callisto og Tuttehutta med et åpent sinn, og virkelig strekker meg for å forstå deres syn. Men helt seriøst - ALT peker mot at JHA gjorde dette alene. Noe annet gir bare ikke mening. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 10. juli 2022 #16783 Del Skrevet 10. juli 2022 Det at JHA har gjennomført voldtekt av denne jenta er høyst sannsynlig riktig. Det at helsepersonell mener at hennes traumer skyldes denne voldtekten veier svært tungt. Hun er også trodd av nemda som avgjorde erstatnings søksmålet. Saken ble henlagt av Agder politiet, grunnet alder. Ikke fordi de fant hendelsen usannsynlig. Når en ser på brutaliteten i Baneheia så styrker også dette at han tidligere har begått seksuelle handlinger. JHA skal også i svært ung alder ha fått en 3 år yngre jente til å ta av seg klærne og fått henne til « å ta tissemannen» i munnen» .Noe som er langt utover normal nysgjerrighet i den alderen. Det normale er å se på hverandres kjønnsorganer. Ikke utføre seksuelle handlinger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 10. juli 2022 #16784 Del Skrevet 10. juli 2022 Ryddet for spekulasjoner, siteringer uten lenke til kilde, brudd på rommets retningslinjer og svar til dette. Lomvi, mod. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 11. juli 2022 #16785 Del Skrevet 11. juli 2022 On 7/10/2022 at 12:50 PM, TuttaHutta said: Så vidt jeg har forstått, dreier deg som et familiemedlem av Geir Hansen, avhører i Baneheia-saken, som også er helsepersonell ved et behandlingssenter hvor kvinnen var innlagt, og betroelsen kom først i 2009, hvorpå saken ble anmeldt. https://www.tv2.no/a/14772768/ Sheez... Er det noen i denne saken som ikke er i familie med hverandre? Var det VKs største feil at han ikke var i rett familie? Man må jo begynne å lure. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 11. juli 2022 #16786 Del Skrevet 11. juli 2022 nisselue skrev (2 timer siden): Sheez... Er det noen i denne saken som ikke er i familie med hverandre? Var det VKs største feil at han ikke var i rett familie? Man må jo begynne å lure. Nettopp. Lurer også på om noen av de som knallhardt fortsetter å predikere for Kristiansen sin skyld fordi han "tross alt er dømt i to rettsinstanser", har en personlig binding til saken på noe vis. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. juli 2022 #16787 Del Skrevet 11. juli 2022 rebella81 skrev (32 minutter siden): Nettopp. Lurer også på om noen av de som knallhardt fortsetter å predikere for Kristiansen sin skyld fordi han "tross alt er dømt i to rettsinstanser", har en personlig binding til saken på noe vis. Jeg har lurt på det samme, bare andre veien. For alt jeg vet diskuterer jeg potensielt med personer som er hodestups forelsket i VK, og sender han gaver, eller individer som har sine egne personlige motiver for å kritisere politiet (i forhold til sine egne saker.) Man vet jo aldri. Slike saker tiltrekker seg mye rart. Det er vel ikke en hemmelighet at enkelte her i tråden er med i støttegruppen, eller hevder selv de hang sammen med VK før. Det er bare ingen som bryr seg om deres inhabilitet, for mange i tråden har et lite objektivt forhold til saken i utgangspunktet. Da er det lett å bli servert ting fra de som har sin egen agenda. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 11. juli 2022 #16788 Del Skrevet 11. juli 2022 (endret) Callisto83 skrev (På 11.7.2022 den 15.59): Jeg har lurt på det samme, bare andre veien. For alt jeg vet diskuterer jeg potensielt med personer som er hodestups forelsket i VK, og sender han gaver, eller individer som har sine egne personlige motiver for å kritisere politiet (i forhold til sine egne saker.) Man vet jo aldri. Slike saker tiltrekker seg mye rart. Poenget er vel at man ikke trenger for å forutsette personlige bindinger eller bias av noe slag for å finne kritikkverdige momenter ved politiets/aktoratets behandling av saken. Det er en rekke momenter i politiets håndtering som rett og slett er objektivt, rasjonelt og empirisk sett kritikkverdig. Man kan ta vekk alt av evt bias og fortsatt stå igjen med en like krass kritikk av politiet. Forskjellen en evt bias utgjør er med andre ord triviell og utgjør ikke en faktor. Regnestykket går ikke opp når man tar det i andre retningen, som vel er grunnen til at enkelte spekulerer. Når noen står standhaftig og tviholder på en konklusjon som ikke eri tråd med all rasjonalitet og empiri/bevis i en sak så er det nokså typisk å spekulere i om forskjellen kommer i fra en faktor som har med personlige ting å gjøre. Endret 12. juli 2022 av Hank Amarillo 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 11. juli 2022 #16789 Del Skrevet 11. juli 2022 Callisto83 skrev (58 minutter siden): Jeg har lurt på det samme, bare andre veien. For alt jeg vet diskuterer jeg potensielt med personer som er hodestups forelsket i VK, og sender han gaver, eller individer som har sine egne personlige motiver for å kritisere politiet (i forhold til sine egne saker.) Man vet jo aldri. Slike saker tiltrekker seg mye rart. Det er vel ikke en hemmelighet at enkelte her i tråden er med i støttegruppen, eller hevder selv de hang sammen med VK før. Det er bare ingen som bryr seg om deres inhabilitet, for mange i tråden har et lite objektivt forhold til saken i utgangspunktet. Da er det lett å bli servert ting fra de som har sin egen agenda. Jeg synes heller at flertallet gir utrykk for at de HAR vært overbevist om VK sin skyld, men har etterhvert ( noen motvillig) endret syn fordi de HAR klart å se objektivt på saken. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 11. juli 2022 #16790 Del Skrevet 11. juli 2022 33 minutter siden, Zenhouse said: Jeg synes heller at flertallet gir utrykk for at de HAR vært overbevist om VK sin skyld, men har etterhvert ( noen motvillig) endret syn fordi de HAR klart å se objektivt på saken. Nettopp. Det er bare å lese fra begynnelsen av denne tråden. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 11. juli 2022 #16791 Del Skrevet 11. juli 2022 47 minutter siden, Zenhouse said: Jeg synes heller at flertallet gir utrykk for at de HAR vært overbevist om VK sin skyld, men har etterhvert ( noen motvillig) endret syn fordi de HAR klart å se objektivt på saken. Enkelte i tråden har gått langt i å legge skylden for det på "Team Kristiansen" og deres aktive rolle i offentligheten, som da gjør en gjennopptagelse med folkeopinionsendring til en vellykket reklamekampanje uten hold i virkeligheten. Det er relativt lett å se hvem i tråden som tvilholder på den tolkningen. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 11. juli 2022 #16792 Del Skrevet 11. juli 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): Det er vel ikke en hemmelighet at enkelte her i tråden er med i støttegruppen Tviler på om noen i støttegruppen til VK skriver her. Hvem i så fall? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 11. juli 2022 #16793 Del Skrevet 11. juli 2022 44 minutter siden, Djækklåsst said: Tviler på om noen i støttegruppen til VK skriver her. Hvem i så fall? Ikke meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 12. juli 2022 #16794 Del Skrevet 12. juli 2022 22 hours ago, Callisto83 said: Jeg har lurt på det samme, bare andre veien. For alt jeg vet diskuterer jeg potensielt med personer som er hodestups forelsket i VK, og sender han gaver, eller individer som har sine egne personlige motiver for å kritisere politiet (i forhold til sine egne saker.) Man vet jo aldri. Slike saker tiltrekker seg mye rart. Det er vel ikke en hemmelighet at enkelte her i tråden er med i støttegruppen, eller hevder selv de hang sammen med VK før. Det er bare ingen som bryr seg om deres inhabilitet, for mange i tråden har et lite objektivt forhold til saken i utgangspunktet. Da er det lett å bli servert ting fra de som har sin egen agenda. Samma det. For alt vi vet kan noen sende Jan Helge gaver. Totalt irrelevant. Man er heller ikke inhabil i en diskusjon på kvinneguiden. Ingen trenger å bli servert noe som helst når blackoutkongen har lagt igjen dna spor overalt. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 12. juli 2022 #16795 Del Skrevet 12. juli 2022 Hva menes egentlig med støttegruppen? Det blir slengt rundt på denne tråden som et skjellsord. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg diskuterer kun denne saken i denne tråden. Jeg betaler ingen medlemskontigent i støttegruppen til Viggo, får ikke nyhetsbrev med propaganda eller deltar på hemmelige sektmøter. Jeg trodde lenge Viggo var skyldig (og brydde meg ikke så veldig), helt til jeg la sammen 2+2 og klarte - helt av meg selv - å se at her snakker vi mest sannsynlig justismord av groveste sort. Bryr meg ikke så mye om viggo, annet enn at jeg syns synd på ham om mine antagelser om justismord er korrekt. Bryr meg mer om at en barnedrapsmann går løs i samfunnet fordi han, med god hjelp, la skylden på Viggo. Jeg bryr meg om at politiettetforskere og DNA-analytikere har hoppet bukk over sannheten fordi de har hatt tidenes tunellsyn. Jeg bryr meg om at vi lever i en rettstat der enkeltmennesker begår grove feil og nekter stå for det. 20 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. juli 2022 #16796 Del Skrevet 12. juli 2022 (endret) *slettet* Endret 12. juli 2022 av Millimani Oppfordring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoYoSaKua Skrevet 12. juli 2022 #16797 Del Skrevet 12. juli 2022 Callisto83 skrev (På 11.7.2022 den 15.59): Jeg har lurt på det samme, bare andre veien. For alt jeg vet diskuterer jeg potensielt med personer som er hodestups forelsket i VK, og sender han gaver, eller individer som har sine egne personlige motiver for å kritisere politiet (i forhold til sine egne saker.) Man vet jo aldri. Slike saker tiltrekker seg mye rart. Det er vel ikke en hemmelighet at enkelte her i tråden er med i støttegruppen, eller hevder selv de hang sammen med VK før. Det er bare ingen som bryr seg om deres inhabilitet, for mange i tråden har et lite objektivt forhold til saken i utgangspunktet. Da er det lett å bli servert ting fra de som har sin egen agenda. Hva er konklusjonen din? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 12. juli 2022 #16798 Del Skrevet 12. juli 2022 Millimani skrev (54 minutter siden): Det er da en støttegruppe på Facebook. Takk og pris finnes ikke tilsvarende for JHA Ikke gi noen ideer nå.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. juli 2022 #16799 Del Skrevet 12. juli 2022 Midgard skrev (40 minutter siden): Ikke gi noen ideer nå.. Tok det vekk ja... Så du får redigere det du svarer til meg i det forrige innlegget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 12. juli 2022 #16800 Del Skrevet 12. juli 2022 Millimani skrev (1 time siden): Det er da en støttegruppe på Facebook. Takk og pris finnes ikke tilsvarende for JHA Om det bare er en støttegruppe på facebook så skjønner jeg ikke at de som er medlem der blir stemplet som inhabile, da jeg regner med at den består av individuelle folk som brukt logikk for å komme frem til at de vil støtte ham, og ikke en gjeng med forelska fans. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg